Review: My AIR CHINA DISASTER - How I was DETAINED & REFUSED into CHINA

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av KristianR, 13. jan 2019.

1. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113

Ble ikke helt klok på hvem som har gjort feilen her. Tanker?

2. Snorreth

Snorreth Medlem

Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    43
    Sutrekopp i sutrevideo.

Hvert fall ikke Air Chinas feil.
    Klart det er frustrerende når myndighetene der borte endre regler uten særlig forvarsel.

Men det står vel at man må være forberedt på endringer ett eller annet sted, og at man må kunne dekke kostnadene selv.

Uansett - konklusjon er at han burde spart seg for kritikken mot Air China. Er heller myndighetene som bør kritiseres når man står fast på et sted som dette.
    Kina anser alle fremmedfolk som potensielle inntrengere.

3. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, i slike tilfeller mener jeg at Air China har ansvar for å følge med på de reglene som landets myndigheter vedtar. Dette er faktisk en sak som bør gå opp for EU domstolen, fordi Air China burde ha nektet dem boarding og refundert billetten ved en endring i visumreglene så kort varsel.

watchaddicted liker dette
  4. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Forsto det slik at han hadde glemt å registrere seg en gang ved sist opphold og dermed nå fått avslag på transit visum pga det?
    Da er det vel ikke Air China sin feil?

Om man overstayer alt for lenge eller mange nok ganger i feks Thailand mister man retten til visum i ett par år. Skal flyselskapet vite dette på forhånd når man får først visum i det du ankommer landet...?

drsyk and Shyneno like this.
  5. Snorreth

Snorreth Medlem

Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    43
    Unnskyld, men fløy han fra EU?
    Mener bestemt han fløy fra Seoul.

Har ikke opplevd at kinesiske selskaper sjekker passet ved boarding intra-Asia.
    Og når europeiske selskaper har sjekket fra Europa, så har de bare sjekket at stemplet er i passet - ikke at jeg oppfyller skjulte kriterier bak.

Uten at jeg vet. Hvilket visum hadde han? :)

Mvh en som har blitt tatt til sides tre ganger på kinesisk immigrasjon i 2018, med gyldig visum. Grunn? Gammel type visum (uten fingeravtrykk) og nytt pass.
    Har sluppet inn alle ganger etter videre sjekk.

Immigrasjon til Kina bestemmer til syvende og sist. Ikke ambassadene rundt om i verden.

Last edited: 13. jan 2019
    Shyneno and vegardg like this.
  6. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Han hadde ikke visum, han skulle skaffe seg 144 timers transit visumet men ble nektet fordi at han brøt regel ved forrige gang han hadde visum med at det ikke ble rapportert hvor han bodde i Kina da.

Shyneno liker dette
  7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Så da er det jo helt og holdent hans feil..

drsyk, OttoL, Shyneno and 3 others like this.
  8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Amen!

NoLimit, Shyneno, Are and 2 others like this.
  9. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Det var visst hotellet han bodde på som ikke gjorde det, ref en av kommentarene under YouTube videoen;

But you did break the law by not registering that one time so you can't put the blame entirely on the airline or China!

Josh Cahill
    The hotel I stayed at failed to do so unfortunately.

The Melanzane Industry
    @Josh Cahill You should report that hotel at least let them know they fked up!

Josh Cahill
    We did. They say they investigate and will fine the hotel.

10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm greit nok.. Så det var et hotell som har fucket opp.. Det er fortsatt ikke Air China sin feil.
    Har forøvrig ikke sett videoen da jeg antar den er irriterende :D

ElinPelin, drsyk, holmen and 2 others like this.
  11. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Han var jo klar over at hotellet ikke hadde gjort det :D Da er det hvertfall hans feil, som da ikke sjekker med ambassaden om ting er ok eller ikke og hva han evt kan gjøre for å rette opp i det :)

ElinPelin, NoLimit and Eddie47 like this.
  12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,877
    Bonuspoeng:
    293
    Kisen er amerikaner (Har ikke sett videoen)?
    Hans eget land/flyselskap et ikke bedre. Og i det tilfellet jeg kjenner til, så var det faktisk United Airlines som f*d up. Heldigvis ble de det gjaldt oppmerksom på fadesen da de mottok mail fra US immigration om at de ikke hadde overholdt 3 mndr regelen. Dog, surt å måtte til Oslo for intervju mm

NoLimit and Eddie47 like this.
  13. SayWhat

SayWhat Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
  14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg så videoen ...
    det er en sammenhengende sutring over «plutselig» innførte lover i Kina og ingen koordinering med Air China.
    Gjentatte ganger ....
    Han skylder på Air China og myndighetene .. i svært liten grad kommer det frem at han ikke ga inn riktige opplysninger ved hans opphold i Kina i januar 2018 (?) .....
    Jeg synes også at det skinner gjennom at han var klar over dette ...
    Så ble han eskortert ombord i er fly til Seoul, sutrende ..

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,877
    Bonuspoeng:
    293
    Tåpelig da, ikke minst når han sprer frykt til andre om at de kan bli urettmessig behandlet. Det er greit at det er mye styr å få komme på besøk til Kina, men når du først har papirene i orden så er det plankekjøring.

16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke han er amerikaner.
    Sier han har snakket med den tyske ambassaden, så kanskje tysk? Så snakker han om Australske dollar, så da vet jeg ikke.

Som flere sier, han bare sutrer for noe som i bunn og grunn er hans egen feil.

Det har i alle fall ikke noe med Air China å gjøre..

SayWhat liker dette
  17. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Gu for en teit video. Er så mange vloggere eller hva nå de kaller seg som legger ut "tester" fra flyselskap på youtube. Selv om jeg er en veldig fan av alle som bidrar med reisebrev her inne, så synes jeg sånne videoer er bånn i bøtta. Spesielt disse som filmer ansiktet sitt mer enn de filmer produktet. Koomaanigjen.

Hilsen gretten gammel mann i begynnelsen av 30-årene.

chrt, Kristian, Travellingalf and 4 others like this.
  18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Godt sagt!
    Han må bare belite seg.

thool, OttoL, geddi and 1 other person like this.
  19. SayWhat

SayWhat Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    Han er nok Tysk ja.
    https://www.gotravelyourway.com/about-me/
    Eller har vel i det minst eit Tysk pass.

20. ElinPelin

ElinPelin Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    33
    Ok. Han reiste økonomi. Litt voldsomme forventninger til hva man kan forvente i monkey, kanskje?

Å nekte fyren vanlig service var naturligvis ikke greit. Og at IFE ikke fungerte skjønne jeg er irriterende, men neppe noe CC kan fikse der og da. Men at han ble nektet å fortsette filmingen kan ha mange årsaker, bl.a. noe så enkelt som at medpassasjerer fant det irriterende og forstyrrende. Jeg vet med meg selv at jeg på rett dag kunne kontaktet CC vedr forstyrrelsen det er at medpassasjer bruker flyet som studio.

For øvrig kom flyselskapet med følgende uttalelse i etterkant av hendelsen:
    "We pride ourselves on the quality of our service and regret if the passenger felt standards were below expectations on this occasion," the airline said in their statement.

It added that the crew was "unable to accommodate his request for an upgrade as the aircraft was at capacity in first and business class."

"As soon as we were made aware of Mr. Cahill’s grievances, we contacted him directly and offered a full refund for his journey. We are taking his accusations seriously and conducting a review into what happened.”

https://says.com/my/news/travel-vlo...-malaysia-airlines-flight-for-negative-review

Mbj and Eddie47 like this.

Del denne siden