Rimowa er så 2010, hva nå? (Håndbagasjetråden)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Christian, 03. april 2015.

  1. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Har en Pro-DLX4, den er fin til sitt bruk. Triller komfortabelt og har en del greie interne organiseringsløsninger, men den gir overhodet ikke størst kapasitet for størrelsen.

    Skrev litt om den på naboforumet.
     
    Edvard liker dette
  2. TerjeBj

    TerjeBj Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Edvard liker dette
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Stuttfeiten and Petter B-C like this.
  4. OysteinD

    OysteinD Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    13
    Er på jakt etter ny carry on ryggsekk.

    Har i dag en Arc'teryx Blade 30 som jeg vurderer å pensjonere da jeg ønsker enda litt mer størrelse. Synest også laptopdelen veier mye og tar unødig plass.

    Har sett på:
    - Osprey Farpoint 40
    - Arc'teryx Covert Case C/O

    Har dere innspill?
     
  5. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har Peak Design sin Everyday Backpack 30 liter og kunne ikke vært mer fornøyd. Jeg kjøpte den for et halvt år siden, og da kosta den 1700 på Kickstarter, men ser prisen har krøpet opp til 290 USD, så det blir vel i overkant av 3000 kr å få den til landet.

    Det fins kanskje mer flashy sekker, men denne er herlig proff/anonym, vannavstøtende, og viktigst av alt: ekstremt fleksibel mtp lommeinndeling og stropper.

    https://www.peakdesign.com/product/bags/everyday-backpack/

    Edit: glemte å legge til at PeakDesign startet som et selskap som laget tilbehør for fotografer, slik at sekkene deres som regel har veldig gode rom for kamera og ekstra optikk. Som tidligere fotograf var det utslagsgivende.

    NB: du må nesten se videoen for å få et innblikk i alle de smarte løsningene på denne.
     
    Last edited: 12. juli 2017
    Avixlo, TigerTravel, Misterix and 2 others like this.
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  7. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Hva bruker du sekken primert til?

    Hvis det kun er i jobb sammenheng, ville jeg valgt en med stort ytterrom som man får plass til en laptop, slik at denne er lett å ta inn og ut i sikkerhetskontrollen.

    Hvis du bruker den til andre ting, typ fjelltur så er vel komfor andre prakriske egenskaper ved sekken vel så viktig.

    Men jeg har desverre ingen modeller til deg, kun min synsing ;)
     
    OysteinD liker dette
  8. OysteinD

    OysteinD Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    13
    Utelukkende til reiser og i hovedsak til reiser med 2-4 overnattinger, formal+casual, i skandinavisk klima. Reiser med 12" laptop og har jeg plassproblemer så reiser jeg med en liten skulderveske ekstra.
     
    Edvard liker dette
  9. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Personlig har jeg blitt veldig glad i InCase. Hatt flere sekker de siste årene, og fikk meg en finfin trillekoffert til jul. De har bager, sekker, iPad og MacBook-sleves. Godt fornøyd med kvaliteten. Eplehuset har en del inne om du vil kjøpe nasjonalt, ellers funker det finfint å kjøpe direkte fra de på nett.
     
    Edvard liker dette
  10. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
  11. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan var kvaliteten på Arc'teryx Blade, den vurderes nå som jeg skal kjøpe inn ny sekk for jobb?

    Nå pensjonerer jeg en Targus som har fulgt meg i seks år og ene stroppen er så godt som herpet etter beinhard bruk.
     
  12. OysteinD

    OysteinD Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg har vel den første versjonen av Blade 30 som kom på markedet. Så vidt jeg husker har den vært oppgradert, og det er nå Blade 28 man får kjøpe ny.

    Sekken er flott den, har nettopp pakket for reise i morgen tidlig til søndag. Som det meste Arc'teryx lager (i alle fall lagde tidligere) er det topp kvalitet i både materialer og utførelse.

    Grunnen til at jeg vurder å skifte er at føler jeg ikke har behov for egen "laptop-avdeling" (reiser med en 12"), at noen flere zip-pockets på innsiden hadde vært fint og at jeg generelt sett ser etter om jeg finner noe bedre til mitt bruk.
     
  13. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Har en Haglöfs Röse 40 som jeg er veldig fornøyd med.
     
    Edvard liker dette
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Hva pakker en Pilot som skal på jobb?

     
  15. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    2400-serien ser spennende ut og riktig størrelsesmessig, men hva har du av muligheter til å gjøre sekken i seg selv kompakt når du ikke fyller helt opp?
    Hvis den holder seg bra også med f.eks. 30 liter tror jeg at jeg har funnet min neste sekk, alle tester av serien er jo superpositive.

    Overkill for meg? Definitivt. Men det er jo halve moroa.
     
