Rimowa er så 2010, hva nå? (Håndbagasjetråden)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Christian, 03. april 2015.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Forsøker å sette meg inn i hodet til de som priser dette.
    Har skrekkelig lyst på en slik Bossa Nova sak, men klarer ikke forsvare prisen når min travel pro gjør samme jobb til en femtedel av prisen. Selv om den ikke er grønn :D
     
    Last edited: 10. febr 2017
    NoLimit and RoadKing like this.
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Husker jeg så på denne i Tyskland i fjor, men holdt på å gå i bakken når jeg så prisen. Den med beige kanter er også den finere i virkeligheten enn på bilder.
     
    Are and OttoL like this.
  3. JohanB2

    JohanB2 Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Gikk for Arc'teryx Blade 28 (salg, halv pris i haust). Den ruler! Tek alt eg treng for ei veke pluss data, kablar og stash samt nødvendige papirutskrifter og er like blid. Einaste ankepunkt at den ikkje har perfekt beremeis. Men til å gå mellom tog og flyterminal, taxi og hotel: suveren!
     
    Edvard and Petter B-C like this.
  4. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Vekker denne tråden litt igjen.

    Jeg har vært en ryggsekk-type i mange år og reiser omtrent aldri med innsjekket bagasje, og vil derfor slå et slag for ryggsekken Osprey Farpoint 40.
    Den makser akkurat ut hva man lovlig kan ta med inn på flyet om man fyller den full og unngår buler, har bra bæresystem og ikke minst lar den seg åpne "som en koffert" - det vil si at alt i sekken er tilgjengelig om man legger den ned flatt og åpner glidelåsen fullstendig. Legg til innebygget trekk som gjemmer bæresystemet uten at dette demonteres, og man har etter min mening tett på den ultimate "travel light"-sekk.

    Men, så var det dette med at ryggsekk og litt penere klær er en relativt dårlig kombo, så jeg har lurt på om jeg burde kjøpe meg en trillekoffert av noe slag og har tittet på ymse. Rimowa stealth-serien virker beintøff, men så ser jeg at selv de små trillekoffert som er beregnet til å være med inn på flyet veier opp mot fem (5!) kilo?!

    Da blir det ikke mye igjen å pakke på om man skal holde seg innenfor de lovlige 8kg håndbagasje? Bryr ikke folk seg med dette og bare kjører på med flere kilo, eller hvordan gjør dere det rent praktisk? (min erfaring er vel at sekker man skal ha med inn i kabinen oftere veies enn trillekofferter)
     
    Edvard liker dette
  5. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg driter i vekten på kofferten. Har en Rimowa Salsa på 2 hjul, så ikke av de tyngste, men presser den full av alt jeg trenger.

    Elsker stilen på salsaen. Den er matt i fargen, som jeg personlig ser litt røffere ut enn alt annet (kanskje bortsett fra Stealth-serien). I tillegg er den ganske mye billigere enn resten.

    Har aldri blitt stoppet for å sjekke vekten på håndbagasjen, men så flyr jeg aldri med LCC, så vet ikke om det har noe med saken å gjøre?
     
    olekvi liker dette
  6. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    SAS er de eneste som har veiet min sekk :)

    Føles den salsaen solid? (enig i at den også ser bra ut!)
     
  7. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er svært fornøyd med hva jeg får plass til i den, med tanke på størrelsen. Noen ganger må det litt bøying til for å få plass til alt, men alt i alt føles den veldig solid når jeg først har fått lukket den. Har hatt den med på over 100 flights de siste par årene og den ser fortsatt ganske ny ut.

    Der den jo kommer til kort er hvis man skal bruke den til å sitte på. Ikke å anbefale hvis du ikke er ekstremt lett. Det jeg også savner er den geniale stroppen som de andre modellene har øverst på logoen.

    Men når man også sammenligner prisen opp mot f.eks Topas Stealth, ville jeg uten tvil valgt Salsa.

    Har også en større Salsa, som jeg også er svært fornøyd med.
     
  8. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Salsa Deluxe har vel add-a-bag-holderen; definitivt veldig praktisk greie.
     
  9. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Trenger ny sak selv og disse Rimowa-greiene er jo ikke akkurat gratis. Hvor kan jeg kjøpe disse til best pris og med flest mulig Trumf/EB-poeng?
     
    Shyneno liker dette
  10. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er sulten på en Rimowa Bolero
     
    Are liker dette
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Den er jo rett og slett grisesexy!
    Bare synd at den er så svindyr..
     
  12. whaat

    whaat Trust me I'm a doctor, sort of

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, jeg kjøpte min Rimowa i Tyskland hos Alligator og fikk 10% rabatt på prisen. Jeg kunne fått litt ekstra rabatt dersom betalte jeg kontakt, men valgte 10% med kredittkort. Du kan i tillegg få tilbakebetalt noe av EU VAT ved å bruke Tax-Free skjemaet. Jeg besøkte deretter en butikk i Eindhoven for å undersøke litt da jeg vurderte å kjøpe også en mindre Rimowa. Jeg ble der også tilbudt 10% rabatt. Det ser ut som enkelte butikker kan være villige gi rabatt hvis du spør om det. I tillegg kan man få tilbakebetalt EU VAT.
     
  13. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har erfaring med Salsa Air?
     
  14. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, meget fornyød med en jeg har hatt i et par år. 80L og har vært med på en god del turer. Ingen antydning til slitasje utover et par skrapemerker her og der. Veldig lett og praktisk i tilfeller hvor man virkelig må holde seg innenfor vektgrense på innsjekket bagasje.
     
  15. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Tenkte på en i kabinbagasjeformat, men det hender jo jeg sjekker inn den også om jeg har tid/behov og ikke orker å dra den med meg inn. Uten at de flyselskapene jeg normalt flyr med er spesielt nøye på å veie håndbagasjen min, så vet man jo aldri og det er jo ingen grunn til å drasse med seg flere kilo enn høyst nødvendig.
     
  16. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om de selger Rimowa på Taxfree sjappen på FCT i Frankfurt?

    C
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Lufthansa selger sine utgaver som du får levert i loungen (tror jeg).
    Kan forhåndsbestilles.
     
  18. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hmmm..hvor forhåndsbestiller man slikt da?

    C
     
  19. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Koffer24 tar amex, finner også flere rabattkoder som funker.
    Beste er å ta en MR til Tyskland eller London (Selfridges) å kjøpe kofferten fysisk.
     
    Insomnia4u liker dette
  20. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93

Del denne siden