Blir ikke like mye live-oppdateringer, men her kommer det da noe.
Birmingham og Copthorne Hotel
Birmingham var en virkelig positiv overraskelse. Jeg har egentlig innbilt meg at det er en litt skitten industriby. Gråsorte bygninger. Skitne bygninger. Folk som ser lettere deprimert ut. Brunt vann og alltid overskyet. Den type by.
Så feil kan man ta. Det var flere områder i byen som var kjempekoselige. Masse nye utbygningsprosjekter og mange pene, gamle bygninger som absolutt ikke var gråsorte av skitt. Folk smilte. Drakk utepils. Nøt været og solen.
Etter å ha sjekket inn på hotellet (slenger inn noen ord om det etterpå) tok jeg meg en løpetur rundt i nabolaget. Det er masse kanaler i Birmingham, og de har lagd fine turløyper langs disse, i tillegg til en del områder med mye nybygg. Løp forbi lokalet hvor intervjuet skulle foregå, tok en skamløs selfie med skiltet i bakgrunnen og fortsatte oppdagelses-joggeturen min. De hadde også en rundkjøring mellom noen av kanalene, så det lo jeg godt av.
Mye kanaler som dere ser på bildene.
De hadde også et moderne bibliotek jeg gikk forbi etter å ha spist en helt grei middag og drukket en litt under middels øl et sted i nærheten.
Hotellet ja. Copthorne Hotel. Sikkert et fint hotell i sine glansdager. Det var imidlertid litt slitent i disse dager.
Copthorne Hotel Birmingham ligger nokså kurant til forholdsvis sentralt i byen. Det var ihvertfall ganske sentralt ift. hvor jeg trengte å være.
Innsjekk var uproblematisk. De tilhører noe som heter Millenium Group eller noe. Ikke noe jeg har bonuskort i, og ikke noe jeg planlegger å bo på mer heller, så tok meg ikke bryet med å registrere noe der. Rommet mitt lå i 3. etasje, og ser ut som på bildene under. Det er rotete og grusomt — jeg unnskylder det med at jeg hadde vært på en liten joggetur på morgenen og heller brukte tiden på å stryke skjorte og ta på meg dressen.
Rommet var forholdsvis stort. Utsikten var ikke veldig spennende. Sengen var knallhard og det var putene også. Sov ikke spesielt godt, men kom meg nå gjennom natten. At nervene gikk litt på høygir hjalp nok heller ikke på sovingen.
I dusjen var vanntrykket kurant. Ikke bra, men har opplevd verre. TV-en sjekket jeg aldri. Det var montert noen stikkontakter ved skrivebordet (som var overraskende stort), men ingen ved sengen. Sjekket ikke etter støv på toppen av skap, speil osv. Har heller ikke studert fugene i flisene på badet, og kikket heller ikke etter skrap i dørkarmer.
Bra jeg ikke var på jobbintervju for å bli hotellanmelder i DN.
Eller interiørfotograf.
Ellers gikk mesteparten av dagen med på å løpe rundt på kontorene til de jeg intervjuet med (holder de anonyme) i forholdsvis mange timer for å prøve å overbevise tre observatører om at det er bittelitt fornuft i meg. Så får bare tiden vise om de deler den oppfatningen. Etter det jeg håper var en vel gjennomført dag gikk turen til nærmeste togstasjon sammen med et par andre av de som også prøvde å imponere banken.
Imidlertid er visst ikke tog i England like rett frem som i Norge. Da jeg kjøpte returbillett i London fikk jeg en returbillett det stod «Super Offpeak R» på. I god tro var jeg på en av stasjonene i Birmingham og tenkte at jeg skulle finne meg et tog mot London. Det viste seg imidlertid at billetten min
måtte gå via en gitt stasjon på veien sørover. Togene fra stasjonen jeg stod på gikk selvfølgelig ikke via den. Og siden det var en offpeak-billett var den bare gyldig frem til 17.00, som nærmet seg kjapt.
Etter å ha småløpt litt gjennom gatene i Birmingham (heldigvis har Samsonite-kofferten min fire hjul, så den trillet av seg selv ved siden av meg) kom jeg meg til en ny togstasjon med tog som gikk på riktige skinner, og hoppet på 16.55-toget. 5 minutters margin. Just In Time. Masteroppgave-Henrik er veldig imponert. Og her sitter jeg nå og skriver litt på det som begynner å nærme seg slutten på dagens avsnitt på min lille TR.
Sjallabais!
Vis alt...