Så var det onsdag og flydag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 01. des 2021.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,762
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen alle sammen, ute er det mørkt og kaldt!
    - 4 gr og klarvær, men varmt og godt inne.
    I dag skal jeg ut å reise med bolaget til Oslo, skal sitte i setet mitt.
    Fikk spørsmål i går om vi skulle gjennomføre eller avlyse lutefisk pga høye smittetall, det blir lutefisk!

    Ser heller mer dystert på USA turen i januar og Canadaturen i mai ...... den tid den sorg.

    Ha en flott dag alle!
     
    Calling, Earl, Berlioz and 18 others like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,507
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    God tur til byen @Eddie47. Her har vi både fulle julebordsgjester som er godkjente av vår egen pave. Og ranere med øks i følge avisene denne morgenen.

    God stemning i Norges eneste storby altså, som vanlig.

    Ingen flytur i umiddelbart sikte, men det nærmer seg T-12 for SAS vestover.
     
    Calling, Earl, watchaddicted and 15 others like this.
  3. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Hygg deg med lutefisken @Eddie47
    Canada i mai løser seg nok
    Har bekymret meg selv for sør-Afrika, men det får bli som det blir
    Ellers onsdag fra et iskaldt og maskekledd Oslo
    Ikke god morgen i dag, bare morgen
     
    Calling, Earl, Berlioz and 17 others like this.
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Viken.

    Vel vel. Stigende smittetall nok en dag, ukjent om Omi¤&#%%#"%# har ankommet Norges rike.

    Lurer på hva som skjer med reise restriksjoner de kommende ukene :confused:

    Kan ikke bare CEO hos Moderna ta seg en bolle, og lempe ut en news flash, Moderna is 89% effective against Omi¤%&"#"/

    Ha en super Covid fri dag:)
     
    Calling, Earl, Berlioz and 19 others like this.
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen, flydag er det sannelig. En kort uke med sol og varme har dratt seg mot slutten og ferden går hjem til kulde og vinter med bolaget via Kastrup.
    Det er litt trist, men samtidig er jeg glad for denne spontanturen nå som det ikke blir Sør Afrika i neste uke. Måtte alle verdens onder ta dette viruset, og skulle det en gang komme for at det er menneskeskapt som noen hevder, ja så forbanner jeg de som ikke har bedre å foreta seg enn å stelle med slikt.
     
    Calling, Earl, Berlioz and 15 others like this.
  6. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Stavanger. Her er en tilbake til hverdagen. Frokost unnagjort, det ble bønner i tomatsaus og stekt egg. Om litt settes kursen mot gamle-kontoret på Sola for litt tastatur trykking. Ellers så ticket CT nr2 for 2021 inn her hin dagen, så da er antallet 4 her i gården. Så det begynner å haste med å få omsatt to av dem.
    Ha en glitters onsdag
     
    Calling, Earl, Berlioz and 16 others like this.
  7. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,606
    Likes mottatt:
    24,598
    Bonuspoeng:
    183
    God midtuke fra Oslo.

    For egen del syntes jeg Omicron hørtes mer Black Metal ut en øvrige virusvarianter. Litt googling viste at det mente også et italiensk black metal band fra Brindisi, som etter hva jeg fant ut opptrådte under navnet i en periode fra 2002. Finner ikke demoen/ep'en deres fra samme år "Compendii Maleficarum" på Spotify, men får håpe de kjenner sin besøkelsestid og får det ut til massene snarest:D

    Ha en flott onsdag!
     
    Calling, Earl, Berlioz and 18 others like this.
  8. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,007
    Likes mottatt:
    6,428
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra t-banen på vei til jobb og møtemaraton.

    Kom en hyggelig beskjed fra AmEx i morges, CT'en er i boks! Det som legger en demper på gleden er at de antagelig ikke har fått med seg mine nylig avbestilte hotellnetter i London, med dertil hørende refusjon. Hmmm... får kanskje legge inn en hotellbestilling til utpå våren en gang, for å unngå at de trekker tilbake CT'en. (Hvis de gjør slikt, da).

    Happy Humpday!
     
    Calling, Earl, Berlioz and 14 others like this.
  9. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,385
    Likes mottatt:
    12,114
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland. Prøver å lande en retur fra Las Vegas i oktober. Får bare opp:
    message.blockError i rødt felt hos SAS
    Ja, blah.. SK IT ordner nok opp straks
    Ha en feilfri dag
     
    Calling, Earl, Berlioz and 14 others like this.
  10. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,983
    Likes mottatt:
    10,858
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra hovedstaden.

    Venter bare på negativt resultat fra gårsdagens covid-test slik at jeg forhåpentligvis får ta en tur til California på fredag.
     
    Calling, Earl, Berlioz and 14 others like this.
  11. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim!
    Julemarkedet som står utenfor på torget skal snurres i gang i dag, det ser ganske fint ut med pariserhjul, boder, svær lavvo og fersk snø. Selv for meg som ikke er så "julete av seg" er dette helt innafor. Noen kolleger er i litt mer jubelstemning pga dette.
    Ang omnikron og nye reiserestrikjoner som begynner å dukke opp så håper jeg at det ikke forverres noe nevnesverdig. Synes det er veldig greit å kunne farte litt igjen. Men, når det er sagt så var det utrolig godt med et lite reisepåfyll de siste ukene (Canada og NL), så dersom hengelåsen kommer frem igjen vil jeg nok tåle å være hjemme litt. Men helst tar jeg mine planlagte (og i hovedsak også bestilte) turer til LAX, ORD, AMS, SNN, LAX, AMS.

    Ha en flott onsdag!
     
