Rocketmiles / hotell som fakler Tripadvisor.com plassering

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Fnate, 12. mai 2015.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Satt og søkte på hoteller i Las Vegas for CES messen i Januar. Da er det mytji folk og Venetian skal ha type 25-30k for enkeltrom i 6 dgr. Så man følger med på priser til man finner noe kurrant +/-10k.

    Sjekket rocketmiles. Der kom opp The Platinum Hotel & Spa til 14k. Det var t.o.m ranket som 14'ende beste hotell i byen via trip advisor. Du kunne trykke på linkene og det så helt fett ut...

    ...frem til du gikk på tripadvisor.com sin hjemmeside og søker opp hoteller i LV. Da er det er HELT annet hotell på 14 plass. The Platinum er knapt å finne.

    Nå tar jeg forbehold om at jeg har gjort galt, men jeg testet mange ganger.

    Noen andre som har opplevd lignende?

    Ikke at TA er noen bibel, men det og hotell.com sine brukererfaringer gir svært mye mer verdi enn kjedennavn og stjerner alene. Så jeg bruker det mye.
     
  2. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor leita du?

    [​IMG]

    Når det er sagt, så opplever jeg av og til at TA viser meg en liste over hoteller de mener passer til meg, om jeg f.eks. søker opp en bestemt by. Sikker på at det var den "vanlige" lista du så?
     
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Snedig. Hos meg er nemlig nr 14 The Linq:

    Sjekket igjen nå talasvegas.jpg
     
  4. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Også ser du at det står "Just for you". Da har du fått opp en liste med hoteller som de tror passer for deg. Ser du etter så står den egentlige plasseringen i litt mindre skrift til høyre ;) The Linq er f.eks. egentlig nummer 115.

    Ser du øverst, så kan du velge mellom "Just for you" og "ranking":

    [​IMG]
     
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jeeeezus... den var bra sløy. (grompf)

    Takk skal du ha.
     
    Martin F liker dette
  6. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Imponert over hvor bra TA er som påstår den kan dekryptere Fnates sære hotellbehov :D
     
    Herlov, Fnate and Martin F like this.
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, særlig når Monte Carlo kom som ett av valgene :p
     
    AndersB liker dette
  8. Kimpe

    Kimpe Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Bare sånn bortsett fra lister, Platinum er IKKE noe særlig bra hotell spør du meg!

    Trikset kan være å melde seg inn i Total Rewards (Caesars Entertainment), og få spesialtilbud på hotellen via dem! Jeg gjør det ofte, skal dit i 8 netter mai/juni og betaler totalt 175$... I sept/Oct 5 netter for $36..... Og i november gratis i inntil 4 netter.. Jeg er da av "den gamle skolen" og liker meg veldig godt mid-strip på Flamingo og bruker stort sett alltid å bo der.

    Men det er vanligvis mange gode priser også på de andre hotellene i gruppen! (Ballys, Harrahs, The Linq, Paris, Planet Hollywood, Rio, Ceasars etc...)

    Kanskje verdt et forsøk?

    Kim
     
    AndersB liker dette
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, takk for den feedback'en. Er Flamingo ok altså? Jeg trodde det var skikkelig gammelt og råttent jeg.

    Personlig tror jeg at vi ender på LINQ igjen. Var der i fjor. Det er spell nytt og litt fresht. Hadde bare håpet at det fantes noe kulere. TI, for eksempel. Men det koster 15k-ish for 5 netter per rom. Når vi trenger 4-5 rom så blir det mytji pæng
     
  10. Kimpe

    Kimpe Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Hei Fnate!

    Joda, mange synes Flamingo er noe ræl, men jeg liker den "gamle" sjarmen med hotellet. De har nyoppussede rom (GO Room, må ikke blandes med SAS Go:)), og bra suiter til en fornuftig pris! Ligger jo vegg i vegg med The Linq, men der har jeg ikke bodd siden det het Imperial palace, og DET var noe virkelig ræl... :)

    TI er ikke spesielt kuult, bodd der et par ganger men liker meg bedre på Flamingo. Skal du ha noe kuult er en Wraparound-suite på Cosmopolitan med utsikt over fontenen på Bellagio absolutt det beste spør du meg! Hadde en uke i en slik i fjor sommer, og var helt utrolig bra! Mange sier også at The Cromwell skal være råbra, litt mindre rom, men classy. Har dog ikke hatt tid til å prøve det enda!

    Uansett hva du velger får du en flott tur! Jeg skal over igjen på torsdag, og blir da Flamingo igjen på meg. (Valgt det foran Aria der jeg også kunne bo faktisk..)

    Kim
     
    Fnate liker dette
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hm. Visste ikke at rommene hadde fått refurb. Det er egentlig det som betyr noe. Hater de gamle slitte LV rommene. Bodde også på gamle Imperial et par ganger. Fy f***... he he.

    Sjekker ut Flamingo jeg. GO-rom sa du? Eller var den delen fleip?

    BTW: TI er jo ikke kult. Med de har total refurb på rommene og bikini bull-riding i lobbybaren. Just sayin'
     
    Kimpe liker dette
  12. Kimpe

    Kimpe Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Ja, de nyoppussede heter GO-rooms ... Kødda ikke.. hehe. ;)

    Har vært noen ganger på Gilleys oppgjennom ja.. Var til og med og hadde en liten flyprat-pils med Discus der i fjor engang! Prøv deg på oksen og send bilde...

    Ellers anbefales Vic&Anthonys på Golden Nugget i gamlebyen om du er glad i "old fashion steakhouses" eller spagettien med kjøttboller hos Buddy`s på Venetian for litt digg italiens. Her MÅ du huske plass til dessert, Buddy er nemlig ham Cake Boss... Så mye godt der gitt!

    Trenger du noe info eller du vil jeg skal sjekke noe for deg er det bare å rope ut, er som sagt i Vegas fra torsdag neste uke og frem til 5 Juni. :) Huff disse jobbturene...:D

    Kim
     
    AndersB and Fnate like this.

Del denne siden