Reisehjelp for varme og shopping

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Upsaker, 19. juli 2017.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    God kveld!

    Jeg har et lite i-landsproblem og trenger litt inspirasjon fra de beste reiseeksperter.

    Vi er tre stykker som skal på tur i uke 35 og kriteriene er shopping, varme (30 grader) og god engelsk. I utgangspunktet var planen å reise til Miami/Fort Lauderdale, men det har vi vært før.

    Norwegian har t/r billetter til rundt 3000,- per pers så det bør ikke avvike ekstremt fra dette. Jeg har både cashpoints, nok eurobonuspoeng, to CTer og Mastercard Premium på nivå 4 så de fleste muligheter finnes. Det blir ingen store omveier på denne turen, men det er ikke et absolutt krav om at det er direkte. Vil gjerne slipper mellomlanding i USA pgs bagasje.

    Kan noen hjelpe oss med en hyggelig feriedestinasjon eller andre ting å gjøre i Florida enn fornøyelsesparker?
     
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,748
    Bonuspoeng:
    293
    Fort Lauderdale ... en herlig by ..et av verden største kjøpesentre Sawgrass Mill
    http://www.simon.com/mall/sawgrass-mills
    med Ishockey bane hvor Florida Panters har sin hjemmebane.

    Byen har en fantastisk strand med flere deilige restauranter.
    NAS flyr dit ...
    jeg har vært der noen ganger på jobb og et par ganger privat og liker byen og områdene rundt

    Hvis du ikke har vært og besøkt alligatorene i Everglades så er det på tide ...
     
    Upsaker liker dette
  3. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Tokyo, Singapore, Kuala Lumpur :)
     
    Upsaker liker dette
  4. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    357
    Bonuspoeng:
    63
    Vet ikke om det er viktig å reise langt, eller hvor strengt du mener "god engelsk", men Barcelona byr vel både på varme og super shopping, samt en fantastisk matkultur og mye annet flott?
     
    epletyv, MadsVaHa and anders82 like this.
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Fort Lauderdale er topp, har vært på FLL og MIA 16 ganger til sammen. Det er litt av grunnen til at jeg ønsker meg et annet sted. Sawgrass og Everglades er selvsagt besøkt, men ishockey har jeg aldri tenkt på å se der borte.

    Dit kunne jeg tenke meg å dra også. Har du noen tips til hvor man kan dra på stranda her? Da regner jeg med at Singapore og Malaysia er mest aktuelt?

    Barcelona er et veldig godt tips, men det er ikke spennende nok for ho mor. Selv skal jeg definitivt tilbake dit veldig snart og oppleve mer av det byen har å by på.
     
  6. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    3,5k til LA med BA i uke 35... Strand har du i massevis, og shopping burde ikke være et problem :)
     
    Upsaker liker dette
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Det er en god idé. Finner ganske gode priser med de blåhalede også. Noen som vet om det er enkelt å krysse grensen til Mexico ved San Diego?
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Ellers er jeg veldig interessert i fornuftig prisede hotell i Miami-området. Vi pleier å leie hus, men denne gangen er vi bare tre på tur. Takterasse er alltid fint, eller balkong på rommet.
     
  9. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Fra San Diego tar du trikken til grensen. Gjorde dette i 2008 uten problemer, dog er ikke Tijuana et særlig trivelig sted. Vi fløy også San Diego-Cabo San Lucas. Der kan man hygge seg :)
    https://www.tripsavvy.com/crossing-the-us-mexico-border-into-tijuana-1478937
     
    Lars_Lierstad and Upsaker like this.
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Tijuana er et høl. Lei en bil og kjøre østover langs grensen til Tecate, sett igjen bilen i USA og gå over. Autentisk Mexicansk by. Anbefales!
     
  11. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Har bare bodd på The Gates Hilton i South Beach, veldig bra hotell for pengene.
    Der kan du få både takterasse eller balkong til rommet.
     
    mathiasfe and Upsaker like this.
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Hilton-hotellet så helt topp ut. Noen andre som har hotellanbefalinger i samme området?
     
  13. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Vi pleier å bo på Kimpton Epic i Miami og Kimpton Angler på South Beach. Hvis du vil kjøre litt er det også mange fine småbyer langs kysten. Palm Beach og Vero Beach er jo ikke langt unna. Og shopping gjøres best på nett før avreise fra Norge ;)
     
    Upsaker liker dette
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fortsatt ikke bestilt hotell i Miami enda, men det ser ut som det står mellom Royal Palm South Beach Miami og The Gates Hotel South Beach - a DoubleTree by Hilton. @Sikiduck har anbefalt sistnevnte, men har noen vært borte i Royal Palm?
     
  15. Lars_Lierstad

    Lars_Lierstad Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Antar at du allerede har lagt ut på reise. Har vært mye i Florida de siste årene og mitt favorittvalg er definitivt Key West. Er en opplevelse langt utenom det vanlige å kunne kjøre dit.

    Vurder også en kjapp tur innom Dry Tortugas National Park og Fort Jefferson mens du er der. Har selv vært der på besøk, og det var absolutt verdt det.
     
    Upsaker liker dette
  16. Lars_Lierstad

    Lars_Lierstad Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Høres veldig trygt ut! Hehe
     
  17. Lars_Lierstad

    Lars_Lierstad Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Eller hva med en tur innom Cancún. Det virker til å være amerikanernes favorittreisemål.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Absolutt. Har aldri følt meg utrygg i Tecate. Ikke i Tijuana heller for den saks skyld, men Tijuana er en større risiko, ingen tvil om det.
    Har generelt ikke opplevd noen problemer med Mexico, men jeg har oppfattet at andre har vært utsatt for ting, og det anbefales å beherske litt spansk skal man på en roadtrip. Ikke minst fordi politi gjerne tjener seg noen uoffisielle pesos på los gringos.
     

Del denne siden