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ønsker et minimalistisk, rent ytre – lik det jeg har på mine Arc'teryx Arrakis og kommer trolig til å bestille en 3400 Porter (tall).

    Den har tre kompresjonsstropper på hver side og vertikale daisy chains om du vil modde noe selv. Southwest som jeg har testet, har ikke dette.

    De har samme harness (utrolig behagelig til å være så lite padded) og roll-top, så rullet ned vil 3400 se helt lik ut 40L, men du har mer fleksibilitet utenfor flyreiser.

    Så pakker du smart, legge laptopen inntil ryggen og toalettvesken øverst. Den er ikke låsbar, men har velcro øverst og er passe vanntett til vanlig reisebruk.

    Har ikke sett noen forhandlere for HMG i Europa, bruk YouTube for å finne ut hva som er best for deg og bestill direkte.

    Vurderer å spesialbestille min med 150D Dyneema, dvs. hele sekken i samme materiale som brukes på bunnen av 2400 og er standard på 4400/alle sorte utgaver.

    Litt høyere vekt, men tykkere stoff som er noe mindre gjennomsiktig. Ønsker også hoftebelte uten lommer, gir et renere utseende (tenker skjorte/jeans antrekk).

    Black/White er jeg usikker på, 3400 Porter kan leveres i begge. Hvit fiber blir veldig shabby møkkete etter en stund og sort er veldig.. sort.

    hyperlitemountaingear.com/collections/packs

    [​IMG]
     
    Last edited: 29. mai 2020
    Henrik liker dette
  17. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Litt hjelp søkes her. Jeg har noen city-ferier i min ikke så fjerne fremtid (hurra!), og til den anledning tenkte jeg at det kunne være greit å skaffe seg en ny ryggsekk til "en dag ute på byen"-bruk.

    Jeg er en stor fan av ryggsekker, og sikler veldig på mye av det som er postet her, men jeg følger at jeg trenger noe som er litt nettere og mindre bagasjeaktig enn det som er postet så langt. :)

    Bruksområdet kommer til å være noe jeg kan ta med meg fra hotellrom tidlig om morgenen til jeg kommer tilbake igjen sent om kvelden/natten som rommer det jeg eventuelt skulle trenge i løpet av dagen (tynn regnjakke, genser, kamera, noen flasker vann, muligens litt mat, en tablet, en liten notebook computer, småting jeg kjøper med meg på veien, etc). I løpet av dagen skal jeg kunne gjøre "alt" fra museumsbesøk til barbesøk til å bare spasere noen timer. Det hadde også vært greit å kunne bruke den til en tre-timers spasertur på Bygdøy om jeg føler for det.

    Hovedkriteriet er at jeg i størst mulig grad har lyst til å glemme at jeg har sekken på ryggen, og at den skal være hendig nok til å greit kunne bæres i hånden når det er nødvendig (museer, butikker med knusbare ting, etc). Det hadde også vært greit om den kan bli veldig liten/tynn når den eventuelt pakkes ned i innsjekket bagasje.

    Egnethet for håndbagasje på fly hadde vært en bonus, men er ikke strengt talt nødvendig.

    Noen tips eller personlige anbefalinger? Jeg skal til USA om halvannen måned, så det er ikke noe problem med ting som kun kan anskaffes i/fraktes til USA.

    Takk!
     
    Edvard liker dette
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vender stadig tilbake til en Mikke Mus-sekk kjøpt i Disney world for noen år tilbake. Har flere alternativer tilgjengelig, men den er faktisk mest praktisk å ha på flyet, og i byen etterpå. Masse lommer og rom, egen laptop-avdeling(!) og plass til vannflasker på utsiden. Får mye oppmerksomhet når jeg flyr C og F med den. :cool:

    Det beviser (for meg i alle fall) at det behøver ikke å være dyrt for å være praktisk!

    Men det var kanskje ikke svar på spørsmålet ditt..
     
    Icarus liker dette
  19. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Det var et veldig bra svar da! Jeg var faktisk i Disney World for ikke så lenge siden, men glemte å få med meg en Mikke-mus sekk.

    Jeg glemte forøvrig å nevne budsjett. Det er egentlig ikke så nøye, så lenge prisen virker fornuftig med tanke på hva man får. Jeg er også en nerd, og veldig glad i diverse finurlige, kanskje ikke helt åpenlyse, "hidden" features som jeg ikke visste at jeg trengte.
     
  20. Johnnie_Walker

    Johnnie_Walker Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Dapper i Oslo har en del gode alternativer. Siden du ønsker å kunne bære sekken iblant vil jeg anbefale en 3way-type som f.eks.denne fra Master-Piece.
     
    Logiflyer and Icarus like this.

Del denne siden