RoadKing prøver igjen

Tråd i 'Reisebrev' startet av RoadKing, 02. des 2016.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Denne gang med Fru RoadKing for sikkerhets skyld, og ja, passene er trippelsjekket. Det er ikke barna sine :).

    Innsjekk på Gold var preget av en liten kø faktisk, litt mer folk enn vanlig og noen som møte litt uforberedt. Agenten i skranken var smørblid og ga upåklagelig service.

    I motsetning til innsjekk var det ikke kø i sikkerhetskontrollen! Det merkes nok at Norwegian delvis har flyttet over på den nye delen.

    I gullstua er det business as usual, dog en liten ripe i lakken. Det var kjemisk fritt for aviser. På spørsmål om dette faktum til en av personalet fikk jeg beskjed om at jeg kunne se i biz loungen. Feil svar til en som reiser F (dog, absolutt ikke noe problem å gå over), dette ville nok ikke skjedd i Bangkok. Greit, SAS har ikke F, men det burde jo heller være biz som går tom enn gullstua. Anyway, bagatell.

    Det ser forøvrig ut til at alt er i rute, lurer på om vi skal våge å stole på boarding varsel fra app'n :rolleyes:.

    Det er jo alltid noe som skjer, så også i dag. AmEx'n virker ikke... Kortet avvist...
    En tlf til AmEx support klargjør heller ikke de virker, en telefonsvarer kunngjør at de har problemer. Jaja, kortet trengs ikke før om 24 timer, så vi får satse på at det går bra.

    Rutedetaljer:
    SK4759 OSL-MUC, Plus
    TG925 MUC-BKK, First (gammel config)
    TG281 BKK-USM, Eco

    @Are m fl. vil sikkert påpeke at dette er dårlig valuta for CT. Jeg er helt enig, men så ble det nå sånn.

    Inntil videre, ha en praktfull dag :)
     
    Sobril, ingie, Robert H and 26 others like this.
  2. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    RoadKing liker dette
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig ikke den beste utnyttelsen. Men en anvendt CT i gammel F er fortsatt 100x bedre en en CT som går ut på dato ;)

    God tur.. Misunnelig :)o_O
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng @Xflipper , det er 28 dager igjen på den :).
     
    Xflipper liker dette
  5. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    God tur @RoadKing
    Drar du i gang live rapport eller setter sjefen ned foten? :D
     
    RoadKing liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Priority boarding, men som vanlig ikke håndhevet.

    Full maskin ser det ut til, men Hr & Fru Roadking har igjen ledig midtsete:).

    Må dessverre melde at app'n ikke ga melding om at boarding var startet :(
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Forøvrig, med flunka ny Iphone kan jeg nå konstatere at det suger batteri å være på Gardermoen. Merkelige greier.
     
  8. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    God tur, min CT som går ut nå i desember ble brukt på en liten tur til Dubai med Turkish sammen med en min far. Passet bra da jeg må ned en tur, men dårlig utnyttelse...

    Uansett bedre å bruke den enn å miste den.
    Første gang jeg er på Business med Turkish airlines.
    kanskje jeg treffer på Messi ;)

    P.
     
    RoadKing and Xflipper like this.
  9. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    God tur og håper passet er med nå :)
     
    RoadKing liker dette
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    God tur, flaks du fikk med deg passene og ikke røde postbank boka eller noe i den duren.
     
  11. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    God tur Roadking!

    Eg håpar denne turen blir så bra at den meir enn veg opp for komplikasjonane sist. Flagget til topps og full gass! :)
     
    RoadKing liker dette
  12. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183

    Fort gjort, men @RoadKing er vel så bemidlet at han hadde/har den i gull.

    Gullbok.jpg
     
    Baldrick, Ursa, geddi and 5 others like this.
  13. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    God tur! Jeg synes denne fortjener å bli flyttet til reisebrev-delen av forumet! Er du enig?
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    All bruk er bedre enn ikke å bruke CT.
    Stusser mest på Eco-leg.. Du får forsøke å diskutere deg til en upgrade i F-loungen :)

    God tur med postbok, norske lover og alle andre bøker og hefter med rød innfatning :)
     
    RoadKing liker dette
  15. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Ha en riktig god tur! Sitter og tenker på hvor min CT tur blir over nyttår (har ikke tid i år)... :)
     
    RoadKing liker dette
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Absolutt @Herlov , sorry for den tabben. Fikser du?
     