    Calling, Earl, Berlioz and 14 others like this.
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,173
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra "hjemmekontoret".
    Formen er laber, så det blir nok mer tv-titting enn jobbing i dag.
    Dårlige nyheter strømmer på, og jeg begynner nå å bli i tvil om jeg kommer meg til USA om 16 dager. Men, jeg har ikke gitt opp håpet ennå!
    Tenkte å booke om utreisen så jeg tar en natt på CPH i stedet for på OSL, så jeg kan ta en PCR-test samme dag som avreise. MEN, SAS har jo bestemt seg for at nettsidene ikke er nødvendig å ha oppegående, så da får jeg ikke gjort det. Ennå. Må vel stille meg i kø på telefonen.

    Ha en deilig onsdag!
     
    Calling, Earl, Berlioz and 11 others like this.
  13. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,204
    Bonuspoeng:
    293
    Tommel opp gitt som sympati. Måtte ting sporenstreks se lysere ut!
     
    ArthurDent and holmen like this.
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,173
    Bonuspoeng:
    293
    Takk skal du ha!
    Jeg prøver å holde motet oppe. Men, alt er I-landsproblemer. Jeg er forkjøla, jeg har ikke Covid. Jeg er hjemme fra jobb, men får fortsatt lønn. Hjemmekontoret er kjipt, fordi vi pusser opp. Kan egentlig ikke klage så veldig. (Men jeg gjør det likevel. :p)
     
    Calling, Earl, Kristian and 4 others like this.
  15. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Onsdag i snøføyka på det sørlandske!
    Her "fyrer vi hardt med ved", -ikke minst siden de akk så velmenende, men dårlige-på-følgene-tenkende politikerne som har drømt seg til et "grønt skifte" de trodde kunne gjennomføres uten konsekvenser for energiforsyningen :(.

    T-4 til 4 x 2 x 4 -segmentturen til Gdansk. Føler stadig reiserådene "på pulsen", men begynner å "få trua" på at det skal gå. Har ganske romslig tid på ARN, så det blir nok der det blir mest "wining and dining" i på turen. Passer bra at Sverige for øyeblikket har forholdsvis lave smittetall, så jeg i det minste slipper å drikke med munnbindet på :p.

    Har fått brev fra NAV som minner meg på at jeg blir 67 til neste år. Nesten synd at jeg ikke bor i nærheten av konsesjons-flyruter, halv pris på bussen er liksom ikke like gromt ;)
    1. desember er tid for frister av ymse slag. Hadde egentlig 3 teamsmøter som kolliderte i dag. Overså ett, ba om tilgivelse for ett, og valgte det viktigste.
    -Som naturligvis medfører masse "to do" !
    God tur til Eddie47, og ha en fortreffelig lillelørdag.
     
    Calling, Earl, Berlioz and 10 others like this.
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,762
    Bonuspoeng:
    293
    20 kr på Bybanen til BGO er ikke til å kimse av!

    Hvordan kimser man egentlig?
     
  17. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    3,872
    Bonuspoeng:
    93
    http://ordfryd.blogspot.com/2013/08/kimse.html

    "Å kimse er egentlig en bevegelse; å kaste med hodet. Men hvordan uttrykker hodekastet en nedvurdering? Det er jo bare å se det for seg. Skjer kastet bakover, oser jo gesten av forakt. Spesielt hvis den akkompagneres av et bedrevitende glis, og toppes med et hånlig "hah!". Neste gang jeg ser en person med for hyppig hodekasting og glisende hånlatter, vil jeg tale strengt til denne og si: "slutt å kimse!"

    God onsdag:)
     
    ArthurDent, Calling, Earl and 10 others like this.
  18. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,204
    Bonuspoeng:
    293
    God vindfull tysdag!

    Her er det dunkelt mørketidslys, men roleg stemning, bortsett frå at det er liten storm i kasta, så vimplar og anna får svingt seg. Heldigvis tar moloen unna bølgjene frå storhavet:
    20211201_121901.jpg

    Ha ein fin-fin dag, folkens!
     
    ArthurDent, Calling, Earl and 11 others like this.
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Og hallois fra Olja.

    I dag skal vi etter planen hjem, eller i alle fall på land. Vi har to kolleger som går av med pensjon etter denne turen offshore, så i kveld var planen å samles til en middag og noe godt å drikke til på hotellet, før vi reiser hjem til hver vårt i morra.
    Men så var det dette hersens været da. Egentlig er det helt ok nå, men i de siste dagene har det vært trøbbel med helikoptertrafikken pga "faren for" statiske utladninger (lyn & torden).
    Der er i utgangspunktet ikke noe problem å fly under slike forhold, men etter at operatørene (Equinor, AkerBP etc.) slutta å ta regningen for inspeksjoner etter episoder med statiske utladninger, så nekter helikopterselskapene å fly når det er en "fare for" slikt :(
    Og nå skal de siste værrapportene ha det til at det blir "fare for" slikt akkurat i ettermiddag/kveld når vi skal fly.

    Så da gjenstår det bare å se om det blir hotell, restaurant, middag, øl & vin & brennevin i kveld eller om det blir tilbake på jobb i morra tidlig...
     
    ArthurDent, Calling, Earl and 11 others like this.
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,762
    Bonuspoeng:
    293
    Så var det her igjen, alt for tidlig på flyplassen selvfølgelig. Sånn er det blitt, plutselig gidder ikke SAS å fly eller så mangler de en pilot eller noe .. godt å være forberedt. 852315DD-B5FC-4D92-A03D-BACCE30B5DC4.jpeg B9F7F57D-9A97-4DE2-BBD8-EE11A21385BD.jpeg
     
    ArthurDent, Calling, Upsaker and 11 others like this.

Del denne siden