Rundtur i Champaneområdet?

Tråd i 'Reisemål' startet av Kaare_Lars, 24. juni 2022.

  1. Kaare_Lars

    Kaare_Lars Medlem

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har lenge tenkt å reise bort og se hvordan de produserer champagne, og selvsagt smake på mye forskjellig. Men vet noen hvordan det er å komme seg til Russland i våre dager? Er det grei skurring? Og hvilke områder der er best value med tanke på champagne tour og besøk på slottene og smaking?
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,632
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Det tryggeste er å besøke champagneria eventuelt finne noe god cava på ditt lokale pol.
     
  3. Kaare_Lars

    Kaare_Lars Medlem

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Har hørt så mye bra om Russisk champagne at det frister å dra og oppleve den kulturenog de 300 årene med tradisjon
     
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Hørt de lager mye bra varer i Mariuopol. Mulig mitt utfordrende reise, men det blir et bra reisebrev evt
    Kan også anbefale Luhansk-regionen. De brenner mye bra
     
    Sunnfjordingen liker dette
  5. Kaare_Lars

    Kaare_Lars Medlem

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel ikke Russland….. litt geografikunnskap er jo greit før man gir råd
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,632
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Champanskoye må oppleves. Mitt beste tips er med venner i en Banya og lett servering av sure agurker, kaviar og hjemmelagde blinis. Det er en opplevelse som kan slå enhver overpriset boble fra Frankrike.
     
    themichael liker dette
  7. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Det går direktetog fra Sjørdal til Champagnivosk i Russland. 1153 rubler hver vei i sovevogn. Der kan du nyte bobler, ingen fare for bomber (i hvert fall ikke store) og de har wiener i lompe til 18 rubler.
    Var der i 14 dager i mai og kan anbefales på det sterkeste.
     
  8. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    I følge min venn Vlad P så er det en del av det russiske imperiet så her har jeg faktisk mitt på det tørre, evt våte i og med at vi snakker drikkevarer
     
  9. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,232
    Likes mottatt:
    22,432
    Bonuspoeng:
    183
    Visst pokker er det Russland. Det er den russiske staten som utøver voldsmonopolet i områda. Då er det Russland, og då har dei champagne. Dei lagar forresten ein del godt i byen Feryekaya litt lenger inne i Russland. Der får du og kaffi og sveler. Det var mange sunnmøringar som slo seg ned der på 1800-talet.
     
    chipcampden liker dette
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,615
    Bonuspoeng:
    293
    All min kunnskap om Russland og god drikke handler om vodka!
    To av mine ansatte var på 1990-tallet på bedriftsbesøk øst for Ural og de fikk vodka før mat og under mat og etter mat.
    Champagne ble aldri nevnt …kanskje det ble ble blandet ut med vodka eller omvendt.
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Og når vi først sporer av så kan jeg også dele en historie fra virkeligheten som inneholder både russere og vodka; For en god del år siden var jeg omreisende servicemann for Caterpillar og i den forbindelse skulle jeg på en jobb i Kirkenes, på en norsk-russisk tråler. Jeg ankom Kirkenes såpass sent at jeg bare rakk en rask tur ombord på skuta den kvelden, men fikk i alle fall en hjertelig innbydelse til frokost ombord neste dag. Klok av erfaring spiste jeg likevel frokost på hotellet neste dag før jeg reiste ned på kaia igjen og gikk ombord. Mannskapet var da godt i gang med frokosten og jeg fikk en kopp kaffi i hånda når jeg takka nei til mat. Satte meg ned og la da merke til en russer som laga seg frokost; en skål med Cornflakes. Ikke noe rart i det, men når han helte vodka i skåla i stedet for melk da fikk jeg meg en overraskelse. Men jeg var tilsynelatende den eneste som reagerte, selv før klokka åtte om morran. Da snakker vi frokost!
     
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,615
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke hele denne tråden en avsporing?
    Spør for en venn
     
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jo, akkurat i vår ånd med andre ord.
     

Del denne siden