    Herlov liker dette
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Inside 2
    Flyturen til München gikk av stabelen litt forsinket, men med kraftig medvind var vi framme 10 min før ruta.

    Merket meg at denne skuta var nok et eksempel på at (ihvertfall deler av) 737 parken til SAS begynner å bli mett av dage.

    Da vi reiste via FRA med Thai F i 2012, ble vi møtt av en Thai representant når vi gikk av flyet i Frankfurt. Skuffende at ingen møtte oss i München. De har kanskje sluttet med det?

    I passkontrollen i München ble det mas, alle tre lukene ble okkupert av problembarn.

    Kom oss omsider gjennom og rakk en snartur innom Senator loungen for det jeg savner nest mest fra min tid i Bayern; Brezen (Pretzel). Aller mest savner jeg Ayinger winterbock, et makaløst øl.

    Vel ombord var det ikke lenger noen tvil. Gode gamle 744 med original konfigurasjon, men har trivdes med den før, og skal nok trives med den igjen :).

    2 av 10 seter ledig i First, så mannskapet får nok kjørt seg. Førsteinntrykk utmerket. Vi koser oss med Dom Perignon, life is good.

    IFE er selvsagt håpløst utdatert, men jeg leser heller bøker iallefall, så ikke noe stort tap.

    Mon når denne gamle traveren takker for seg? Noen som vet Thai sin strategi med 747'ene?
     

    Attached Files:

    FFlyer, Baldrick, Kristian and 8 others like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Inside 3
    Før vi tok av, fikk vi spørsmål om hva vi ønsket å drikke etter vi var i luften. Vi valgte å fortsette med Dom Perignon. Herr RoadKing er litt hypp på skotsk landbruksprodukt, men innser at det kan være lurt å vente litt med det.

    Umiddelbart etter ny drikkeservering ankom Macadena nøtter (ikke varme) og tre stykk delikate kanapeer.

    I den andre 2 seteren i F, foretrakk man medbrakt potetgull... er det innafor? :)

    Pyjamas (oppgradert siden 2012!) og Rimowa kit utlevert.

    Ikke lenge etter fikk vi en ny forrett som jeg glemte å ta bilde av. Det var noe sjømat, en formet som en kjærlighet på pinne med asparges som pinne, og noe annet som minte om krabbekake innpakket i et palmeblad. Begge smakte godt og det var litt sterkt, noe som jeg setter pris på :)

    Pussig at ikke den gamle tv prosjektoren er demontert...

    Champagnen strømmer uoppfordret, ingen grunn til å ringe på noe som helst.

    Det er sykt god plass på F i nesa på en 747, hva enten du reiser BA,LH eller TG.

    Så, en højdare. Russisk kaviar & vodka :):)

    Tusen kroner spørsmålet jeg har tenkt på hver gang jeg spiser kaviar... Hvordan spiser man det riktig?

    Er det forresten stør kaviar fra Volga? På boksen står det "produced in Poland"... På Luftwaffe øste de ut av en hermetikkboks som umiskjennelig bar russisk preg. Samtidig, hva betyr det når du ikke er gourmet kokk, merker du forskjell?

    Måtte etterlyse vodka, minus.

    Vodkaen er skuffende. Hadde den ikke vært nedkjølt ville dens dårlige ettersmak vært åpenbar. Jeg er ingen vodkaelsker, men jeg har russisk vodka hjemme av ypperste klasse, det er som å drikke vann, også når den er romtemperert. Denne er definitivt ikke.

    De tok ikke ut gigantbordet uoppfordret når de kom med forrettene. Personlig syns jeg det blir litt smalt (selv om det er bredt aktså) å balansere det der. Bare så det er sagt, har du ikke fløyet Thai F med gammel config, så vet du ikke hvor svært et flybord faktisk kan være.

    Ny mellomrett, fruen og jeg benyttet oss av Thai sin variant sv "book the cook", innser etterhvert at før vi kommer til den er vi nok ganske mette allerede.

    Igjen sjømat. Jeg liker det, kjempegodt, men ikke spør hva det er. Jeg er en enkel trøndersjel.

    Biretter til hovedrett...anbefaler framtidige reisende: ikke spis stort på forhånd :) friskt utvalg i søtt, krydret og småsnacks så du kan tilpasse din gane.
    Advarsel: chilisuppa svir.

    Hovedrett ankommer. Herregud så mye mat... Har opplevd dette i Kina og, hvordan kan så små mennesker spise så mye?

