Salg på oppgraderinger i sommer..

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av elgaaen, 10. aug 2015.

1. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

Fløy en tur til EWR i helgen og ved innsjekk fikk vi spørsmål om vi ville kjøpe oppgradering som var en del av en kampanje.
    Så vidt jeg husker var prisene som følger:

ECO - PLUS 900Nok
    ECO - BIZ 2700Nok
    PLUS - BIZ 1600Nok

Vi hadde søkt om oppgradering for poeng, og fikk dette innvilget.
    Men det er en svært billig måte å få seg opp noen klasser på..

Har noen sett noen kampanjer på dette? Virket som de var flinke på de i Biz innsjekk, noen andre vi reiste sammen med hadde ikke fått tilbudet. Så også at de sto ved gate rett før avreise.
    Jeg har i hvertfall ikke sett noe i nyhetsbrev osv?

(Må forresten si at jeg som førstereis i Business må opplever at SAS leverer en kanonopplevelse med de nye kabinene)

2. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Da får man vel poeng etter opprinnelig booket klasse?

3. Corleone

Corleone Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Kanskje Y klasse var overbooket, og de prøvde å selge oppgradering til en god pris?

SASDC8 liker dette
  4. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Vi hadde Plus billetter opprinnelig, og fikk vel 4000p til EWR og 2500 fra EWR - LAX..
    Vet ikke hva som er normalt av poeng.

5. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Tviler, de hadde flere ledige seter i alle klasser. Vi hadde flere ledige i Plus ned, og det var ca 20 ledige seter totalt hjem i dag. Men full biz kabin.
    De solgte det som en del av en kampanje.. Det er jo billig hvis du kan finne deg t/r EWR for rundt 4500.- også oppgradere begge veien så får du t/r NYC i business for rett over 9000.-

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo noe som ble innført for lenge siden at "utvalgte kunder" skulle få tilbud om oppgradering for en rimelig sum før avreise.
    Det gjør at man i prinsippet kjøper seg opp i serviceklasse men resten er som før, så ingen ekstra poeng og ingen fleksibilitet i billettene.

7. Zzzindre

Zzzindre Zzzzzzzzz...

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Jepp! Dette kan jeg bekrefte. Benyttet meg av dette tilbudet til EWR på torsdag, og kjøpte meg opp til Business. Satt opprinnelig i GO, og fikk poeng i henhold til dette. Men et godt tilbud uansett!

8. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Da lukter det jo dårligere sjanser via Optiontown dersom SAS selv oppgraderer på denne måten. Kan være greit å ha in mente når man kjøper OT-lodd.

9. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, men så lenge det er konkurransedyktig på pris så velger man vel det beste alternativet? Mtp at dette er et sommertilbud så må man jo se ann utover, blir sikkert bedre med OT igjen etter sommeren.

10. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,526
    Bonuspoeng:
    183
    4000 er Plus saver poeng, så du fikk poeng etter opprinnelig bookingklasse.

Forresten fløy du med det flyet som gikk 18.55 lokal tid i går i business? Det gjorde nemlig jeg, og jeg satt på 4A.

11. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan annonseres dette tilbudet ved gate? Er det kun til utvalgte eller annonseres det via høyttaler ved gate til alle?

12. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,526
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk spørsmål om oppgradering til Plus da hun scannet boardingkortet inn til "venterommet", før man går inn på flyet. Nå hadde jeg allerede billett i Plus, så det er jo en annen sak. Men tipper (uten at jeg vet det) at de så personene litt an før de spurte. Sikkert lettere å få det gjennom hos par eller folk som reiser alene, enn en familie på 5. På vei tilbake hang det en lapp om oppgradering ved innsjekk, uten at jeg studerte denne noe nærmere.

NoLimit liker dette
  13. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, Takk for sist;) Det var en fin flyvning, selv om jeg likte crewet på turen ned bedre..
    Satt på 5A:)

mathiasfe liker dette
  14. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Vi ble spurt ved innsjekk i Norge, hadde da allerede oppgradert med poeng.
    På utreise hadde vi samme deal så da gjorde vi ikke noe ut av det.. Men som jeg skriver over fikk ikke vennene våre spørsmål.
    Kan jo være de spør de som sjekker inn på Biz/Gold skranke først for å tilby en fordel. Men det var visst en kampanje som varte ut AUG.
    Så ut som folk kjøpte oppgradering ved gate også ved utreise fra Oslo.

15. Erot

Erot Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Dette var interessant. Skal neste mnd på OSL-EWR-MCO, så en slik oppgradering er jo veldig innenfor prismessig. Mest fordi det er billigere enn OT på 400EUR :confused:

Edit: ser du skriver den varte ut Aug, nuts :(

16. stensth

stensth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Er du sikker at det gjalt EWR-OSL også? Fikk pris på 719 us når jeg var på EWR.

17. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Vet ikke! Men de sa i Oslo at kampanjen også var tilgjengelig der..

18. stensth

stensth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Ok, jeg fikk ikke det svaret når jeg spurte. Da kostet det 719 us dollar. Men skal også sies at personen i skranken va lite serviceminded

Del denne siden