Restaurant tips i San Francisco

Tråd i 'Reisemål' startet av Pyro, 10. mai 2018.

  1. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Hei.

    Virker som om mange her har vært i San Francisco, noen restaurant tips??? :)
     
  2. Kalsnes

    Kalsnes Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Alioto's var den jeg fikk anbefalt av de lokale. Ligger i Fishermans Warf. Gull hvis du liker sjømat. Beste måltidet på turen :) Spiste der på mandag.

    Ellers er det Ryoko ved Union Square, kult sted med god sushi som ser ut som en bakgårdssjappe utenifra.

    Beste strøket må være Castro, hvor det er et rimelig "fritt frem" er jo tross alt San Francisco ;) Veldig hyggelig der og mange kule barer/restauranter.

    Ellers så er det ganske dyrt i San Fran, så du er litt bedre forberedt enn det jeg var :) Elsket byen riktignok, var verdt hver krone! Var der med fruen og et vennepar.
     
    DanH, braathens safe and Pyro like this.
  3. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Dosa i Japan town. Litt upscale indisk.
     
    Pyro liker dette
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,424
    Likes mottatt:
    29,329
    Bonuspoeng:
    183
    Rainforrest Café var knall med kids, ligger på Fishermans Wharf, men kan se ut som om de stengte dørene i høst.

    Ellers så et restauranten på Intercontinental veldig bra, men langt fra billig. Det på Howard Street, ikke «Mary Poppins»
     
    Pyro liker dette
  5. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Atelier Crenn er uten tvil en av mine største matopplevelser https://www.ateliercrenn.com/

    Tror hun har en såkalt «bakficka» også med rimeligere mat
     
    Pyro and Edvard like this.
  6. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Noen med oppdaterte tips til steder å spise og drikke godt i San Francisco?

    Ut på tur med Swiss i morgen og SK hjem på mandag:)
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,469
    Bonuspoeng:
    293
    Du skriver ikke noe om smak og pris, men hvis du liker koreansk (hvem gjør ikke det??), så kan jeg anbefale Cocobang, som ligger i 550 Taylor street. Omtrent to kvartaler vest for Union Square. Vi gikk etter stjerner på Google maps (4,8 av 5), men ble litt skeptiske da vi så stedet. Det hadde vi ingen grunn til. Maten var digg, prisen var lav, og det var non-stop K-pop på storskjerm (noe vi her hjemme kaller laken, hengt på veggen). Stadig folk innom og hentet take away, så det var helt tydelig populært. Bestill den rare muggen med noe som ligner på limonade, så er du garantert en hyggelig kveld. (Med mindre du skal kjøre bil)

    Vi hadde planer om å teste Rural Ramen Bar, på hjørnet av Powell og Washington, men det var stengt da vi kom dit. Vi fikk i stedet gratis øl på neste hjørne, i en bar som skulle stenge (pga oppgraderinger for å tåle jordskjelv), så de delte ut alt de hadde i bare, så de slapp å rydde. :p

    Hvis du tester Rural Ramen, så er jeg interessert i tilbakemelding, for det står på listen til neste tur.

    God tur!
     
  8. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    Eg skal i alle fall teste Rural Ramen i mai ;)
     
    Points4Fun and holmen like this.
  9. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for bra tips @holmen:) Jeg er rimelig åpen i matveien og på pris, så dette skal vi prøve. Blir ingen bil på denne turen:D
     
    holmen liker dette
  10. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,786
    Bonuspoeng:
    93
    Points4Fun and jgroneng like this.
  11. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Sjekket nå og ingen av dem har noe ledig nå på lørdag rundt en høvelig middagstid. Er nok rimelig populært, ja:)
     
  12. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Angler San Francisco er nok bra. Bare vært på den de har i L.A., men SF-lokasjon er den originale. Ledig hhv. 17:00 og 21:00 på lørdag.

    Nykokt hummer, og annen sjømat, på Swan Oyster Depot er anbefalt. Kun drop-in. Kø rundt populære tidspunkt.
     
    Points4Fun and jgroneng like this.
  13. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Points4Fun liker dette
  14. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    democomputer liker dette

Del denne siden