Eneste tilfellet med vekt er vel SAS på Heathrow som har veid håndbagasje en del ganger i det siste.
Ellers må jeg si at Rimowa er en falmende stjerne for min del. Jeg har hatt en Classic Flight i litt over 5 år nå, men med mange problemer. Hjulene er byttet helt 2 ganger, håndtaket har akkurat låst seg og kan ikke fikses selv. Alle reservedeler må sendes fra et kontor i europa, ingen steder i Norge kan gjøre reparasjoner lenger. Var innom Rimowa butikken i Bond Street nylig, de kunne maks gi meg 1 hjul til tross for at 2 stk var ødelagt (typ skruen er slitt i stykker og falt av). Resten måtte jeg kontakte service senteret for. Etter Louis Vuitton kjøpte opp Rimowa er responsen på service senteret helt elendig. Har vært i kontakt med de 3 ganger uten at de har klart å sende det siste hjulet.
Skal du ha Rimowa er det greit å kjenne til at ting ikke går på skinner ved feil. Bor du i utlandet eller frekventerer et av de få hotellene som har Rimowa service senter vil det meste kunne ordnes, men tilgangen i Norge er dårlig. Kofferten passer soleklart best på glatt asfalt, flyplasser eller hotell lobbyer.
Last edited: 25. febr 2019