Ryk og reis, SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av ILS2, 14. mars 2015.

  1. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    1,102
    Bonuspoeng:
    93
    (disclaimer: jeg var sur)

    Booking
    Fruen + junior og superjunior alene til USA
    Valgte SAS til høyere pris for å få en 2-seter
    Reserverte seter som EBG ved booking
    Oppdager nå, dagen før flight, at man er tvangsflyttet til en 4-seter langt faen bak i gokk uten mulighet for å endre (selvsagt uten å motta noe varsel om dette)
    Sjekker inn online, får opp setevalg og forsøker å endre (en god del ledige 2-setere)
    Prøver å endre til både par- og oddetallsrader på høyre og venstre side
    "Kan ikke sjekke på inn på nett - sjekk inn på flyplassen"
    Alle vet hva det betyr; alle gode seter tas i løpet av dagen og så kommer man på flyplassen "Beklager, men dere kan få sitte på rad 43 D og E"
    Forsøkte å ringe 05400
    Kunne like gjerne ringt Frøken Ur
    Hjelpsomheten, eller uhjelpsomheten, er den samme
    Hvis vi kommer på OSL i morgen og dette ikke kan ordnes, blir det månelyst. MÅNELYST!
    Det er liksom ikke tvangsflytting på OSL-BGO det er snakk om

    SAS er herved advart.
     
    Last edited: 14. mars 2015
    Islending and agrims like this.
  2. gryteknut

    gryteknut Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Har du ikke ordna bassinett plass til superjunior?
     
  3. VFFlyer

    VFFlyer Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Give them hell!! :mad:
     
  4. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    1,102
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde booket det om vi hadde sett det formålstjenlig, men av forskjellige grunner ble 2-seter vurdert som det beste for akkurat denne reisen.
     
  5. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    838
    Bonuspoeng:
    93
    Uff, sånt er kjipt - forstår at du blir frustrert. Finnes det ikke lenger et eget telefonnummer for Gold-medlemmer? Det er lenge siden jeg var Gold i SAS, men husker at jeg alltid fikk rask hjelp når jeg ringte gullnummeret - men det er kanskje slutt på den servicen også. Kanskje du skal forsøke chat-tjenesten? Men du har sikkert prøvd det også..

    Uansett håper jeg det ordner seg på flyplassen.
     
  6. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    1,102
    Bonuspoeng:
    93
    05400 er redusert til en gjeng personer uten beslutningsmyndighet enten man heter Knut Hvermannsen eller Gunnar Gull. Mulig det er andre regler for Doris Diamant eller Petter Pandion, men for EBG er det nada.

    SAS tar i dag betalt for seter på longhaul. Som EBG har man i prinsippet betalt for valgt sete, som SAS da finner det for godt å endre til noe av betydelig dårligere kvalitet - uten å varsle. Det er uprofesjonelt og irriterende. Ja, veldig SAS, egentlig.

    Blir interessant å se hva som skjer i morgen...
     
  7. Herlov

    Herlov BA Gold, Eurobonus Gold InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,325
    Likes mottatt:
    3,519
    Bonuspoeng:
    113
    Det samme skjedde meg på ultra long haul i vinter. De skyldte på flybytte.
     
  8. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    1,102
    Bonuspoeng:
    93
    SIste oppdatering:
    LN-MOW redder husfreden for undertegnede enn så lenge. Selv om alt av 2-setere når var tatt, som ventet, gis det signaler om at dette skal ordnes på OSL. Forklaringen på problematikken var for så vidt også spiselig, selv om det er håpløst at man må via Widerøe for å nå frem til noen i SAS, og ikke via deres "egne" kanaler (05400 etc.).

    Takk til LN-MOW, enten det ordner seg eller ei.
     
  9. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD) InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde det noe med oksygenmasker å gjøre?
     
  10. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    28
    Vil gjærne ha en rapport fra OSL i morgen etter insjekk, takk! :D
     
    mhsalv liker dette
  11. skeptiker

    skeptiker Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hadde for noen dager siden samme opplevelse. Min kone og jeg skal ta med barnebarnea til New York i oktober. Hadde bra seter, men barnebarn ble flyttet til en 4-seter uten videre. Så det tilfeldigvis på checkmytrip. Svaret var at setekonfigurasjone var ny etter flyenes oppgradering………………..er ikke EBG, men Senator.
     
  12. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,196
    Likes mottatt:
    2,342
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo fortsatt 2-4-2 i GO i den nye kabinen. Skjønner ikke helt det svaret fra SAS o_O
     
  13. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,245
    Likes mottatt:
    1,232
    Bonuspoeng:
    113
    Det var noe som gikk galt under et versjonsbytte, og Amadeus stokket vilt og hemningsløst om på setene. Heldigvis lot det seg ordne uten å løpe rundt og veive hendene over hodet altfor mye.
     
    Are, Islending, Fnate and 1 other person like this.
  14. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    1,102
    Bonuspoeng:
    93
    Enden på visen ble at LN-MOW reddet SAS fra fadese. Han fikk bekreftet G/H-seter i går, og disse setene forble i fruens eie inntil ankomst USA.

    Fabelaktig service av LN-MOW, men nitrist at SAS ikke har systemer som fanger dette opp, ei heller kan hjelpe pax i trøbbel. Hvis dette var et Amadeus-skapt problem som rammet "hele flyet", må det ha vært en god del pax som hadde betalt for seter, men som endte opp med noe helt annet.

    Uansett, thumbs up for LN-MOW!
     
    Last edited: 15. mars 2015
    agrims, Kjakan, TOS_EBG and 4 others like this.

Del denne siden