Salg hos BA - 2014

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fnate, 19. des 2013.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Da har det startet nytt salg hos British Airways. Det har foreløpig ikke kommet opp på ba.com, men det er lastet tilbudspriser til USA og sikkert andre destinasjoner.Det er vidåpen availability.

    Jeg kjøpte nettopp t/r Oslo - San Fransisco i business for 16300,-. First var 29000,-.

    Foreløpig ser det ikke ut til å være grisetilbud i economy og premium economy, men det pleier å komme.

    Så også priser til San Diego, Los Angeles, Las Vegas ...
     
    SASDC8, HEO, AndersB and 2 others like this.
  2. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Ser LAX til i underkant av 17000 NOK ja. Har aldri flydd med BA long haul, hvordan er produktet deres i Business (vet at setet er flatt og sånt) og First om vi sammeligner med LX/LH?
     
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Business produktet til BA tror jeg alle her, som har testet det, mener er det soleklart beste over dammen. Det inkluderer kantinene i London.

    First er det litt mer delt på og de fleste heller nok der mot LH, LX og AF som de beste. Men BA og AA er nok en god nr 2. Jeg har bare testet de to siste, så LH/LX/AF er rykter og trip reports.
     
  4. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Her kan du sammenligne First Class hos Swiss, BA og Lufthansa :)
     
  5. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Ser at fra London koster premium eco til midtøsten ca 650 pund, bkk 1004 pund.
     
  6. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Salg i gang hos BA igjen, book innen 2 februar
     
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk en epost "tilhørende tilbudet".. Men kampanjekoden gir meg ikke lov til å booke i midten av juli?!?

    EDIT: Ser at utreise må skje før 15. juni
     
  8. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke lett å se alle priser, men BOS i C under 10.000kr er funnet, samt Bangkok til 13500 med mye ledig i feburar og mars. Mot USA kommer det også opp mye AA-flighter med BA-nummer så det er bare å søke rundt.
     
  9. Kimmam

    Kimmam Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Har "lekt" meg litt på BA sine sider og satt sammen en rute OSL-LHR-SFO-ORD-JFK-LHR-OSL med BA til SFO og AA resten. Litt under 30.000,- for alt sammen, inkludert AA nye F. Absolutt bra priser :)
     
    Fnate liker dette
  10. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg ikke har regnet feil så kan man få sølvkort for 11500 kroner. OSL-NYC-LAX-NYC-OSL for i C klasse, inkl. AAs nye A321 gir 640TP. (Det er også 4 BA-flighter som er del av sølvkravet). NB - kun ruting via NYC som gir dette, flyr man via ORD/DFW el.l. er det for kort domestic til å få 140TP.

    Tror også det er mulig å få testet LCY-JFK-ruta, husk at den gir 210TP med C-billett.
     
  11. Hickok

    Hickok Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Bekrefter LCY-JFK. Har LCY-JFK-LAX i sommer som en del av salget.
     
  12. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Trodde AA og BA hadde samkjørte salg (pga joint venture?), men i Y ligger AA jevnt over minst 1000-2000 kr høyere enn tilsvarende ruter med BA. Har noen her kjennskap til det? Når finner man de billigste AA-billettene fra Europa?
     
  13. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Du snakker her om AA med AA-nummer og ikke AA-metall på BA regner jeg med (fra Norge), for ellers er det jo samme pris. Kan være de ikke har koordinert priser utover i Europa i noen særlig grad, kun det som går på codeshare.
     
    Last edited: 05. jan 2014
  14. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, må ha "operated and marketed by" AA pga SWUs. Det er codeshare andre veien óg (f.eks. BGO-LHR), men på AA-nummer er samme rute dyrere enn de nøyaktig samme flightene på BA-nummer. Jaja.
     
  15. Poul

    Poul Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hei
    Vi skal en tur til USA til sommeren, planlegger avreise rundt 12. juli så jeg får ikke benyttet meg av tilbudet om 5% rabatt jeg fikk mail om her om dagen. Likevel har jeg funnet 'billige' business biletter. Har fått øvrigheta med på å bruke et par lapper ekstra på flybillettene slik at også flyturen og oppholdet på flyplassen blir en opplevelse ;) Jeg hadde egentlig bestemt oss for denne ruten: OSL-LHR-SFO // LAX-LHR-OSL (A380 fra LAX) Dette oppsettet får jeg på ba.com priset til ca 16k pr pers, noe som jeg synes er en veldig grei pris. De andre to er ikke særlig opptatt av kortstatus, men selv kunne jeg godt tenke meg et sølvkort :D. Ruten over vil, så vidt jeg kan se, gi 360 TP.

    Så leste jeg litt rundt og prøvde meg på følgende rute:
    OSL-LHR / LCY-JFK-SFO // LAX-MIA-LHR-OSL med A318 fra LCY. Så vidt jeg kan se så vil denne ruten, som bare koster et par hundrelapper mer pr. pers, gi 710 TP og vil kvalifisere til sølvkort til alle tre. Ja, vi må forflytte oss fra LHR til LCY, men det bør vel gå greit, er bare litt usikker på hvor mye tid som må beregnes til dette, og hvilken av flightene fra LCY vi skal velge.... Og ja, vi mister 'opplevelsen' av A380, men kan evt legge returen via NYC og få 787 hjem fra EWR...

    Noen som kan bekrefte at mitt regnestykke med hensyn til TP er riktig?
    Og noen som har innspill på tid som må beregnes for å forflytte seg fra LHR til LCY?
     
    AndersB liker dette
  16. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Woohoooooo… Kult med widebody til 448,-
     
    SASlovah4evah liker dette
  17. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Veien via LCY høres heseblesende ut, du skal jo ha krefter til å nyte NYC-LAX også, hvis ikke du tar en natt i London eller New York, da. Regnestykket ser riktig ut det ja.

    Hvilket fly du skal velge fra LCY kommer vel litt anpå hvordan det er med connection på JFK. Passkontroll på Shannon har innskrenket åpningstid, så det er en av flightene (husker ikke hvilke) som ikke har det der, forsøke å styre klar av den, kanskje? (Jeg tror @Martin Foss har kontroll på det)
     
  18. Poul

    Poul Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    I følge ba.com er det BA001 som har passkontroll på Shannon. Ellers har du kanskje rett i at det blir litt mye pes med LCY, lande LHR09:25 og med diverse køer rekke BA001 12:45... Dessuten - ved å velge LHR-JFK til 140 TP blir det fortsatt over 600 som gir sølv...
    Men det koker vel egentlig ned til hva reisefølget aksepterer av flybytter og samlet reisetid :confused: Der i gården er det nok ønsket om mest mulig direkte rute som står høyest... De gir jo blaffen i både kort og status, bare de kommer fram og har det rimelig greit underveis ;)
     
  19. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Om noen virkelig er på hugget etter TP har noen kommet opp med disse:
    • AMS-HEL-LHR/LCY-NYC-LAX t/r som etter sigende skal gi 1200TP til GBP 1373 (da er man bare 300TP short av gull)
    • BRU-HEL-LHR/LCY-NYC-LAX-SFO-HNL t/r skal gi 1500TP til GBP 1577
     
  20. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden