God morgen @Eddie47! Og til alle andre også. Gjengen er plass i loungen på OSL, og litt seinare går turen til München. Så blir det kanskje ein Mass eller to i løpet av dagen og veka. Ha ein strålande fin søndag alle sammen!
God morgen fra Oslo vest! T-13 til høstferien. Min lengst levende booking. April 20 ble denne booket under Sas 30% kampanje, FP4 og knapt skatter&avgifter. Både Vibeke og Janni (RIP) har flyttet denne rundt mellom påskeferie, sommerferie og høstferie under ulike år. Det gjelder aldri miste håpet, samt legge ned den ekstra innsatsen med planlegging og kundeservice Ha en strålende søndag alle bonusnisser
God morgen fra hovedstaden. Siste natt i storbyen (denne uken), nå må vi ut på landet og treffe litt færre folk. Har hatt noen herlige dager i Oslo, med mye mat og drikke. Og særs hyggelig selskap. Har testet følgende spisesteder: El Mayor Dalat cafe Statholdergaarden Koie Ramen Munch Cru Koie Ramen Torggata Lulu El Mayor var en gledelig overraskelse. Vi skulle egentlig på Saigon 1 Lille i Bernt Ankers gate, men ble trukket opp trappen til Mexico i stedet. Vi angrer ikke! Best mole ever, og veldig gode drinker. Dalat cafe hadde en litt tørr banh mi på menyen. Litt skuffende. Statholdergaarden er en stor glede hver gang. Også denne gangen. Bent og hans folk lager og presenterer deilig mat, med spennende smaker, og gode viner til. Cru serverte god mat og veldig gode viner, men servicen var litt laber. Lulu var et nytt bekjentskap. Gode småretter, men noen av dem med litt lite smak. Vi hadde ventet oss mer. Men særdeles god service, og hyggelig stemning. Koie har vi testet mange ganger før, og er alltid fornøyd. Digg, digg, digg! Nå er det slankekur frem til neste helg, for så skal vi til Tromsø og nok en gang besøke våre venner på Smak. Ønsker alle en herlig søndag, håper dere også har sol!
Riktig god søndag! Var innom papirfly på Fornebu i går og tok en brus sammen med en kompis. Jeg falt helt for vinskapene de hadde der. De hadde 2 stk Copenhagen fra Temptech av typen 144 flaskers (12 flasker i hver etasje og 12 etasjer med uttrekkbare veeeldig solide metallhyller tilpasset ikke bare Bordeaux flasker men andre typer med litt større diameter. Med hvitt, dimbart ledlys som står på hele tiden om ønskelig. Det ble handel på vinskap.no som tipset om her på forumet tidligere. Sparte 6.000 kr på 20% på denne så herligheten kom på 24.000 kr men Oh my god for et skap Gledings. Mquvee skal tjene som hvitvinsskap på kjøkkenet. Hobbyen tatt til nye høyder nå med storage for 200 flasker vin fordelt på 2 premium skap. Ble noen poeng også da De tok Amex og rabatten gjelder så lenge du har DNB kort, handel trenger ikke lengere være foretatt med DNB.
God søndag. Grattis med vinskap. Rakk selv ikke innom loungen i Oslo, men rakk så vidt innom senator lounge på G28 i MUC før jeg hastet videre til buss-gate. Trodde jeg hadde bra med tid... rakk litt eggerøre og bacon og et lite glass prosecco. Nå mot Athen, og når disse poengene tikker inn er jeg jaggu EBG for life. Hyggelig disse i LH, her er det ganske fullt bak i bussen. Jeg sitter på 15a, og har både b og c ledig ved siden av.
God morgen fra godstolen! skal til Værnes senere, men skal ikke fly. Hente fruen som har vært på tur nordover. Det er hele planen for i dag, så jeg tar ting med knusende ro Ha en rolig søndag dere!
God sløv morgen fra vest! Her manner en seg opp til nattevakt. Dagens dilemma; 11t i Lot sin B787 eco, eller 10t i LH sin B747-8i? Får ikke tak i 5 biz til familien, så da blir det eco denne gang
God dag frå det austfinnmarkske! Ein litt småtung dag etter litt hallois i går, men formen kunne ha vore langt verre! Det er omtrent ein månad til neste flytur, så det er jo noko å sjå fram til! Ha ein fin-fin sundag, gode medforumistar!
@Eddie47 fortsett med inspirasjonen til Argentina. Jeg ønsker meg både mat og oppleser Og rødvinstips. Reiserute er planlagt. Nå er det bare å finne tid, reisegruppe og feriedager. God tur til @Stuttfeiten @haakonks og gjengen. Husk at det er mye god ølkultur i ekte tyske Clasutaler. Grattis med nye skap @travelislife, nå som skapene straks er fulle, hvor skal de neste stå? @holmen : Takk for gode mattips i egen by. El Mayor er kommet på listen. Overrasket over Dalat, de har servert konsistent klissede voksduker og deilig Pho siden 90 tallet. Mens Saigon har variert mye mer både på kvalitet og overlevelse. Men ingen ting var bedre en nr 7 på første Saigon lille. Kokt oksekjøtt med svor og rød chill Pho Hilser tilbake fra godstolen @Flyingdutchman
Heftig skap! Men hvordan får du DNB-rabatt ved bruk av Amex? Her har DNB lagt i skuffen i 6 mnd for å spare de siste 10.000 statuspoeng til neste periode. Har gått glipp av en del rabatter underveis.
De har endret system. Nå er det kun å være innehaver av kortet som er kravet men kan betales med hvilket som helst. Fordi de utsteder en rabattkode til bruk i butikken. Noen i butikkene sa man kan betale kontant også. Skapet er helt sykt! Gleder meg masse til å få det på plass og fylle det opp. Bare 20 plasser av 144 vil bli fylt til å begynne med. Faktisk ikke nok til å dekke front displayet en gang da det er 12 hyller med 2 flasker i bredden. Så må nok på polet og kjøpe 4 flasker snart ja. Har et mquvee som skal stå på kjøkkenet og være serving skap med ferdig temperert hhv rød og hvit 16 og 6 grader.
God formiddag fra Larvik! Strålende sol og 16 grader. I går var det så varmt at kona måtte ta et siste bad for sommeren. Det var nok kaldt .. Tre nye utelamper er montert. Godt fornøyd med resultatet. Noe helt annet enn de gamle «rustikk» lampene som var på huset da vi kjøpte det for litt over to år siden. T-39 Vietnam
God søndag fra venterommet på Oslo legevakt. Sitter her med jr som har klart å skade foten, får se om det er brukket eller bare vanlig auau. Uansett dårlig timing da poden skal på leirskole i morgen
Tar nok sin tid før 24 og 144 flaskers skapene er fulle. Har faktisk ikke nok til å fylle det lille en gang. Tipper det blir å vare flere år før jeg får 144 lagringsdyktige viner. Har plass til ett 144 flaskers til i stua men så er det stopp. Forøvrig har vinskap 10 prosent på første kjøp ved innmelding i kundeklubb. Noen tusenlapper dersom man skal ha et skap.