Hei, Noen som har tips om hvordan man kan få maks eurobonuspoeng ved å fly til sør-amerika? (til billigst mulig penge...)
Tror det er ikke så mange. Avianca, Lufthansa, Copa Airlines, Turkish?... Via USA er det kanskje flere. Ville sjekke alle muligheter... http://www.staralliance.com/en/member-airlines
TAP flyr også til Brasil, men billig er det ikke. Tror Turkish eller Lufthansa er de beste alternativene hvis du vil ha billettene billig. Av de to er det vel Turkish som har best poenguttelling til eurobonus.
Det er nok en fordel å være litt mer spesifikk enn "Sør-Amerika". Si hvilke(t) land det er snakk om, når på året, hvor du reiser fra etc så er det vesentlig mye lettere å hjelpe til enn å liste opp Star Alliance selskaper som flyr til og fra Sør-Amerika.
Finn ut hvilke *A-selskaper som gir minst 100% EB-opptjening, sjekk priser med gitte selskaper og bestill. Sør-Amerika er dyrt uansett, men Turkish har relativt hyggelige priser
Hvis pris er viktigst så ville jeg lagt den Star Alliance poeng tanken langt bak meg. Ja det kan godt hende at et Star Alliance selskap er billigst, da er det bare til å kjøre på og booke dem, men ikke forvent deg noe som helst igjen med tanke på bonus poeng, i disse klassene snakker vi maks 25% oppptjening. Hvis jeg var deg ville jeg gått for billigste/beste alternativ, uavhengig hvilken allianse det er. Det er også en lang reise, ikke pin deg selv med 4-5 timer ekstra reisevei for noen bonuspoeng du like godt kunne fått ved å kjøpe bleier på Kiwi
Btw. du får flere trumf kroner i Spar på bleier (25%). Måske der mere skulle regnes i hvor mange bleier man skal købe i stedet for bananer.
Hehehe Tar heller noen timer i plus på en MR enn X antall timer ekstra i monkey på en allerede lang reise. Mener det er på kanten å sitte bak på en ICA reise uansett
Jeg skal til Colombia på torsdag og flyr med Copa Airlines. Reiser først med SAS til Chicago og bytter der til Copa dagen etterpå. Har lagt inn et bud på Copa sin Business. De bruker 737 i hele flåten så forventer ikke noe særlig.