Etter og ha fartet rundt i Asia de siste 12 årene er det nå på tide og se andre veier. Vi har lyst og utforske Sør-Amerika i Januar-19 reisetiden er 3 uker .Vi kommer til og bruke en CT med Star A,vi vil ikke fly 1 klasse,men i Biz med de beste på den kanten? Vi kommer til og bruke en open jaw med hjemreise fra en annen flyplass. Vi liker og utforske nye steder og liker og ligge også på stranden og nyte solen,lurte litt på kansje begynne i Argentina? siden dette er biffens hjemland og bevege oss oppover,kansje hjemreise fra Miami eller Colombia.Det er her dere kommer inn med innspill på våres reise rute setter stor pris på alle tips og råd takk Noe vi må se er vist ifølge kona Machu Picchu pluss mye mere..
Anbefaler å ta turen innom Nomaden og Chillout i Oslo og kjøpe et par bildebøker fra kontinentet til inspirasjon. Det er noe annet å se på flott fotografi ved stuebordet enn å klikke rundt på Google. Med tre uker ville jeg begrenset meg til 3 land, maks. Argentina og Chile er flotte på sommeren, men det er skoleferie, varmt og baluba på de populære plassene. Footprint er fortsatt best in class på guidebok for Sør-Amerika. YouTube/Vimeo har uendelig mye bra visuelt å se på.
Lufthansa flyr bl.a. til Cancun og Panama City fra Frankfurt hvis jeg husker rett. Ellers er det A380 Frankfurt-Miami som alltid er en bra greie. Andre har sikkert gode tips også, men er det lett å få CT på andre enn SAS?
Nå har jeg ikke prøvd dette selv, men det er vel opptil flere her inne som kan bekrefte at dette nå er mulig? Og det er vel kanskje ett par måneder eller noe sånt siden dette ble mulig uten noen at det står noe sted?
Så nå nettopp i den o´store CT-tråden at det er flere rapporter om at det fungerer nå ja. Bedre sent enn aldri. Nå venter vi bare på online bestilling!
Har ventet en stund på det ja! Lurer på hva det vil gjøre med tilgjengeligheten. Har tenkt litt i retning av at Tallinn har vært et såpass stort hinder at det har hindret en del fra å benytte seg av muligheten.. vil det bli slik at onlinebooking gjør det veldig mye enklere å booke bonusreise i F og dermed gjør det vanskelig å finne ledige billetter siden det blir flere om beinet!?
Det kan du nok muligens ha litt rett i. Men nå sporer (også) denne tråden av. Og selv om jeg personlig elsker tendensen her inne til at stort sett alle tråder sporer av i alle retninger, så får vi ta denne diskusjonen videre ett annet sted og la @jtmath få ha tråden sin handle om det opprinnelige temaet
Cartagena , Cartagena i Colombia. Om dere er i Colombia første ukene i februar, få med dere den beste karnavalen i verden i Barranquilla: http://edition.cnn.com/travel/article/carnaval-barranquilla-colombia/index.html Avianca flyr med Dreamliner med flat bed fra flere steder i Europa (London, Madrid, Barcelona, mener også de flyr til Paris, og der får du tilknytting fra SAS) Ellers anbefaler jeg San Andres øyene til Colombia. Dropp Rio de Janeiro: overpriset, høy kriminalitet og ikke særlig turistvennlig. Karnavalen her også er overskryt etter min mening.
Takk Travelingalf Ja jeg skal bare bekrefte at open jaw er nå tillatt,har booket det selv for april-18,og den billeten booket jeg i Mai-17 Så fortsatt kom med innspill om det jeg ønsker,takker så langt for det jeg har fått.. Er det lufthansa som er de store på Biz og reise med til Sør-Amerika?
Vil klart anbefale Argentina med Buenos Aires - her er 3-4 dager "nok", mye aa se og oppleve I Buenos Aires med god mat og drikke - men det er en "storby ferie" det er ingen gode strender I naerheten, en maa enten ned til Mar del Plata eller over til Montevideo (fly eller hurtigbaat) uansett tar det 3-4 timer saa det blir neppe "en dag paa stranden" med base I Buenos Aires. (Elven - Rio de la Plata - og stroemforhold gjoer at vannet utenfor Buenos Aires er brunt, brakkvann og ikke saa tiltalende). Hoteller I Buesnos Aires som vi trives meget godt paa er Sofitel - utmerket hotel med top beliggenhet, Hyatt det samme men med eget Park Anlegg og gang avstand til Recoleta hvor en finner masse gode ute resturanter. Det er ogsaa en god del nye Butique Hoteller I Palermo Hollywood - uansett en destinasjon for middag og shopping. Det hjelper meget godt med Spansk kunnskaper ! Ellers I Argentina er Patagonia noe som boer oppleves, men det er ikke "badeferie" mer utendoers opplevelser - Bariloche og Llao Llao hotellet anbefales meget sterkt. Soer Amerika er stort - planlegg nok tid - vil ogsaa anbefale Machu Picchu, men det tar fort 4-5 dager. Pga av hoyden I Cuzco (og Machu Picchu) gaar flyene fra Lima (en maa stort sett via Lima) paa morgen noe som kan medfoere en natt I Lima (bo I Miraflores) toget fra Cuzco til Machu Picchu gaar ogsaa svaert tidlig saa minst en natt I Cuzco (flere neter anbefales for aa venne seg til hoyden) se paa Inka Terra Hotell kjeden (http://www.inkaterra.com/ ) for hoteller I Cuzco - Machu Picchu (de er ikke akkurat billige men meget bra !) Belmond Hiram Bingham toget er en opplevelse I seg selv - utviklet og operert av samme selskapet som driver Orient Expressen I Europa (vet ikke om det er solgt eller om Belmond er et datter selskap). Er man foerst I Machu Picchu boer man nok tilbringe en natt for aa faa med soloppgangen... Som nenvt er det avstander - Buenos Aires - Lima er vel 5+ timer nonstop, naar vi reiste sist var det kun Lan Peru som floey nonstop med enveis priser deretter, vi endte opp med GOL via Santiago samme fly med en laaang reise men 75% billigere. GOL flyr ikke lengre direkte Buenos Aires - Lima, men Avianca - TACA kan vaere gode alternativer. Begge har bygget opp operasjoner I Argentina, Brazil og Peru.