Rettigheter - SAS endret tidspunkter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Anton80, 12. nov 2017.

1. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    For ca 1.5 mnd siden bestillte jeg 6 billetter i plus (Bonuspoeng) fra KRS via OSL til LYR lørdag 3 feb.

Var innom for å sjekke noe annet i SAS appen i sted. Da så jeg at det var noe feil med bookingen. Flyet fra OSL til LYR gikk nå FØR flyet fra KRS - OSL.

Det er et par ting som irriterer meg. For det første har jeg ikke fått beskjed. (Måtte finne ut av det selv)For det andre var beskjeden hvorfor jeg ikke hadde fått beskjed at SAS ikke hadde klart å finne en alternativ routing. Rett og slett fordi den ikke finnes.

Synes det var et dårlig argument, finnes det ikke gode alternative fly må jeg jo iallfall få beskjed!

Fikk 2 valg. Kansellere og få pengene igjen eller ombooke. Det er jo greit nok.

Vi har bestillt hotell. Som heldigvis kan kanselleres, men det vet jo ikke SAS.

Men har jeg noen andre rettigheter?
    Er diamant, uten at det har så mye å si i dette tilfellet.

Ombooke til søn 4 feb gir 20 timers opphold. Helt uaktuelt. Ombooke til fredagen, da går flyet kl 7 om morgenen. Dvs at varigheten på reisen blir nesten dobbelt så lang, 1 natt ekstra og må ta fri 1 dag til fra jobb.

Er firmatur med all innclusive. Så da går vi også over grensen på max 2 netter for skattefri firmatur, hvor man ikke har lagt inn arbeidsrelatert aktivitet.

Tips?

2. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,842
    Bonuspoeng:
    350
    Endring så lenge i forveien gir deg ingen kompensasjon.
    Alternativet er da kansellering siden dere ikke aksepterer de nye tidene.

Anton80 liker dette
  3. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis dette argumentet veier tyngst, går det an å legge noe firmarelatert aktivitet den ene dagen, eller utløser det da krav om fulle dager?

Kjipt å måtte kansellere en så rimelig tur uansett, ville kanskje vurdert å gjennomføre.

Dessverre medfører det riktighet at det kun er to alternativer, kansellere eller booke om, ingen kompensasjon. Kan man vise til forhåndsbetalt hotell er dette noe som i ditt tilfelle nok hadde blitt dekket. Da må man legge ved dokumentasjon. Å være diamant speeder opp betalingsprosessen, det er i alle fall min erfaring.

Anton80 liker dette
  4. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Ved schedule change er callsenteret normalt svær samarbeidsvillige med å finen alternativer. Ring og snakk med dem.

Anton80 liker dette

Del denne siden