Reisetips

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Annesj, 08. sept 2019.

  1. Annesj

    Annesj Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei godtfolk

    Har spart bonuspoeng i litt over et år nå og sitter igjen med 120k poeng og en companion ticket. Har bestilt et par bonusreiser innenlands med SAS og det var jo grei skuring. Men men sitter jeg og skal bestille tur med kona ned companion ticket, som går ut i januar. Hun vil ikke reise lenger enn 4, maks 5 timer, med fly og vi ser for enn en langhelg type 3-4 netter. Har søkt litt etter reiser, men det jeg finner ikke bonusreiser som er ledig. Er der vanskelig å få til en helgetur? Er det noen som har tips til hvor jeg bør søke, for eksepmel destinasjoner som er enklere å finne ledige bonusreiser på? Og finnes der noen flyturer på 4-5 timer som har bra business class? Mange spørsmål fra en nybegynner her. Håper noen vil hjelpe meg litt i gang
     
  2. Annesj

    Annesj Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Reiser forresten fra Oslo. Det er kanskje relevant?
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,499
    Bonuspoeng:
    293
    Skal du ha bra business class på max 5 timer må du fly *A, har du CT fra Amex Elite?
     
  4. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Med en flytur på maks 5 timer er du stort sett begrenset til Europa, muligens Nord-Afrika... Hva med Turkish til Istanbul? Har ikke vært der selv, men er definitivt på bucket list.

    Ellers er jo alt av flymaskiner som flyr inntil 5 timer «narrow body» så du får jo ikke en virkelig bra business class
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,141
    Likes mottatt:
    869,582
    Bonuspoeng:
    293
    Turkish har vel flygninger OSL-IST med A330?
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,729
    Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    TK1752 og TK1754 går stort sett med A321 med 2-2 og regionale businesseter. Mye bedre enn europeisk «business» med 3-3 som du også kan risikere å få hos Turkish.

    4-5 timer er dessverre ikke nok for å oppleve business på sitt beste.
     
  7. Annesj

    Annesj Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har CT fra gammel DNB Amex. Ble ikke med videre på ny løsning, men byttet til DNB MasterCard opptjening + SAS Mastecard med fly premium.
     
  8. Annesj

    Annesj Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Fryktet det. Ville egentlig til Asia, men så lang flyvning for en langweekend er ikke aktuelt for min bedre halvdel. Ikke alle som ser på flytur som en opplevelse i seg selv, desverre.

    Men Istanbul kan være aktuelt. Takk for tipset.
     
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Upsaker liker dette
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,618
    Likes mottatt:
    34,775
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje svaret her er å se noen godt redigerte videoer på youtube av biz mulighetene som finnes sammen? Og snakke litt om det å sove ombord og se reisen som en opplevelse?
     
    Sonictravel, Finnks and Edvard like this.
  11. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Du har Ethiopian til Stockholm, da. Widebody med ekte business og ca. en times flytid.
     
    Upsaker, vegardg and holmen like this.

Del denne siden