Hei Har folk gode erfaringer med denne tjenesten? Jeg har prøvd den et par ganger men de klarer aldri til å få til noe jeg ikke klarer på egen hånd. Hvis resturanten er utsolgt så fikser de aldri bord, hvis man leter etter billetter til arrengementer som er utsolgt så er prisene alltid høyere enn hva man finner på viagogo osv. Jeg ser rett og slett ikke verdien. Noen med andre eller lignende erfaringer?
Det er INGEN av disse som virker på lokale ting. Det beste er å bruke hotell concierge hvis man bor på et skikkelig hotell. Det eneste disse tjenestene kan fikse er store konserter og lignende, men selv da er finn.no minst like god Jo forresten: når man kjører bil og ikke kan bruke skjerm, så er det OK å ringe inn til en slik tjeneste for banale bestillinger. Har gjrt det et par ganger i Junaiten.
Jepp, lite futt i denne conciergen. Å fortelle meg at en restaurant er fullbooket har liten verdi, det hadde jeg allerede funnet ut selv (that is why I´m calling smartass). Dog er visstnok vanlig Amex Plat concierge av et annet kaliber.
Jeg har god erfaring. De fikset bl.a. En prima restaurant for to i Sydney på nyttårsaften med kort varsel.
SAS amex sin har jeg brukt et par ganger.. ikke veldig begeistret, fikset litt ting jeg ikke orket selv, når jeg var på ferie.. Men hjemme i Norge, føler jeg dnb saga sin er bedre... Amex kunne fikse billetter til utsolgt konsert, bundlet i hotellpakke.. Dnb hadde biletter til utsolgt konsert, for pålydende(selvsagt) Så sas amex sin har liten verdi, tror som sagt over at amex plat er av annet kaliber.. men ikke prøvd, da jeg ikke ser verdien av kortet.. C
Da har de forskjellige fullmakter eller noe... for jeg snakket med Amex kl 11.05, og de kunne bare skaffe hotelpakke, med 2 biletter.. kl 11.10, snakket jeg med Saga concierge, og de hostet opp 2 enkeltstående biletter på 2 min... C
Joda, den spiller alltid en rolle, men.. Tror nok kanskje DnB sin rolle som konsertsponsor over det ganske land(og på denne konserten) også hadde en innvirkning.. For billetene jeg fikk var sponsorbiletter.. C
Nok en gang skufffet over denne tjenesten Dessverre så er restauranten DSTAgE fullbooket 13/10-2017. Den er veldig populær og blir fort fullbooket. Tydeligvis en myte at denne Concierge tjenesten kan skaffe bord på fullbooket resturanter. 5/5 FAIL i min empiriske undersøkelse
Jeg må si at min erfaring med Concierge Servicen som DNB Saga/Privat Banking, AmEx Gold Card og SAS AmEx Platinum bruker er kun av den positive karakter. De har ordnet med div. klokker i utlandet, bord, billetter, business class-billetter, vanskelige produkter (les klær og vesker) osv. Nå har jeg AmEx Platinum Card (ekte) og den concierge servicen er enda bedre (og raskere).
Hvilket selskap som håndterer dette? Jeg har enda UK Amex ICC da jeg er redd for at det er de samme folkene i Affinion som tar dette. Kan du bruke UK sin concierge også med det norske kortet?
Det er Quintessentially som leverer Concierge Servicen til AmEx Platinum (ekte) i Norge. Primært det norske kontoret, men utenom deres åpningstider er det kontoret deres i London som svarer. Alle Qs kontorer over hele verden står til disposisjon. De ulike kontorene kontakter ved behov det kontoret som kan hjelpe best.
Nå er det vel samme concierge på Saga og SAS Amex. Har forøvrig begge kortene - og skulle booke bord på Scirocco i Bangkok. Ringte inn, og gav bestillingen. Det tok lenger tid å svare på alt han lurte på, for så å ikke høre noe fra de. Endte opp med å booke selv via nettsiden deres. Når de skal ha så mye informasjon så vil jeg si at 9/10 ganger burde man gjøre det selv, med mindre man sitter bak rattet selvsagt. Skulle jeg grade tjenesten? Svar = 4/10.
Som et minimum av en god conciergetjeneste ville jeg egentlig ha forventet en liste med alternative restauranter, og forsikring om at de ville sjekke innom med jevne mellomrom for å se om det har kommet noen avbestillinger.
Du kan se for deg personen som sitter på support hos concierge-tjenesten for Norden. Tenk på hvilken reiseerfaring, livserfaring, tilgang på ressurser, motivasjon, evne til research og kreativitet han/hun har. For mange år siden ga jeg de ulike kortselskapene noen oppgaver for å se hva de klarte å levere. Det ble enten elendig resultat, dårlig responstid eller utrolig dårlig value – gjerne kombinasjon av alle tre. Om du er helt oblivious på kostnad, så vil upper-tier internasjonale tjenestene kunne gi deg hva du vil ha, men absolutt alle forespørsler jeg kan tenke meg, vil jeg selv løse kjappere, billigere og bedre. Du er den perfekte kunden for slike tjenester.
Vi forsøkte amex concierge for første gang i dag da vi sliter med å få tak i briller til Solar Eclipsen som er her i USA i dag. De klarte dessverre heller ikke å finne men det sparte oss uansett masse tid med å ringe/reise rundt. Følte i de gjorde et godt stykke arbeid for oss som sparte oss tid på ferie, selv om vi ikke fikk det vi trengte.
@HenrikE-G - Hvilket klokke ordnet de for deg? Privat Banking bruker vel ikke samme concierge som Saga? Eller...?
Jo. Og de har samme åpningstider (man - fre 08 - 21 og lør 09 - 17) som Saga, AmEx Gold Card, SAS AmEx Platinum og alle andre kort fra andre banker i Norden som de betjener. Er faktisk kun AmEx Platinum Card (ekte) som er det eneste kortet fra DNB-systemet som har 24/7/365 Concierge Service.
De har ordnet ny Rolex GMT Master II (butikkjøpt) som måtte hentes på en søndag i London, Rolex Cosmograph Daytona i stål (ny) (butikkjøpt), Rolex Explorer II (ny) (butikkkjøpt) i London og Omega Seamaster (ny) (butikkjøpt) i Manchester.