Litt usikker på om denne tråden allerede eksisterer. Men jeg hadde selv satt stor pris på en oversikt over de mest populære reisemålene her inne og hva som er den beste måten å komme seg dit på. Da tenker jeg både poengmessig og opplevelsesmessig. Jeg kan oppdatere første-tråden her om noen har innspill. Selv er jeg nyskjerrig på hvordan dere ville reist til Tokyo i C Mal (takk til Neonex) Destinasjon: Klasse: Selskap: Reiserute: Kommentar: --------------------------------------------------------------------------------------- Destinasjon: Japan: Tokyo (TYO) og Osaka (KIX) Klasse: First Selskap: A) Lufthansa (LH), B) All Nippon Airways (NH), C) Asiana (OZ), D) Thai Airways (TG), E) Singapore Airlines (SQ), Air China (CA) Reiserute: A) NOR-FRA/MUC-TYO (C/F) B) NOR-FRA/LHR-TYO (C/F) C) NOR-FRA-ICN-TYO/KIX (C/F/C) D) NOR-FRA/MUC/LHR/CDG-BKK-TYO/KIX (C/F/F) E) NOR-CPH/LHR-SIN-TYO/KIX (C/F/C) F) NOR-MUC/FRA/CDG/LHR-PEK-TYO/KIX (C/F/C) Kommentar: NH er ekstremt vanskelig å få for to personer. LH åpner ikke award-seter i F før det er mindre enn 14 dager til avgang. Jeg ville forsøkt å få en retur med TG, OZ eller NH og satse på LH på utreisen. CA er vel det minst foretrukne alternativet. --------------------------------------------------------------------------------------- Destinasjon: Japan: Tokyo (TYO) og Osaka (KIX) Klasse: Business Selskap: A) EVA Air (BR), B) Singapore Airlines (SQ), C) SAS (SK), D) Thai Airways (TG) Reiserute: A) NOR-CDG/VIE-TPE-TYO B) NOR-CPH/LHR/FRA/CDG/ZRH/AMS-SIN-TYO/KIX C) NOR-CPH-TYO D) NOR-BKK-TYO/KIX Kommentar: Gjorde et forsøk på C, men her er det jo uendelig med alternativ.
Destinasjon: Japan: Tokyo (TYO) og Osaka (KIX) Klasse: First Selskap: A) Lufthansa (LH), B) All Nippon Airways (NH), C) Asiana (OZ), D) Thai Airways (TG), E) Singapore Airlines (SQ), Air China (CA) Reiserute: A) NOR-FRA/MUC-TYO (C/F) B) NOR-FRA/LHR-TYO (C/F) C) NOR-FRA-ICN-TYO/KIX (C/F/C) D) NOR-FRA/MUC/LHR/CDG-BKK-TYO/KIX (C/F/F) E) NOR-CPH/LHR-SIN-TYO/KIX (C/F/C) F) NOR-MUC/FRA/CDG/LHR-PEK-TYO/KIX (C/F/C) Kommentar: NH er ekstremt vanskelig å få for to personer. LH åpner ikke award-seter i F før det er mindre enn 14 dager til avgang. Jeg ville forsøkt å få en retur med TG, OZ eller NH og satse på LH på utreisen. CA er vel det minst foretrukne alternativet.
Kanskje følge et visst format, så kan OP bare redigere inn i førstepost? Jeg også er nysgjerrig på Tokyo, da det mest sannsynlig blir min første CT-destinasjon. Forslag (kan finnes bedre måter): Destinasjon: xxxxx Klasse: F/C (fjern den som ikke passer - kan du bruke begge, skille med /?) Selskap (rangert | skiller mellom t og retur hvis man vil fly ulikt. Kan evt skrive det, som Gullars gjorde): 1. LH 2. Asiana osv (jeg aner ikke, bare slang ut noen) | 1. Swiss 2. Austrian . / 1. SAS 2. xxx Foretrukket/anbefalt reiserute: Så f eks Tokyo F / C 1. LH 2. Asiana 3. Qatar | 1. SQ 2. LH 3. Austrian / 1. Turkish 2. Austrian 3. SAS NOR - FRA, FRA - NRT evt NOR - MUC, MUC - HND | NRT - LHR, LHR - NOR evt HND - MUC, MUC - NOR
Kanskje skille mellom C og F? For oversiktens del. Hvis det kommer mange innspill kan det deles opp i to.
Det er jo en mulighet. KAnskje du kan bruke spoiler-funksjonen når det evt kommer mye i tråden? Så har du destinasjonsnavn i spoileren (slik) Spoiler: New York Destinasjon: New York Klasse: C Selskap: SAS Reiserute: OSL-EWR Kommentar: SAS er stort sett det beste valget. Av selskapene som flyr denne veien synes jeg SAS har best business-class. I tillegg koster det færre poeng. Destinasjon: New York Klasse: F Selskap: LH Reiserute: OSL - FRA, FRA - EWR Kommentar:
Destinasjon: Japan: Tokyo (TYO) og Osaka (KIX) Klasse: Business Selskap: A) EVA Air (BR), B) Singapore Airlines (SQ), C) SAS (SK), D) Thai Airways (TG) Reiserute: A) NOR-CDG/VIE-TPE-TYO B) NOR-CPH/LHR/FRA/CDG/ZRH/AMS-SIN-TYO/KIX C) NOR-CPH-TYO D) NOR-BKK-TYO/KIX Kommentar: Gjorde et forsøk på C, men her er det jo uendelig med alternativ.
Kanskje holde denne tråden til bare C? En F tråd finnes allerede så blir litt smør på flesk dette. Hvor man kan fly/booke F for Eurobonus: https://insideflyer.no/forums/threads/f-ruter-som-kan-bookes-med-eurobonus.6578/ F tilgjengelighet: https://insideflyer.no/forums/threads/first-class-tilgjengelighet.10525/
Var ikke klar over de to andre F-trådene, men jeg liker formatet på denne (man får full reiserute med forslag/tips og også alternativer, fremfor å måtte sy reisen sammen selv med deler). Her er også en slags "forbrukertest" av andre som har ratet og anbefalt en viss rute. Det er ikke like rett frem i de andre. Tenker ja takk, alle tre.. Her er jo både plan A - E med anbefalninger fra mer erfarne flyjegere og komplett reiserute for nevnte alternativer.
Hvis andre selskaper enn Star Alliance kan nevnes så er det jo ikke tvil om at Qatar C gir den beste opplevelsen. Så hvis Qatar flyr til destinasjon X og spesielt hvis de har QSuites til ca samme pris som andre selskaper i C er det jo ingen selskaper som kan slå Qatar og QSuites (etter min objektive mening da)