Selvsagt er det en litt grå morgen og selvsagt vant Ukraina i går! Gratulerer med det! De norske guttene med gule strømper over hodene fikk lite betalt av ekspertene og litt mer fra allmuen. Ja ja .. Amanda var god! Her på strilelandet må gresset slåes før YUL .. og det skal bli et flott vær utover dagen. God søndag alle!
God morgon frå Aust-Finnmark! Ein rammeverksplan er lagt for tur til Dublin og Shetland. Avreise om ikkje mange dagar. No skal det tørkast støv av pass og koffert! Elles var det i går ein alldeles nydeleg dag! Og meteoroloygen trugar med tosifra temperatur i dag. Kan hende får sommartrusa lufta seg Kjeldsenbruket m.m. på Ekkerøy Ha ein strålande sundag, godtfolk
God morgen fra Oslo vest som på ny bader i sol Gratulerer til Ukraina, ikke beste sangen som vant men det gjør ikke noe, håper Putin koser seg med resultatet Etter at fruen kom hjem sist helg har jeg nå fortært all den nydelige Sveitiske sjokoladen hun hadde med hjem til meg. Utrolig hvor godt dette var, vurderer en tur til Sveits kun for sjokoladen Ha en strålende søndag alle IF-ere, med eller uten sjokolade
God morgen fra det (solfylte) sørlandske! WF586 skal snart vispe meg til BGO. Grønn maskin på asfalten, og grønne uniformer som nettopp strenet forbi. Det blir altså vanlig DASH og ikke AT maskin i dag. klar for uke med 17.mai, hundetrening i Ølen, og en LANG to-do liste fra Trillian. Ha en fortreffelig søndag!
God morgen fra huset der jeg vokste opp. strålende sol og 15 grader allerede og det blir hele 25-26 grader senere. Fint vær for å drive med ølsmaking sammen med noen venner. Satser på at dette blir en kjempedag, håper dere også får det!
... Og der ble jeg litt svett, gitt! Sjekket inn koffert på automat som vanlig, så at jeg ikke fikk noe priority på tag'een som vanlig. Men så dukket det opp en elektronisk bagasjekvittering fra SAS (?!). Tenkte at "oh shit!" nå har jeg i et distré øyeblikk dobbeltbooket. Men så oppdaget jeg samme Amadeus-kode på begge kvitteringene. Det er tydeligvis noe bagasjesamarbeid mellom WF og SK på KRS.
God morgen fra Østfold! Solen skinte for et par timer siden, men nå er det litt mere skyer. Jaja. Flagget er heist til topps, og i dag skal jeg ikke annet enn hjem til barndomshjemmet for å spise kake. I går ble det ryddet i booking-kalenderen, og blant annet ble en tur til BOS avbestilt. Billettene kom ikke tilbake. Heisaturen til OUA ble også kansellert, da hun vi skulle besøke har flyttet til Syria. Så neste prosjekt er å finne en tur til Damaskus. Men, fikk fylt på litt, med en bonusreise til BLL med nevøen. Det blir stas! Ha en finfin dag!
God søndag fra Oslo. Ser ut som det blir en fin dag her også. Kom hjem fra Barcelona med Flyr litt tidligere i helgen. Overlevde min første tur i 737 Max, men de setene de har lånt fra Delta synes jeg ikke noe om. Harde og glatte. I dag har det forresten gått en uke siden utreise med SAS og jeg har fortsatt ikke fått poeng, er det et nytt sparetiltak?
God formiddag. ingen stove overraskelser i går. Vinnere ble ikke helt overaskende.... Satser på en varm og rolig søndag her i byen.
På SAS business OSL-EWR nå. Lang kø ved innsjekk. Litt rart at SAS sier at man bør være på flyplassen senest 3 timer før, og de ikke hadde åpnet innsjekk enda. Innsjekk for USA var ved område 10 på OSL. Gikk raskt igjennom alt av kontroller, og her er vi nå da i en 2/3 full biz-kabin på A330. Må si at jeg liker A330 godt fordi de har et veldig romslig biz-toalett. A350 har mistet dette hvis jeg oppfattet det korrekt. Av og til er det de små (eller store) tingene som betyr noe
Oppdatering fra SK907 OSL-EWR: Wifi virker, hurra Nedtur at da de kom til rad 7 og 8 så var det tomt for biff, men vegetar var helt ok. Kald fisk fikk man også Må si at de har overgått mine lave forventninger. God service underveis og hyggelige ansatte. De sa uoppfordret at det blir en endring til det bedre 1. Juni. Og så har de også videreformidlet at fra Oslo vil de fleste ha kjøtt, men det har tydligvis ikke spredd seg til catering. Så langt stort smil fra denne karen, selv uten biff. Medreisende som fikk biff kommenterte at det var like greit, for biffen var ikke noe særlig
Det så deilig ut. Et av de bedre bildene av maten hos SAS biz nå, før introduksjon av fullt servicetilbud. Det ser ut som et måltid jeg faktisk vil smake på.
En oppdatering fra SK907 OSL-EWR: Lunsj før landing. Synes den var god! Rugbrødsandwich med litt røkt pålegg. Newark airport melder foreløpig om kort kø på immigration men det forandrer seg vel fort når flyene lander. Har booket en minivan for 5 som skal vente på oss 4, for 1200 kr. Litt mixed reviews men vi får se. Hotellet blir Hotel on Rivington. Forøvrig 3. gang i New York
Hotell Jazz er et helt ok 3 stjerners hotell. Overgikk et annet 4 stjerners jeg har bodd på her. Veldig sentralt ift las ramblas, store rom, pool på taket(les plaskebasseng)tips: frokosten kan fint hoppes over og forventer man lyxpakken så er nok andre hotell å anbefale