Selvsagt er søndag hviledag, det er jo helg! Kaffe på solkysten og IF og aviser .. Her på strilelandet er det lettskyet og 9 grader. Snart er mor ferdig med å slå gresset på tomten og jeg skal sitte å se på. Det nærmeste jeg kommer til fly i dag er å hente eldste datter på BGO i dag, det er litt motsatt av min verden, jeg reiste alltid fra BGO på jobbreise og hun reiser til BGO! Det betyr jo at Bergen er verdens navle!
Når BGO får på plass flyruter til Orknøyane, Island, Shetland og Vinland det gode, så vil Bergen i alle fall utgjera Noregsveldets navle. Skottland har det vel 'alltid' gått rutefly til. Og no er Widerøe på plass på Færøyane, jamfør denne artikkelen frå Kringvarp Føroya. Så snart er kanskje Noregsveldet på ny samla?
God morgon frå Aust-Finnmark! SAS-appen viser at eg har eit par reiser planlagt i framtida. Det er fint. Nordens Paris, tigerstaden og stiftsstaden er reiser eg trur blir gjennomført. Det er hefta meir tvil om det blir noko av ein lenge etterlengta tur til Berlin i desember... Utover det har eg starta varsam planlegging av feriereiser for 2022. Enn så lenge er det vindfulle og nærmast folketomme reisemål som lokkar mest: Island, Færøyane, Shetland og Svalbard. Ein skulle tru at Aust-Finnmark ikkje var folketomt og vindfullt nok... Ha ein fin-fin sundag – med eller utan vind og folk
God søndag fra Søndre Viken! Hunden sover fortsatt, så det er kaffe på sengen før frokost. Brukte deler av gårsdagen til å bestille diverse lamper og annet til ferdigstillelse av huset. Det blir Trumf av slikt! SAS-appen bugner av reiser, men alt for mange av dem blir avbestilt. Kos dere på søndagen!
God morgen fra Havstrilelandet. Det blir nok brudd på helgedagsfreden her i gården. Valpegjerde skal monteres, en vannpumpe skal skiftes på sjekta - men så blir det (akseptabel?) helgeaktivitet: Skal forsøke å finne plass/tid til en holmetur, slik at valpen (forhåpentligvis) får kjenne på litt godlukt av orrfugl. . Dagens 2. kaffekrus har rukket å bli kaldt før jeg får satt det til livs. (valpeliv er ikke ulikt småbarnsliv - slipper riktignok bleiene, men har "crappybags") Ha en fortreffelig søndag!
God søndag fra Kjær, Yr sier det skal være skyfritt og sol men det stemmer ikke helt med terrenget. Flott opphold på en Airbnb hytte her. Retur til TRD med Widerøe i kveld.
God morgen fra godstolen... Tenker jeg tar årets siste beiseøkt etterpå, ikke fordi jeg vil, men fordi det antakelig er siste sjanse. Litt greit å ha beskyttet trevirke. Har nå bestemt å kansellere turen til Tokyo og flytte fra øst til vest i høstferien, Canada er åpen, United viser en del muligheter, så får ringe til CT telefonen i morgen og finne ut av mulighetene. "Må" jo på langtur når man først kan, sant? Ha en strålende dag!
God søndag, her strykes skjorter og slips hentes fra skapenes mørke kroker og inspiseres for gamle sauseflekker fra forrige slipskrevende evenement. Jepp, konfirmasjonssøndag - yay! Men først noen timer i bilen for å komme oss frem, gleder meg! - til kvelden….
Fornuftig arbeidsfordeling Har latt meg irritere at pris alltid henger sammen med prosentsatsen på Trumf i lampebutikkene. men en får kose seg på en søndag for det Sitter og leker og leter med den muligheten for høstferien selv. Reisefølget er skeptisk til destinasjon. Mens jeg vil på tur. God kaffe og god søndag alle sammen
God morgen fra The Thief Limosine service sponset av staten brakte oss fram til byen der Stordalen har sitt prestisje hotell. Booket standard rom, fikk oppgradering til Superior room, med ekstra seng, Spa tilgang og sen utsjekking 1600. Dette liker vi. Mat kupong i appen også. Middagen på Sumo Bjørvika var meget velsmakende, både biffen og laksen var nydelig, 8/10, men boblene uteble, da fruen kommanderte 100% feilfri margin på adferd og kveldens agenda (mot at jeg fikk en ego trip til FRA 10.09.21) vinn vinn. Frokosten vare preget av 15 min vente tid til en ble anvist setene. Det var stapp fult. Til en fornøyelse har de startet med full servering igjen. Nå er det straks klart for Spa, der barna her med IPad som barnepasser. Avslutter vi turen med en visitt til Astrup Fearnley-museet. Lunch mulig miss Gin?
Lamper som er billigere i andre butikker handles i andre butikker. Så lenge prisforskjellen (med eventuell ekstra frakt) er større enn Trumf-opptjening.
God grunnregel. Er det billigere alt i alt, andre steder en trumfoptjening. Blir det kjøp uten trumf.
God søndagskveld fra hovedstaden. Yr påsto det skulle være sol i morges, men virkeligheten var tett skydekket. Ble likevel en fin gåtur på formiddagen så man kunne nyte ettermiddagen i sofaen. I morgen skal man på samling på jobben, fysisk samling med hele avdelingen blir nesten uvant, men det betyr jo at man får seg en tur på konferansehotell og det er jo veldig lenge siden sist så det kan jo bli bra Nyt søndagskvelden folkens
Har de trafikkrettigheter? Flymarkedet i Norge er vitterlig i spill. Det merkes. Som @OttoL pekte på i dagens tråd, SAS har redusert ganske mye på avgangene i forhold til "gamle dager". Vi får håpe det tar seg opp igjen.