Reuters: Lufthansa vurderer å inngå samarbeid med SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Schlandy, 13. april 2016.

  1. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Reuters: Lufthansa vurderer å inngå samarbeid med SAS

    Lufthansa diskuterer med SAS om å samarbeide, kjøpe en andel av eller inngå en annen form for partnerskap med SAS.

    Det skriver Reuters onsdag ettermiddag. Ifølge to kilder skal den tyske flykjempen ha vært i samtaler med SAS siden i fjor høst.

    Ledelsen i Lufthansa skal også være på vei til å beslutte å kjøpe en resterende andel i Brussels Airlines. Sammen med SAS kan det, ifølge Reuters' kilder, ende opp med å bli en del av Lufthansas lavprisselskap Eurowings

    Overfor Reuters vil SAS ikke kommentere saken.
     
    geddi, LN-BEF and Darkcho like this.
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden...
     
  3. LN-BEF

    LN-BEF Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Spennende :)

    Observerte og at aksjekursen er opp rundt 7 % etter denne nyheten.
     
    braathens safe liker dette
  4. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Spennende "nyheter", nyheter i hermetegn, da det har vært snakk om lenge. Og potensielt lukrativt, for oss med SAS aksjer :rolleyes:

    Om dette blir en realitet, er et av de mest spennende spørsmålene hva de gjør i sammenslåingen av bonusprogrammene.

    Blir EBD automatisk HON Circle?

    I så fall et knallsterkt incentiv til å beholde EBD status :)
     
    CaptainPoint liker dette
  5. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Spennende!

    Håper for min del at det fører til at de begynner med ledig midtsete i Plus! :rolleyes::oops:
     
    Larata liker dette
  6. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Eurobounusprogrammet er vel det eneste av verdi i SAS sammen med en del landingsrettigheter på LHR. Lurer på hva LH ser etter og planlegger med SAS, de går vel ikke inn med mindre de får kontroll.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan jeg umiddelbart garantere deg at ikke skjer :)
    Om det er skuddårsdagen på julaften vil alle EBP bli HON.
    EBD blir senator mens EBG dumper ned på sølvkort...

    Regnet på det en gang tidligere. Man trenger vel rundt 250 segment innenriks i Norge før man blir senator..

    Men justerer de litt og gir oss tilgang til LH/LX F kjør på!!
     
    Jonbertel, Larata and Bernd like this.
  8. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror nok du har helt rett. Men det er jo lov å drømme litt :)
     
  9. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Eurobonus 3.0 :D
     
    geddi liker dette
  10. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på om dette kan ha sammenheng med at EB3.0 i hovedsak ble utsatt til høsten og at man valgte å heller lansere nyheter litt etter litt…

    Jeg blir veldig skuffet om SAS blir low cost under Lufthansa, og tror det er skivebom.
     
    October, BangkokBob and RoadKing like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig.
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Haha.. Kikket på dette igjen, her må jeg ha blandet med noe annet.
    Man trenger 800 flights på billig innenriks før man blir senator...!
    Da er det enkelt å bli UA1K istedenfor..
     
  13. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, jeg har snakket med en del Lufthansa(gruppen) kunder som faktisk velger programmene til A3, UA og SK fordi at det er litt for stort gap fra FT til SEN. De velger heller EBG i stedet for M&M FT rett og slett for de setter større pris på å være *G. Det er faktisk den største svakheten med M&M programmet.
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det tror jeg på. FT får man jo etter 30 segment, og der stopper det. Enkleste for oss som velger bort Eurobonus og flyr mye billigbilletter er vel UA. 1K får man etter 110 segment (man må kanskje fly 4 med UA?). Så får man 1,5 segment per billett i Plus.
     
  15. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo bare tiss i bøtta for pendlere :D

    Når jeg ser på kvalifikasjonskravene for Uniteds premierstatus fra gull og oppover, så er jo ikke EB-kravene på noen måte hinsides. 45 segmenter uten spend level for *A gull er faktisk ganske bra.
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er akkurat samme som jeg har sagt noen ganger.
    Vi her oppe i nord flyr oss inn til *G på en relativt billig og grei måte. Vi får riktignok ikke allverden ut av det her, men når vi reiser på ferie høster vi frukter av det.
    De fleste andre *-selskaper priser seg vel ikke etter low-cost som her oppe..
    Så alt i alt klager jeg lite på SAS, jeg er egentlig ganske fornøyd med hva jeg får ut av mitt EBD. :)
     
    RoadKing and Bernd like this.

Del denne siden