Salg på WF - MR til GOT

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av jonsen, 14. okt 2016.

  1. jonsen

    jonsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Akkurat nå er det salg på WF.no, med ganske hyggelige priser som begynner på 350,- en vei fra OSL.

    Så da tenkte jeg å ta noen svippturer hit og dit. 500 EB for 700 kroner er jo ikke halvgærent, men jeg sikler litt på noen t/r mellom OSL og GOT, til rundt 850,- og med 1000 poeng pr. avsluttede reise.

    Nå har jeg jo absolutt ingen ting å gjøre i Gøteborg, så helst vil jeg gjerne snu i døra og komme meg hjem igjen. Turnaroundtid er 25 minutter, er det noen her som vet om det er gjennomførbart? WF sin kundeservice sier at reglene sier 30 minutter, men han som jeg snakket med virket ikke spesielt interessert i å gjøre noe annet enn å lese høyt fra "bokji".

    Så, altså: Hvis jeg flyr inn til GOT med WF som lander klokka 09.50, rekker jeg å sitte på det samme flyet tilbake igjen klokka 10.15?
     
  2. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Særdeles dårlig deal spør du meg.... 0,7 poeng pr.krone er veeeeldig lite å skryte av.
     
  3. jonsen

    jonsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Men status og kvalifiserende segmenter.....?
     
  4. jonsen

    jonsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Og så er det vel strengt tatt 1,17 poeng per krone..? Eller regner jeg helt feil her?

    Og uansett, spørsmålet var hvorvidt man vil fysisk rekke ut og inn igjen i samme maskin på GOT på 25 minutter.
     
  5. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Da ville jeg heller gått for en lengre MR der poengene kommer ( iallefall ) opp mot 2,5 poeng pr krone brukt. Reis via,via,via slik at du får segmentene også..... Mange gode dealer å finne.
    Går ut fra OSL er din hjemmeflyplass... Let litt rundt etter f.eks OSL-CPH-ARN-HEL/retur f.eks. Utnytt Now or Never og generelt alle SAS-salg.....
     
  6. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan jo ikke få over ett poeng pr krone når du betaler mere for antallet poeng.... ;)
     
  7. jonsen

    jonsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Så 2,5 er målet? Eller et uoppnåelig ideal? :)

    Det fine med en svipptur OSL-GOT-OSL, er at jeg kan gjøre det i løpet av en formiddag...
     
  8. jonsen

    jonsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    850 kroner for 1000 poeng burde vel bli mer enn ett poeng per krone
     
  9. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Ahhh.....jeg tenkte mere på den 500 poeng for 700kr...:)
     
  10. jonsen

    jonsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Skjønner. Men, ja, så bortsett fra tidsaspektet er det betraktelig mer å hente på en svipptur til PEK under helgens salg på SAS...
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Om jeg ikke husker feil går du rett ut til gaten på got, så da burde det være fullt mulig å snu på 25 minutter.
    Men det er ingen spesielt god MR med mindre du foretrekker propeller og trenger kun 2 segment. :)
     
    jonsen liker dette
  12. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fløyet den ruta manga ganger. Du MÅ ha hørselvern eller støyreduserende høreklappofoner.

    Har aldri benyttet den som MR, men ser at å gå av og på i GOT kan gjøres på 90 sekunder inkl å knytte lissene.

    Loungen er for øvrig ganske ok. Fin utsikt til flyene.
     

Del denne siden