Jeg skal reise til Seoul i neste uke. Er det noen vits at jeg tar med meg Førerkortet Mastercard Debit Førerkort tenker jeg er unødvendig. Jeg har jo passet med meg. Debitkort blir jeg neppe å bruke, da jeg har ett Mastercard og ett American Express. Tar med meg munnbind (av vaskbart tøy). Selv om det ikke lenger er påkrevd tenker jeg det kan være lurt å ta det med. Når det gjelder ladekontakter har jeg sett fra videor i Seoul at de fleste har slike 3-kontaktplugg som man ser i USA, men jeg har også sett at de har 2-kontaktplugg som vi er vant til, samt USB. Jeg tenker om jeg burde ta med meg en overgang fra 2-kontakt til 3-kontakt. Hadde tenkt å prøve å leie de offentlige syklene som de har i Seoul (Seoul Public Bicycle), men det ser ikke ut som det er mulig å låne sykkelhjelm. Selv om man er forsiktig så tenker jeg det kan være lurt å likevel bruke sykkelhjelm. Jeg vurderer om jeg skal ta med meg sykkelhjelm i innsjekket baggasje.
Det er mye som er praktisk og greit å ta med, og du får sikkert flere svar, men ting som potensielt kan ødelegge ferien: Ha minst 2 betalingskort med deg. Om ett av kortene er Amex, bør du i tillegg ha minst to MC/Visa-kort med deg. Ett av disse bør ligge i hotellsafe. Aktiver fjernstyring av enhetene dine, slik at de kan låses/slettes, om de blir stjålet eller kommer på avveie. Ta eventuelt back-up i forkant, om du ikke har løpende sync med skyen. Skriv ut engangskodene til e-post og telefonkontoen din, slik at du ikke er avhengig av mobilen for pålogging. Disse tipsene sikrer at ferien kan fortsette som normalt om du kommer ut for tyveri, eller du mister noe. Alt annet kan kjøpes
Trenger ikke førerkort. Trenger ikke adapter, det er 2 kontaktsplugg overalt. Det som er standarden. Ta med flere kredittkort. Kjøp T-money i kiosk på flyplass. Last ned Naver maps og Kakao taxi app. Skriv reisebrev. Kos deg! Edit: Spis hanwoo/hanu
Jeg skriver ned en lapp med reservasjonsnummer på flyvninger og hoteller. Også adresser til hoteller (på lokalt språk) hvis du møter språkbarrierer i taxi og annen transport. I tilfelle elektronikken skulle svikte. Ellers, spis mat, kos deg!