Sølvkort til barn?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Are, 13. juni 2015.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har gitt bort to gullkort til familiemedlemmer og lurer på om det har noe for seg å be de gi sitt sølvkort til hver av ungene.
    Noen formeninger her?

Vi har vel stort sett nok bagasje når vi reiser men vet jo aldri... Ellers er det vel kanskje mest gøy å skryte på seg at de har hatt statuskort siden de var 3 år når de blir eldre...

2. knuttysnes

knuttysnes Sunnmøring

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    En 3 åring har vel liten nytte av statuskort da småttisene drar nytte av foreldrene sin status.

Kult er det jo som du sier men ser ikke nytten desverre Kanskje om noen år?
    Kommer litt an på reisemønster naturligvis. Har sett 10 åringer med gullkort før men gjerne pga foreldre som flyr mye.

3. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Foruten om ekstra bagasje er det vel lite fordeler, de kommer vel sikkert ikke til å henge alene i loungen på OSL i sommer og vinterferien med det første (?)

Men noen må jo få de og så har dere litt ekstra bagasje dersom dere en gang skulle behøve det.

4. Superhai

Superhai Brigadier

Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Vi har en del som reiser ofte som UM og har oppnådd seg selv gullkort. Litt overrasket når de kommer som 10 år og skal ha med seg tante, eller bestemor i loungen!

Baldrick, agrims, Scandi and 2 others like this.
  5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    haha.
    Tår håpe de ikke tar med seg begge, siden de ikke er familie etter SAS reglement. Kun barn og partner, oppovergående familie, eksempel foreldre blir jo nektet inngang...

6. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg tenker at sølvkort til barn kan være aktuelt når de har begynt å reise alene.

7. Trety

Trety Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ga jr selvkort da han var 3 uker gammel, og i dag (litt over et år senere) rekvalifiserer han med egne flygninger til sølv. Foreløpig har han ikke den fjerneste anelse om at han har det, men det kan være nyttig på et eller annet tidspunkt Ifm bagasje eller noe sånt selvsagt.

(Jeg booker alltid barnebillett med eget sete til ham, av den grunn så får han poeng og kvalifiseringen flygninger)

Kjakan liker dette
  8. VirreVapp

VirreVapp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Mine to ungdommer har EB sølv og A3 Gull. Så sølvkortet er ikke nyttig. Men de nyter goodwill når de feka tar med kompiser i loungen når de skal feks på trenigsleir etc..

9. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg meldte eldstegutten inn i EuroBonus like før hans første betalte flight. Da kortet kom i posten, hadde vi en "formell" overrekkelsesseremoni (jeg tok et bilde...) mens han holdt kortet. Dette gjentok jeg da han kvalifiserte seg til sølv. Da virket han litt stolt (halvannet år gammel). Da han på nytt rekvalifiserte seg rundt tre år gammel, strålte han som en sol. Morsomt å se på. I år holder han stø kurs mot EBG med det nåværende reisemønsteret. Får finne på noe spenstig da.

Nytten? Ekstra bagasje for oss har vært gull, fordi vi driver og flytter mellom USA og Norge, så hvert kolli teller (siste tur hadde vi 10 kolli fordelt på to voksne og to barn). Har også blitt oppgradert hele bølingen fra Go til Plus på longhaul (2 x EBG, 1 x EBS og spedbarn (står i systemet som EBG - får vel den voksnes status?)), men om sølvkortet var avgjørende vites ikke.

Last edited: 19. juni 2015

Del denne siden