Rimowa carry on cabin!

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Evenba, 25. febr 2019.

  1. Evenba

    Evenba Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    13
    Hei
    Jeg er veldig glad i å reise og ønsker meg en ny cabin koffert til bursdagen. Rimowa står øverst, og da modellen Classic. Den er dødsfin og blir alltid på de som drar på en sånn vakker sak.

    Det eneste jeg lurer på er det med vekta. Kofferten veier 4,4kg og SAS operer med en totalvekt på 8 kg og NAS 10 kg. Det er ikke så mye man da får oppi!

    Dere som har RIMOWA, er dette et hyppig problem når dere reiser?

    upload_2019-2-25_8-15-54.jpeg
     

    Attached Files:

  2. Evenba

    Evenba Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    13
    Prisen på nettsiden deres er 6700kr, hvis noen lurte. Gratis frakt. Men toll da.....
     
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,404
    Bonuspoeng:
    183
    Aldri opplevd problem hos SAS og Norwegian. Synd at Rimowa er så overpriset nå etter at franskmenn tok over.
     
  4. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
  5. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Eneste tilfellet med vekt er vel SAS på Heathrow som har veid håndbagasje en del ganger i det siste.

    Ellers må jeg si at Rimowa er en falmende stjerne for min del. Jeg har hatt en Classic Flight i litt over 5 år nå, men med mange problemer. Hjulene er byttet helt 2 ganger, håndtaket har akkurat låst seg og kan ikke fikses selv. Alle reservedeler må sendes fra et kontor i europa, ingen steder i Norge kan gjøre reparasjoner lenger. Var innom Rimowa butikken i Bond Street nylig, de kunne maks gi meg 1 hjul til tross for at 2 stk var ødelagt (typ skruen er slitt i stykker og falt av). Resten måtte jeg kontakte service senteret for. Etter Louis Vuitton kjøpte opp Rimowa er responsen på service senteret helt elendig. Har vært i kontakt med de 3 ganger uten at de har klart å sende det siste hjulet.

    Skal du ha Rimowa er det greit å kjenne til at ting ikke går på skinner ved feil. Bor du i utlandet eller frekventerer et av de få hotellene som har Rimowa service senter vil det meste kunne ordnes, men tilgangen i Norge er dårlig. Kofferten passer soleklart best på glatt asfalt, flyplasser eller hotell lobbyer.
     
    Last edited: 25. febr 2019
    Shyneno liker dette
  6. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,404
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom jeg trenger reparasjon av Rimowa-kofferter, pleier jeg å bruke Klockmann i Hamburg-sentrum. Er det kun deler som skal skiftes ut, pleier de å fikse det i løpet av en arbeidsdag til gunstig pris. Siste gang skiftet de en lås for meg for 20 euro. De har alltid hatt folk som kan kommunisere på engelsk, noe som kan være en fordel.
     
  7. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    LHR har blitt Nazi på carry On-vekt.. De kjører 8 Kg grensen. Etter Go-light kom og folk drasser mere inn på flyet skal SAS bli "strengere" på dette med carry on og vekt, dette iflg en kabinansatt i SAS.. Men om det stemmer få man vel se...
     
    vegardg liker dette
  8. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    1,671
    Bonuspoeng:
    93
    Var vel snakk om at det skulle bli strengere, da det blir tatt med nok håndbagasje. Nå som det er en del crj på Sas, så blir det ofte med håndbagasje som ikke får plass der det skal inne i flyet. Min personlige «rekord» er 45 DAA på en crj, noe som er relativt høyt og det var strengt tatt ingen av dem som var under 10 kg.
     

Del denne siden