Rimowa er så 2010, hva nå? (Håndbagasjetråden)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Christian, 03. april 2015.

  1. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Vel, Firelite er forlengst utgått modell , kanskje derfor billig. Nå er det Cubelight. Kjøpte nylig 2stk fullsize Cubelight for 3.700 pr. stk. Morris. UA betalte . De tok kål på to av mine gamle Ricardo. Merkelig at de er dyrere i USA , Macy's , nesten 9% tax, $ 8.00. Hele kr. 4.500 !:eek:
     
    Last edited: 13. mai 2015
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Er du forresten klar over at dette er offisiell policy hos SAS:

    Extra hand luggage for press reporters and photographers


    On SK operating flights within Europe, one camera equipment, within maximum size and weight, may be brought in addition to the ordinary handluggage.

    Det betyr to ganger 55 x 40 x 23 cm, 8 kg. Så lenge den ene er fylt med fotostash.
     
    samirunway and Brunello like this.
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Her også. Jeg er rimelig sjokkert over hvor dårlig Rimowa Topas i innsjekket versjon er. Min er nesten 3 år gammel, har blitt sjekket inn kanskje 15 ganger og er nå klar for skraphaugen, BA betaler ny. Det gikk helt ok til sist høst da vi begynte å sjekke inn mye mer pga cruise, lengre ferier mv. Swiss tok råtta på halvparten av ett av hjulene, det var det første som gikk galt. Så kom BA-AA på banen, ene hjørnet fikk en knekk og hele ramma var skjev mens at ene låset gikk i stå, dette var til MegaDo for 3 uker siden. Tapet hele greia sammen og den landet OK i Abu Dhabi. Men på returen fra Dubai, da var det slutt. Enn kjempebulk i ett av hjørnene knuste ramma og hadde den ikke vært tapet sammen, hadde de sure sokkene mine vært over hele bagasjebåndet. TO av hjulene var disablet, så nå kan man ikke utsette å få greiene erstattet. Den er ubrukelig.

    På tide å sende BA en epost for å se hvor flinke de er med erstatning
     
    Fnate liker dette
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Topas er den balja med stiv ramme og ikke hengelås, sant? Der er samme som meg.

    Har hatt den et par år. Sjekker den ekstremt sjelden inn, men allerede ser det jo ut som om den er voldtatt av en hel familie av silverback gorillaer. Har kanskje nevnt det før.

    Men det gir den litt sjarm da. Hvis noe spør så kan jeg si "fikk den av Bestefar som fikk den av sønnesønnen til David Shackleton. Han fikk den som siste minne før far snudde lua og satte i vei mot sydpolen trukket av ponnier"

    DÆNG - så er jeg råkkestjerne.
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, bulker skal den ha, det er hele poenget. Masse klistremerker også. Men når ramma er så skjev at den ikke kan lukkes, samt hjul knertes av og låsene blir knust har man ett problem. Den kan ikke brukes. Jeg gjør ett forsøk på å erstatte den, men jeg er redd vi vil se det samme som skjedde med Reidar, da går jeg heller tilbake til poly for innsjekk.
     
    Fnate liker dette
  6. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  7. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Det var jamen ikke dårlig. Og et par ekstra innsjekkede kolli, også, så får man jo med det meste uten ekstra utlegg.
     
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Denne falt jeg for (dog 4WD ) 98617_01_1.jpg
     
    tommy777 liker dette
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Den ser ut som ett dass når den blir sjekka inn.
     
    Larata liker dette
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Den sjekker man aldri inn.
    Det blir nesten som i "veska" til Kjell i Olsen-banden.
     
    Fnate liker dette
  11. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Har kjørt endel 64 liter på kort-turer til AUH/DXB.
    Funker fint dersom LH ikke setter inn Embraer maskinen på tidlig kveld fra OSL (LH2455) + selvfølgelig en dress-pose.
     
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Har en tohjuls topaz for cabin (Samme som Fnate), svinger som f.

    Den jeg snakket om er 90 literen for innsjekk
     
  13. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Egentlig veldig fornøyd med at jeg har Rimowa polykarbonat til innsjekk (4 hjul også, da....) Den har klart seg veldig bra de siste 1,5 årene på tur. Jeg vurderer jo en topas som en "mellomting" mellom den gigantiske 85L poly, og den lille Salsa cabinsaken min. Men kanskje jeg også bør vurdere noe annet da. Greit nok at det ser kult ut at den har seilet rundt jorden ørten ganger på en drivplanke, men det får da være måte på :p
     
  14. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Etter både Reidar og meg har fått 3 kofferter vraket på 3 år, er jeg skeptisk. Men jeg prøver en ny så får vi se
     
  15. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, faktisk hadde jeg en til, polikarbis, ble ødelagt av UA sist januar.. Men så dødstrltte at vi ikke sjekket på OSL , hjemme fant vi ut at glidelåsen var ferdig pluss noe til.. Men tok den ikke tilbake og klaget... Så vår feil. 4 på vel et år..:mad:
     
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har hatt min Poly siden 2008 og den har jeg ingen problem med. Jeg sjekker av og til mine mindre poly, svinger som fy, så den har jeg ingen problemer med
     
    LN-MOW liker dette
  17. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Skal nå framover nesten kun bruke våre to helt nye COSMOLITE, ( har i hele tråden sagt Cubelight:eek: ). Det er visst siste modell . Tittet akkurat på kvitteringen ... Sånn er det når en, nok en gang, ikke henger med i "moten". Spennende å se hvordan de ser ut etter et år . Har også full garanti . Kun 2.8 kg og 75 cm..
     
  18. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det virker å være en tendens at dere som har koffert med 4 hjul ofte får 1-2 av hjulene ødelagt. Dere har ikke tenkt at det kanskje kan være et tegn...?
     
  19. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Siden dette er en bred koffertdiskusjon så vil jeg også hive meg med :cool: Har slitt ut en del reisebagasje opp gjennom årene, men sikkert litt min egen feil da jeg egentlig aldri har kjøpt spesielt dyre ting. Og kjøpt en del kofferter i Thailand.
    Var på utkikk etter en ny kabinkoffert nå i vår og sjekket litt rundt. Men hvorfor i huleste denne trenden med 4 hjul på koffertene? Ofte er disse bare noen små pinglehjul som ikke duger til noe særlig gåing på asfalt og lignende.
    Jeg har 10 min gange til og fra Flybussen, og der trilles koffert året rundt. I tillegg også noe trilling til og fra flyplass i Bangkok. 2 hjul er tingen for meg ihvertfall...

    Så jeg brukte tilbudet her http://www.saseurobonusshop.com/loy...tCode=PRD25247&categoryCode=ROOT#.VXEqh8_tmko og kjøpte meg en Samsonite kabinkoffert. Så får vi se om den holder en stund ;)
     
  20. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Har du en link til skuldervesken, vurderer å gå over til manbag når jeg flyr til BKK ;)
     

Del denne siden