Reuters: Lufthansa vurderer å inngå samarbeid med SAS Lufthansa diskuterer med SAS om å samarbeide, kjøpe en andel av eller inngå en annen form for partnerskap med SAS. Det skriver Reuters onsdag ettermiddag. Ifølge to kilder skal den tyske flykjempen ha vært i samtaler med SAS siden i fjor høst. Ledelsen i Lufthansa skal også være på vei til å beslutte å kjøpe en resterende andel i Brussels Airlines. Sammen med SAS kan det, ifølge Reuters' kilder, ende opp med å bli en del av Lufthansas lavprisselskap Eurowings Overfor Reuters vil SAS ikke kommentere saken.
Spennende "nyheter", nyheter i hermetegn, da det har vært snakk om lenge. Og potensielt lukrativt, for oss med SAS aksjer Om dette blir en realitet, er et av de mest spennende spørsmålene hva de gjør i sammenslåingen av bonusprogrammene. Blir EBD automatisk HON Circle? I så fall et knallsterkt incentiv til å beholde EBD status
Eurobounusprogrammet er vel det eneste av verdi i SAS sammen med en del landingsrettigheter på LHR. Lurer på hva LH ser etter og planlegger med SAS, de går vel ikke inn med mindre de får kontroll.
Det kan jeg umiddelbart garantere deg at ikke skjer Om det er skuddårsdagen på julaften vil alle EBP bli HON. EBD blir senator mens EBG dumper ned på sølvkort... Regnet på det en gang tidligere. Man trenger vel rundt 250 segment innenriks i Norge før man blir senator.. Men justerer de litt og gir oss tilgang til LH/LX F kjør på!!
Lurer på om dette kan ha sammenheng med at EB3.0 i hovedsak ble utsatt til høsten og at man valgte å heller lansere nyheter litt etter litt… Jeg blir veldig skuffet om SAS blir low cost under Lufthansa, og tror det er skivebom.
Haha.. Kikket på dette igjen, her må jeg ha blandet med noe annet. Man trenger 800 flights på billig innenriks før man blir senator...! Da er det enkelt å bli UA1K istedenfor..
Hehe, jeg har snakket med en del Lufthansa(gruppen) kunder som faktisk velger programmene til A3, UA og SK fordi at det er litt for stort gap fra FT til SEN. De velger heller EBG i stedet for M&M FT rett og slett for de setter større pris på å være *G. Det er faktisk den største svakheten med M&M programmet.
Det tror jeg på. FT får man jo etter 30 segment, og der stopper det. Enkleste for oss som velger bort Eurobonus og flyr mye billigbilletter er vel UA. 1K får man etter 110 segment (man må kanskje fly 4 med UA?). Så får man 1,5 segment per billett i Plus.
Det er jo bare tiss i bøtta for pendlere Når jeg ser på kvalifikasjonskravene for Uniteds premierstatus fra gull og oppover, så er jo ikke EB-kravene på noen måte hinsides. 45 segmenter uten spend level for *A gull er faktisk ganske bra.
Det er akkurat samme som jeg har sagt noen ganger. Vi her oppe i nord flyr oss inn til *G på en relativt billig og grei måte. Vi får riktignok ikke allverden ut av det her, men når vi reiser på ferie høster vi frukter av det. De fleste andre *-selskaper priser seg vel ikke etter low-cost som her oppe.. Så alt i alt klager jeg lite på SAS, jeg er egentlig ganske fornøyd med hva jeg får ut av mitt EBD.