God søndag folkens. På denne dag i 1865 ble slavehandel forbudt i USA. Niger kan feire sin nasjonaldag Otto Johan Hennig-Olsen døde denne dag i 2014. Men vi kan jo heller gratulerer Sofie Steen Isachsen med 28 års dagen Nyt dagen folkens
God søndag fra Grenland. Nest siste nattskift i prosessindustrien i år. Rolig drift, har prøvd å finne ut hva slags interiør det er i ET 715 BIZ OSL-ARN-ADD? Har søkt meg fram til at det mest sansynlig er " Collins Diamond Parallel" seter i Cloud Nine. Boeing 787-9 Vi får se. T- 45 Ha en komfortabel dag
Undertegne feirer søvnen og det faktum at det er alt for lenge siden jeg var i India sist. Dette kan bli litt forvirrende. Men jeg fant fast track i immigrasjon og er glad. For ellers er køene lange.
God søndag frå Shimokitazawa, japansk craft beer, salat og snart litt biff. Smakar godt etter ein løpetur sammen med mange andre japanerar rundt imperial palace. Men kombinasjonen salat og øl? Hmm. Heim og juleferie i morgon (-litt heimekontor…) Edit der kom biffen:
Da kom feriens nedtur. Etter å ha kommet til ankomst hallen blir jeg sendt opp til avgang for bagasje oppbevaring. På DEL kan man ikke forlate flyplassen når en først har gått inn i avgangshallen. Dvs kun flyselskapets egne ansatte kan, men de har et kveldsfly så skranken til ANA er ikke åpen på mange timer.
God morgen! Snart skinner solen over åsene, og det ser ut til å bli en fin dag. Skal pusle litt hjemme i dag, samt fikse et par julegaver. Lengter etter en utenlandstur, men det er ganske deilig å være litt hjemme også. I går snakket jeg med en kunnskapsrik kundebehandler hos SAS, som kunne fikse både det ene og det andre. Fikk lagt på fly til/fra OSL på tre reiser hvor dette manglet. Pluss CT på en reise som ble booket før CT ble opptjent. Så da sparte jeg 95000 poeng eller noe sånt. Funker for meg! Spurte om tilslutningsflight til en LAX-tur i november, men det fantes ingen flighter til CPH i november i det hele tatt. Han ble også litt overrasket over dette.. Håper alle får en fin søndag!
Det er en stund siden jeg har lett, men finner ikke flygninger i Norge/Europa etter slutten av oktober -23
God ettermiddag fra Bangkok, Landet litt etter rutetid og heiv oss i en taxi inn til hotellet. Ikveld har vi kommet til turens høydepunkt, vi har booket plass hos selveste Gaggan Anand, betalt og bekreftet plass for mange måneder siden. Ha en smakfull dag.
God morgen alle sammen! Da er det snart foringstid her i heimen og jeg har bestilt fried rice med egg og nam plah (chilisaus med lime, hvitløk og fiskesaus) og grillet entrecote til frokost. Jeg bistår med selve grillinga da. Etterpå blir det en kjøretur til Oslo og innom mathallen. En liten tur innom bestemor og kanskje en sving innom et kjøpesenter som er åpent på vei hjem. Rolig og lat søndag med solid frokost er stikkordet. Fikk prøve Blix-tunellen og Follobanen i går. Jeg følte jeg ble TELEPORTERT fra Ski til Oslo. Fantastisk! Jeg kommer til å spare ca 30 minutter reisetid hver dag jeg skal jobbe i Oslo inkludert at togavgangene går litt oftere.
De varierer omtrent 50/50 mellom flytypene B777 og B787 på ruten, om man skal legge siste tids flights til grunn: Sete config 2+3+2 i 777, 4 rader business, og galley rett bak. Samt 2+2+2 i 787-9 med samme oppsett: 4 rader biz + galley mellom klassene. Produsenten av setene vet jeg ikke så mye om, men de er lie-flat seats uavhengig av flytypen. Finnes masse video av kabinen og tekst hvis man googler etter Ethiopian sammen med ordet "review"
Solkysten er våt i dag, men solen er på vei og da blir det en god dag .. Godt det er helg, 6 dager til nissen kommer!
Morn fra godstolen. Sengen var vanskelig å forlate, men det gikk. Ser ut som det skal snø i hele dag, så det blir vel en runde med fresen etterhvert. Fikk kjøpt ramper i går, så heller enn å dra fresen opp en liten trapp skal jeg kjøre den opp. Håper jeg… 20 dager til snøfrie dager i BKK Ha en flott dag!
Irriterende at man da må booke langstrekket først, og så betale endringsgebyr for å legge til OSL-CPH i etterkant..
Da var vi på plass, skal ikke poste de neste 25 retter i denne tråden. Uten å love noe så kommer det muligens en egen tråd fra resten av kvelden iløpet av romjul/nyttår.
Qatar Airways deler ut premier til Argentina Fantastisk lag, men Messi spesielt fortjener seieren noe så veldig. Selvsagt grusomt å være Mbappe, som gjorde alle Frankrikes 3 mål i finalen. Men fotball må ha en vinner og en taper.