Søkemotor hotell med pris pr natt

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av tombom, 13. febr 2022.

1. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    342
    Bonuspoeng:
    63
    Hei, dette er helt sikkert besvart før men ikke i nyere tid som jeg kunne finne.

Finnes det noen søkemotor som viser deg pris pr natt over en periode?
    Tenker type ITA Matrix for hotell.

Ta eksempelet at jeg ønsker å overnatte en, to eller tre netter på Amerikalinjen i løpet av juli og er fleksibel på dato. Å søke hvilke datoer som er rimeligst tar jo håpløst lang tid på alle relevante sider (amerikalinjen.com, ncc.no, nordichotels.com).

2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Google funker
    34B6C32C-AC35-48DA-A14B-BC44D2DEDDF5.jpeg

3. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    342
    Bonuspoeng:
    63
    Får ikke opp priser lenger fram enn to måneder med google. Finner heller ikke samme visning som deg men det kan være min inkompetanse :rolleyes:

red: Glem det, var min ikompetanse! Her er lenke for andre som måtte være interessert: https://www.google.com/travel/hotels

Jeanette liker dette
  4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Eneste jeg kjenner til i hvert fall. Synes den funker greit :)

5. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    342
    Bonuspoeng:
    63
    Enig med deg, den virker brukbar!
    Alle flyselskap har jo lavpriskalendere, men ingen hotellkjeder så vidt jeg vet. Det ville til en viss grad hjulpet å smøre ut belegget som jeg vurderer det.

Jeanette liker dette
  6. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Det jeg ofte gjør først er å gå inn på booking.com, sette filtrene som jeg ønsker på der, og velge billigste først for å få det treffet jeg ønsker, deretter mater jeg hotellet inn i Tripadvisor sin søkemotor for å få noen billigere deals på andre portaler, og sjekk gjerne om hotellet har en egen side du kan booke på i tillegg, kanskje det er billigere der.

Når du har greid det, så booker du en booking du kan kansellere gratis hvis siden til hoteller ikke har en sinnsyk lavere pris, også søker du igjen og prøver å booke til en billigere pris. Får du en billigere pris, så booker du den bookingen også kansellerer du den dyrere bookingen, og slik fortsetter du inntil du har presset prisen i bånn. Ofte greier jeg å tyne ut 20% ekstra ved å booke på nytt flere ganger, og på ei booking på 5000 kroner så er det jo en hel tusenlapp, så det er nye å hente på det trikset.

På siste dag du kan kansellere, så kan du være heldig at de selger rommet til en lavere pris enn det du har igjen, og jeg har ofte greid å tyne prisen ned 30% på siste dag også :cool:

Last edited: 14. febr 2022
    1884derby, tombom and Durek like this.
  7. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    Hilton har lavpriskalender.
    Velg bare "my dates are fleksible" der du putter inn dato,og velg 1 natt,så får du opp lavpriskalender når du velger hotellet du vil kikke på.
    Eks,stockholm for mars 2022 pasted her.
    k4.JPG

jgroneng and tombom like this.
  8. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    342
    Bonuspoeng:
    63
    Dette var fascinerende og samtidig skremmende å lese :D
    Er nok ikke for alle dette, men man kan fint spare litt med metoden. Jeg kan gi strategien din et lite tips, Kayak lar deg sette opp prisvarsel på et spesifikt hotell med bookingdato. Try it out ;)

chrt liker dette

Del denne siden