Reiserute Seattle

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TOSflyer, 01. jan 2018.

1. TOSflyer

TOSflyer EBD

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Skal på et møte i Seattle i april, og ser på reiserute. Når jeg søker på SAS kommer det kun opp connection på EWR eller ORD, med flybytte til United. Jeg kunne tenke meg å fly SAS helt til vestkysten, for så å bytte i SFO eller LAX. Dette vil gi bedre utbytte dersom man er så heldig å få oppgradert til business, samtidig som jeg synes det er praktisk å få tilbakelagt mest mulig distanse på en flygning. Noen som vet om dette lar seg gjøre?

braathens safe and Kristian like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,720
    Bonuspoeng:
    293
    Har du prøvd feks Berg Hansen? Der kan du legge inn hvilken by du vil fly via.

3. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    SAS via SFO er det første alternativet som dukker opp når jeg søker på Star Alliance på flights.google.com, så det burde være fullt mulig.

Capture.JPG

TOSflyer liker dette
  4. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, eg bestilte via SFO per telefon (915 05 400). Dette var rett nok i 2016, men kanskje går det no òg :)

5. TOSflyer

TOSflyer EBD

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Da prøver jeg å ringe SAS imorgen. Er vel slik at ikke alle mulige kombinasjoner dukker opp på nettsiden :)

Kristian liker dette
  6. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,070
    Bonuspoeng:
    113
    SAS.no er desverre elendig på slikt og tilbyr gjerne kun et fåtall connection muligheter og de aller fleste via EWR ofte etter min erfaring. Jeg mener de ikke er riktig skrudd sammen i SAS altså, når du risikerer nesten like lang innenriks i UA som longhaul i SAS, 6t 15 min EWR-SEA i UA eco er ikke noen fest.

TOSflyer liker dette
  7. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel en måte å selge billetter til EWR-flightene på... Har inntrykk av at de ikke alltid er like stappfulle, for å si det slik.

8. ArrogantBastard

ArrogantBastard Medlem

Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Det er i safall en meget kloenete maate aa tape penger paa for SAS (samtidig som det er daarlig kunde service) Naar SAS deler OSL-EWR med UA EWR-SEA paa en billett som la oss si koster NOK 4000 envei - tar helt sikkert UA minst NOK 2000 (sannsynlig NOK2500 for EWR-SEA) mens om SAS bare skulle dele med UA fra SFO eller LAX sitter SAS igjen med 3-3400 NOK. Sak via EWR eller ORD er elending butikk for SAS og elendig kunde service.
    Har selv floeyet SEA-OSL/STO omtrent engang i maanden de siste aarene - og 95% har vaert Lufthansa for det er utrolig mye bedre rutemessig - SAS har fast 0 av mine reiser da jeg betaler selv og sitter som regel i Economy og liker ikke salgs maset til SAS Ombord.

9. TOSflyer

TOSflyer EBD

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Det ordnet seg med en telefon til hyggelig svensk kundebehandler hos SAS, som la opp reisen slik jeg ønsket til en pris bedre enn ved routingen jeg ble tilbudt på nett (!)

Kristian and Flight Cancelled like this.

Del denne siden