Resurs Bank

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av sam11net, 13. des 2018.

  1. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen her som vet hvilke "kjente" kredittkort som utstedes fra Resursbank.
    (utenom flyingblu kredittkortet, og deres eget Supreme Card kredittkort).
     
  2. SayWhat

    SayWhat Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
  3. Travelhacker

    Travelhacker Medlem

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    ya bank kredittkort. Er ganske kjekt, gir 100 kr i måneden cashback på streaming (netflix etc), men man må velge rabatten i et webskjema hver måned.
     
    sam11net and SayWhat like this.
  4. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    113
    YX Visa (samme rabattprogram som yABank) og VIPCredit (omtrent samme rabatter som yABank, men ikke strømmetjenester)
     
    sam11net and SayWhat like this.
  5. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
  6. SayWhat

    SayWhat Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93

    Akkurat det er eit godt spørsmål.

    Oppe på siden står det:
    Profilerte betalingskort hos våre partners

    Mens lengre nede står det:
    Søk om kreditt når og hvor du vil

    Forbered kjøpet ved å søke hjemmefra eller med mobilen når du står i butikken, du får svar på søknaden med én gang. Behøver du hjelp, kan butikkpersonalet eller vår kundeservice hjelpe deg.

    Når du får regningen hjem velger du selv - vil du helbetale eller delbetale?



    Ser at det ikkje ser ut til være noen Visa eller Mastercard logo ved nærmere ettersyn, så mulligens betalingskort knyttet til ein spesifikk butikk?
     
  7. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    La, ikke merke til denne linjen første gang jeg leste.
    Jeg er ikke ekspert på dette, så derfor jeg må spør, men betalingskort kan du vell ikke delbetale, så da må dette være enten kredittkort, eller noen form for forbrukslån kort??

    Eller.... ?

    Jaja... jeg kan jo kanskje ringe inn å spørre, men det vil jo ødelegge alt morroa :D
     
  8. chudtwa

    chudtwa Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Kredittkort og betalingskort er i den konteksten den samme.

    Forbrukslån / oppussingslån :)
     
  9. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Yabank har vel en ganske ok reiseforsikring. Tidligere ga de rabatt på dagligvarer, håper dette kommer tilbake. Streamingrabatten er gull verdt.
     
  10. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Juridisk så er det vel forskjell på betalingskort og kredittkort? f.eks. amex.

    Men det kan godt være Resursbank har tatt seg litt retorisk frihet, og bare kaller det betalingskort, når de mener kredittkort.
     
  11. Travelhacker

    Travelhacker Medlem

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Vip credit card har også begynt med rabatt på strømmetjenester, så da kan man spare inn 300 kr/mnd hvis man har ya kredittkort, yx visa og vip credit card :)
     
    Maggie and AV83 like this.
  12. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Har denne rabattkategorien vært tilgjengelig tidligere på VIP credit card? Eller er det første gang nå i januar 2019?
     
  13. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Nå har jeg hatt VIP Credit Card noen måneder, og kan vel konkludere med at deres rabattsystem ikke fungerer slik det skal.
    For hver mnd jeg har valgt "Opptil 100kr rabatt på strømming: Storytel, Fabel, TV 2 Sumo, Spotify, Viaplay og HBO" https://vipcreditcard.no/velg-din-egen-rabatt så har ikke rabatten blir godskrevet. Har tatt manuell kontakt med kundeservice hver gang for å få rabatten godskrevet, da påpeker de selvfølgelig at jeg må velge rabatt hver mnd på linken over (noe jeg selvfølgelig har gjort, men feilen skyldes deres system og ikke meg!) Tar derfor screenshot når jeg velger rabatt. (får ingen bekreftelse på epost om at rabatt er valgt, slik jeg har fått for YX/YA kredittkort)

    Når det gjelder YA Kredittkort så er det f.o.m. mai slutt på denne rabattordningen, jf. https://ya.no/kredittkort/rabatter :
    "Rabattprogrammet for yA Kredittkort endres fra og med 1. mai 2019. Vi går over til yA Deals, hvor du med jevne mellomrom vil motta e-post med gode deals som du kan benytte når du handler med ditt yA Kredittkort."
    Slike "deals" er erfaringsmessig sjeldent en forbedring!
    Nå blir vel eneste grunnen til å beholde YA kredittkort at de har Bankaxept så det kan brukes som erstatning for debetkort når det måtte være nødvendig.

    YX Visa har fortsatt mulighet for å velge rabattkategori hver mnd, inkludert opptil 100 kr for strømming, jf. https://www.yxvisa.no/yx-visa-kort/rabatter-yx
     
    Maggie and mrt like this.
  14. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde ikke fått med meg ang YA Kredittkort. Det blir det straks et kredittkort mindre i skuffen min
     
  15. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    VIP Credit Card har nå avviklet rabattprogrammet som inkluderte muligheten for inntil 100 kr rabatt for strømming.
    https://vipcreditcard.no/velg-din-egen-rabatt

    "Kjære kunde. Rabattprogrammet med valgfrie rabatter avvikles fra og med 01. desember 2019
    Vi minner om at vi har gode faste rabatter for deg som bruker VIP Credit Card, les her: https://vipcreditcard.no/fordeler

    Vennlig hilsen
    VIP Credit Card"

    Da er det bare å si opp det kortet!
     
  16. Naalaiveggen

    Naalaiveggen Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Og så er det sikkert bare et tidsspørsmål om når YX Visa følger etter...
     
  17. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Ya kredittkort kan være et greit "nødkort" å ha i lommeboka, siden det meg bekjent er eneste kredittkort med BankAxept. Tror jeg har brukt det én gang i år, og det var på passkontoret som ikke tok Visa/MC.
    Ut over det er kortet ubrukelig i dag, men jeg anskaffet det for mange år siden da de hadde cashback på mat.
     
  18. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28

Del denne siden