Spørsmål fra en amatør.. Sliter med å finne hjemreiser til OSL fra Usa på ruter til CPH/STO ved første release av bonusbilletter. Er det datoskillet som gjør at billett er tilgjengelig kun til CPH/STO og ikke OSL, fordi bonusbilletter på det intranordiske strekket releases et døgn senere? Uansett, hva er løsningen? Booke hovedstrekket når det releases, for så å endre endelig destinasjon til OSL senere?
Hei, book det lengste streket først altså USA-sto/københavn, så følger du med daglig om det slippes ut noe ledig til oslo.
Og hva gjør man når det slippes noe ledig til Oslo? Jeg ringte nylig til SAS for å legge til et segment CPH-TRD til en bonusreiser og svaret var et det ikke er mulig! Eneste alternativ var å avbestille og bestille på nytt. Var jeg bare uheldig i agent rulleten?
Det var du definitivt. Det skal fint gå . Sikkert en agent med en dårlig dag på jobb. Når det slippes til Oslo så sier du bare at du har en booking fra før og ønsker å legge til ikke verre enn det.
Hvis du skal legge til i ettertid kan du få problemer med at det slippes sas+ seter som er bookbare som ny flyvning men ikke kan legges til i ettertid. Har opplevd dette selv. At både jeg og kundeservice ser seter som slippes og de er bookbare men får dem ikke lagt til. Men legger du til samme dag som billettene slippes et år frem i tid bør du uansett finne billetter. det skal sies at j har funnet billetter i Go og fått dem lagt til. Så det har løst seg.
Har du fått booket? ser at SAS har lagt ut en del bonus billetter nå fra stockholm/københavn til Newark og Chicago.
Takk for tilbakemelding. Jeg har for tiden ordnet alle billetter (sjelden tilstand). Jeg var bare ut etter at jeg fikk beskjed om at det ikke går å legge til et segment i etterkant. Men kanskje det går med agentrullet?
Jeg fikk samme beskjed i dag. Ønsket å legge OSL-ARN på ARN-MIA men dette var ifølge agenten ikke mulig. Har aldri opplevd dette tidligere.