.

Tråd i 'Reisemål' startet av SASlovah4evah, 08. febr 2014.

  1. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    346
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis du skal bo på the View Hotel i Monument Valley, dropp frokosten på hotellet og kjør til Gouldings på andre siden av hovedveien. Kan også anbefale "Star-view" rom i tredje etasje.
     
  2. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Er redd for at Hard Rock Las Vegas ikke er med på oppgraderingskjøret, dessverre... https://members.hardrock.com/rewards-locations#locations. Men for all del, prøv!
    Så da får man håpe på litt karma og at dere får upgrade i Palm Springs i alle fall!
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Parkering er gratis i Las Vegas.
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Vent til du skal parkere alle andre steder som feks NYC, San Fran eller Chicago mv. De tar kort ;)
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Betalte 70 (!!) daler per natt sist gang jeg bodde på Grand Hyatt San Francisco
     
  6. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Utgangspunkt i Phoenix var bra. Her er kart (ignorer den lille avstikkeren fra Yellowstone og utover Wyoming. Den dukker opp nå grunnet noen vinterstengte veier akkurat nå. Men jeg kjørte fra Jackson, WY og gjennom Grand Teton og Yellowstone)

    [​IMG]

    (Phoenix ligger litt "sør" for kartet).

    Jeg var kjempefornøyd med kjøreruta. Jeg fikk med meg Grand Canyon, Zion National Park og Bryce Canyon (de 2 siste var helt utrolige. Der skal jeg tilbake en gang). Grand Teton og Yellowstone var helt greit, men ikke så fascinerende. Likte meg også veldig godt i Black Hills-området i South Dakota.

    Rocky Mountains National Park var også et must, så jeg følte jeg fikk med meg alt av dette på en runde.
     
    tommy777 and SASlovah4evah like this.
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Inngikk/inngår Monument Valley på denne ruta? Isåfall; Worth a trip?
     
  8. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Momument Valley var bra det. Jeg har ingen interesse for geologi utenom det normale, men jeg er veldig glad i westernfilmer. Og det var kult å være på det stedet som så ofte forekommer i disse filmene. Og som filmfan måtte jeg jo ut på "John Ford Point", stedet der han filmet en av scenene fra The Searchers. Også litt artig å humpe gjennom i bilen.

    Jeg kjørte inn i Zion fra østsiden. Det var det som jeg opplevde som mest fantastisk. Når du kommer inn til der shuttlebussene går fra, så er du nesten helt ute av nasjonalparken (via US-9). Jeg kjørte så nordover I-15, men jeg husker ikke at det så mye mer Zion derfra. Jeg kjørte øst gjennom Dixie National Forest og mot Bryce Canyon. Og Bryce Canyon er noe av det mest fantastiske jeg har sett. Det å gå en del timer ned i selve canyon og opp igjen var helt utrolig. Kan ikke anbefale det sterkt nok.

    Og kanskje derfor ble Yellowstone en nedtur. Geysir har jeg sett på Island, så da ble det ikke så fascinerende denne gang. Det er en flott park for folk som kanskje vi tilbringe en uke i telt/campingvogn, for da er det mye samværet og campingopplevelsen som kombineres med et fint området, men for en som kjørte rundt og så på severdigheter, så var det lange strekk uten så mye interessant. En foss her, en geysir der. Og fallhøyden fra parkene i Utah var jo også stor. Sannsynligvis for stor. Men det pøsregnet også når jeg var der, og jeg var litt snurten for jeg knuste skjermen på telefonen min utenfor teltet mitt i Grand Teton. :p
     
    SASlovah4evah liker dette
  9. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    @kosvines Var du innom Scottsbluff?

    Kjøreturen sørover, fra Scottsbluff, til Kimball, er noe mindre storslagen enn den man finner i Monument Valley, but still, jeg synes faktisk det er ganske kult å kjøre rundt på prærien. 1200 m.o.h.
    Langs veien ser man en postkasse i et veikryss. Veien inn ved postkassa kan være titalls miles lang, ja så langt øye kan se faktisk. Men ser man noe hus? Neeida, gården (ranchen) ligger antagelig enda flere miles inn i horisonten.

    ....that's Nebraska for ya :p
     
    kosvines liker dette
  10. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kjørte motorveien mot Cheyenne da jeg hadde litt dårlig tid. Jeg fikk Scottsbluff på høyre side, men kjørte rett forbi.

    Det er litt gøy å kjøre rundt på prærien, med 2 innbyggere pr. 5 kilometer. Men det så jeg nok av i Montana. Timevis av det, kun avbrutt av en biker-bar som lå midt i ingenmannsland. :)
     

Del denne siden