    Ikke ofte jeg setter igjen, men nå gjør jeg det. Både fordi jeg er mer enn mett, men også fordi kjøttet rett og slett var seigt. Minus :(

    Vi har vel alle sittet ved den eldre damen på bussen, som gjennom mange års misbruk har ødelagt sin egen luktesans og bader seg selv i parfyme til omgivelsenes store fortvilelse.
    Her sitter jeg i 3E og opplever en MANN som ser ut til å være på min alder, sitter i 3A og har nettopp kommet ut av toalettet med nattdrakt på, fyttigrisen for en parfymelukt.

    Etter maten og 4 whiskey var det natta, undertegnede sov helt til 30 min før landing. Greit nok, det er gammel config, men jeg sov utrolig godt.

    Stolene ble redd opp med en slags madrass etter middag, opplevde det på en måte som en slags obligatorisk, men kan hende bare min misoppfatning.

    Som dere skjønner ble det ikke frokost på meg, fru RoadKing på sin side var våken og kunne berette om klassisk frokost, the works. Godt fornøyd.

    Jeg ble vekt 30 minutter før touch down, på den tiden rakk jeg to kaffe serveringer, den siste ble levert akkurat når cockpit annonserte at mannskapet skulle sette seg for landing. Mene hjulene tok bakken og jeg satt der med er krus (!) kaffe i hånden tenkte jeg, der har du First i et nøtteskall. Du er et individ og ikke en i massen.

    Før landing ble vi bedt om å fylle ut vurderingsskjema, ingen problem med å gi top score over hele linja.

    Vi fikk pysj, tøfler og Rimowa kit med oss.

    Når vi kom av flyet stod en Thai representant klar og tok oss med i golfbil gjennom immigrasjonen. Det gikk sykt fort for en som er vant med immigrasjon i USA.

    Så, hva er konklusjonen?

    De aller fleste av slekt og venner som ikke har reist med First spør meg alltid hva greia er med First, er ikke biz bra nok?

    Hardware
    Thai First av denne konfigurasjonen er teknisk gammel. Men som jeg opplevde det sist opplevde jeg det også nå, dette setet er utrolig behagelig. For å si det sånn, jeg har ingen forventninger om at returen med det nye seter i A380 slår dette.
    IFE brukte jeg ikke til annet enn kartet, men det sier seg selv at dette er utdatert.

    Food
    Du forlater ikke flyet sulten, og jeg anbefaler at du er sulten ved boarding. Dog, som nevnt, kjøttet i hovedretten var en gedigen skuffelse.

    Drinks
    Thai har ikke all verdens utvalg, de har stort sett en variant på de forskjellige drikketypene, og that's it. Men det de har, det leverer de så det rekker. Påfyll skjedde prompte både frivillig og etterspurt (trykk på knappen).

    Service
    Thai skuffer sjelden (opplevd det en gang), dette var intet unntak. Når du reiser First, skal du oppleve at du er spesiell. Både fru RoadKing og jeg er skjønt enige om at det følte vi. Vi savnet å bli plukket opp på innkommende flight fra Oslo, men føler at vi ellers har fått levert hele veien.

    Jeg aner ikke hva en slik tur koster i cash, det har, er og vil aldri bli aktuelt å betale det First koster for å reise fra A til B. Men når man har haugevis med poeng og AmEx CT? Ja, det er verdt deg. Helt klart, Luftwaffe sin terminal med ditto tilhørende drar deres First hakket lenger, men selve flyturen? Måtte være drikkevareutvalget da.
    Når vi skriver om de ultimate F reiser i forumet så framstår Thai F litt annenrangs, det er litt urettferdig syns jeg, når jeg sitter her i innenriks loungen til Thai etter turen og er veldig fornøyd.

    Fruen og jeg, vi har en CT i året, og da har vi den ene turen i året hvor vi reiser First?
    Hvorfor? Fordi vi til hverdags er Ola & Kari Nordmann (og lykkelig med det), men en gang i året er det digg å oppleve at vi er spesielle. (Spesielt for undertegnede etter det famøse forsøket på HKG tur).

    Flere bilder kommer
     

    Attached Files:

    FFlyer, Baldrick, ingie and 22 others like this.
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nesten litt vulgært å kjøre en knyttnevetest i F @RoadKing ;)
     
    Baldrick, Nanping, mhsalv and 5 others like this.
  20. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Trivelig og velskrevet TR. Det er åpenbart at det beste er det godes fiende.

    Kjøtt er ikke vanskelig å tilberede korrekt. Jeg ville også opplevt trått kjøtt som trist.

    /koffert.
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden