Samle to bonusreiser eller endre den andre?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av XIII, 19. juni 2022.

1. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg klarte ikke å finne det i forum selv om jeg er sikker på at det er snakket om mange ganger.

Jeg ser et fly en vei A->B->C. Men tidspunkt B-C er alt for tidlig, og jeg ser at det finnes flere bonusreiser senere samme dag.
    Kan jeg bestille A-B-C og så ringe for å endre B-C til senere? koster det?

Eller kan jeg bestille A-B separat fra B-C og så ringe for å samle og evt få bonus forskjell tilbake? det høres ikke så sannsynlig ut

2. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor ikke ringe inn og bestille de avgangene du vil ha med en gang? Eller er det noe jeg har misforstått?

3. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    hvis jeg bestiller reise A til C med stopp i B, så er reise B-C veldig tidlig på morgenen, selv om det finnes senere avganger med bonus. jeg vil gjerne reise B-C senere på dagen.
    så eneste måte å gjøre det er å bestile A-B og så B-C, men det koster mer poeng en å bestille A-B-C

4. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ofte sjekket billetter fra OSL og funnet BIZ rewards derfra, booket den turen, for så noen dager senere ringe kundeservice og booke fra KRS til OSL/rt - som passer og spleise det inn i bookingen. Så har jeg avsluttet med å legge inn CT til slutt.

Dette trikset går også om du gjør det fra andre byer i Europa, sånn som VIE. Der booket jeg VIE - BKK, mange flere ledige seter derfra, så matcher jeg det med å legge på ett eller maks to legs til OSL/rt på telefonen. Neste er å ringe igjen og få spleiset på siste legget fra KRS - OSL/rt. Så kan en CT reglene så kan en vri det litt rundt og få det til om en er litt tålmodig med søket :)

The_Dude liker dette
  5. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    betaler du da for å legge til noe?
    detter er ikke CT, bare en bonusreis i Europa

6. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Usikker på om jeg skjønner problematikken. Agenten foreslår gjerne avganger med kortest mellomlanding, men du kan jo bare si du vil ha en senere avgang fra B til C. Det gjorde jeg senest da jeg booket reise til Santiago. Da ba jeg om en senere avgang fra Bogota til Santiago for å reise med 787 istedenfor 320.

7. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    ja hvis du ringer er det problemfritt, men jeg ville bestille online for å unngå tlf gebyr

8. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, for jeg sier i starten av samtalen at jeg ikke får dette til på PC'en og at andre ikke får dette til. Dermed dropper de prisen for den samtalen der :)

9. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    jeg ringte nå og ble nektet det, fordi det endrer destinasjonen. Så nå må jeg bruke ekstra poeng for å legge til.

har egentlig bestilt til OSL, mangler kun OSL-TRD.

10. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,157
    Bonuspoeng:
    293
    Nå skjønner jeg ingenting.

trygveat liker dette
  11. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    Hvorfor det?
    jeg ringte igjen og så var det en som gjerne kunne legge til, men det ble en ombookingsgebyr på 150kr pr person (plus skat avgifter). jeg ville betale med voucher og det var noe feil i systemet, så må ringe i morgen igjen.

han sa også at om jeg hadde bestilt hele veien med OSL-TRD inkludert for å så endre siste legg til senere avgang ville det ikke være noe å betale :/

Last edited: 20. juni 2022
  12. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    150 kr i endringsgebyr er vel bedre å betale enn å bruke ekstra poeng

XIII liker dette
  13. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Kjør ny agent

14. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    mener du jeg skal ta agentroulleten frem til noen legger til OSL-TRD til min europa bestilling uten ekstra gebyr?

15. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, du trenger ikke å ta så mange runder før du treffer en som klarer jobben. Har klart tilsvarende før, så det burde gå :)

Del denne siden