Saigon, Vietnam

Tråd i 'Reisemål' startet av milehigh, 14. nov 2013.

1. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som skal til Saigon i nær fremtid?

Og ellers tips for byen.

Park Hyatt skal iallfall være bra.

2. tommy777

tommy777 founder

Likes mottatt:
    5,523
    Bonuspoeng:
    113
    Vi var i Saigon for halvannet år siden og bodde på nettopp Park Hyatt. Hotellet er helt konge og har en av de beste frokostene jeg noen gang har blitt servert. Stort bassengområde bak, en oase fra kaoset rundt. Skikkelig kolonifølelse.

Vi gjorde to ting da vi var der: En dagstur til Mekong Delta med båt, anbefales. Båtene går alle noen få kvartal fra hotellet. Kostet ikke særlig mye.

Vi hyret også inn en privat guide for en dag i Saigon som anbefales på det sterkeste. Med sjåfør og guide kostet det 90 dollar for to inkludert inngang til alle stedene vi besøkte. Guiden vi hadde er anbefalt av venner og har gitt tours til mange kjente. Veldig sikker mv. tony@anntours.com

Bortsett fra det, følte vi at det var nok Saigon etter 3 netter.

3. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Har vært et par ganger i Vietnam, men begynner å bli en stund siden. Fantastisk land fra Hanoi til Saigon. Har vunnet et opphold på Park Hyatt+ gratis middag med drikke, men usikker på om jeg prioriterer det.

Danang er jo en bra resort. Husker jeg bodde på en strandnært hotell supersentralt, og fra balkongen så jeg ned på flystripa! Vel den eneste (internasjonale) flyplassen jeg har hatt mulighet til å gå til (med mindre jeg har bodd på flyplasshotell).

4. Henshaw

Henshaw ID Traveller (ish)

Likes mottatt:
    165
    Bonuspoeng:
    43
    Er verdt en tur til Cu Chi Tunnels i min mening, selv om deler av turen (infovideo o.l). er rimelig pro-Vietcong. Arrangert gjennom hotellet vi bodde, egen guide som snakket meget bra engelsk og var kunnskapsrik. Spennende å se hvordan VC opererte og bodde og mulighet for å krabbe rundt i tunellene selv også (utvidet for å passe vestlige, men fortsatt trangt). Mulighet for å skyte med div våpen fra tidsperioden der også (M16, AK-47, MG, M1 osv). Krigsmuseum i byen kan også være verdt å få med seg.

5. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Har hørt det skal være bra. Prøvde noen tilsvarende tunneller med litt bedre plass lenger nord mot grenseområdene nord-sør. Hvor de faktisk bodde i hulene, og hadde tilrettelagt mer for varige forhold. Det var veldig interessant.

tommy777 liker dette

Del denne siden