Rettigheter med utsatt/kansellert reise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av paboee, 22. mars 2018.

  1. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    hei

    Sitter nå værfast i Bergen, med en planlagt lang reise til Beijing foran meg.

    Flyet til Stockholm er kansellert og kommer ikke videre dit i dag ser det ut til.
    Gutten på diamant telefonen til SAS har sjekket, men ga seg da vi:

    1. Ikke kommer oss til Stockholm for kl 18:40 i dag
    2. Ikke finner noe ledige plasser til Beijing før Søndag.

    Så hva kan en gjøre. Ferien med kone og 2 barn ser nå lite sannsynlig ut.
    Hva skjer om reisen blir kansellert?

    Billettene er booket med Amex CT.

    Mvh
    Petter
     
  2. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Det må jo være mulig å sende dere med en annen partner som flyr dit. Lufthansa, air China etc. Jeg tror du må spille inn disse forslagene, er jo nettopp i slike tilfeller det skal lønne seg å være del av en allianse som Star alliance.
     
  3. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hva flyr du med på strekkene? Hvis du f eks. flyr med SAS, ville jeg hørt om du kunne bookes om til en annen SAS-flight ("vanlige" seter, ikke bonus-seter), hørt med Lufthansa om du skulle fløyet med de, osv. Men letteste er nok først å søke opp alternativer selv, ringe til Tallin og få dem til å endre.
     
  4. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Prob
    Du er vel forsent ute til å rekke noe særlig i dag da - så håpet kan være at de finner noe ledig før søndagen - men så er det påskestart og veldig fullt overalt.

    Her må du nok komme med forslag selv.
    Hvis du kan komme deg til Frankfurt i ettermiddag eller i morgen formiddag så er det ledig på:

    Asiana 542 - kl. 17.15 fra Frankfurt - Seoul
    Asiana 6802 kl. kl. 13.35 Seoul - Beijing - da lander du lørdag 14.40
     
  5. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Sas til Stockholm, Air China derfra.

    Tar nå flyet til Oslo, så pusher vi derfra.
    Finnes det fly fra Oslo til Stockholm med ankomst rundt kl 18 med 4 ledige plasser?
     
  6. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir nok å sjanse på standby på de flyene som går.....ser fullt ut på det meste i ettermiddag.
     
  7. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Foreløpig ende er at de booket oss om til København og må vente der et døgn før avreise kl 21:00. Da med vanlig SAS avgang. Hvordan det plutselig ble fire ledige i Business der kan jo fåglarne vite.
    Alt i alt relativt bra, bortsett at vi lander 30 timer etter planlagt ankomst, så mister en og en halv dag.

    Kommer til å pushe SAS uansett, men er det mulig på bakgrunn av slett oppfølging, å få utsatt tilbakereisen tilsvarende? For vi fant ut at (av tre personer vi snakket med) de to første enkelt kunne booke oss om Stavanger til Stockholm, så ville vi med god tid rukket flyet til Beijing i kveld.

    En annen ting er at det man betaler i både poeng og skatter/avgifter er høyere ved andre selskaper enn SAS selv. Antar da at jeg kan kreve tilbake både peng og poeng på reisen når dag.

    Føler at jeg er på nippet til å kreve litt mye, men må jo stå på krava

    P.
     
  8. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Tusen takk for at du sjekket, Fikk den med meg i stresset foran SAS skranken i sted.
     
  9. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Krev alt du kan: Standardkompensasjon i euro og reiseforsikring fra Amex. Tror toget for å kreve refusjon av poeng går i det sekundet man kommer seg avgårde, uansett hvor forsinket man er. Til gjengjeld gjelder EUs vilkår. Husk at summen i euro er pr. hode, også infants.

    For et selskap som har gått så høyt ut som SAS ved Norwegians forsinkelser, og reklamert med Star Alliance-nettverket, så er det påfallende hvor sjelden de booker om egne reisende med andre *A.
     
  10. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Husk at dårlig vær ikke gir noe EU kompensasjon
     

Del denne siden