SAS Amex Concierge erfaringer

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chrisbu, 20. aug 2017.

  1. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

    Har folk gode erfaringer med denne tjenesten?

    Jeg har prøvd den et par ganger men de klarer aldri til å få til noe jeg ikke klarer på egen hånd.

    Hvis resturanten er utsolgt så fikser de aldri bord, hvis man leter etter billetter til arrengementer som er utsolgt så er prisene alltid høyere enn hva man finner på viagogo osv.

    Jeg ser rett og slett ikke verdien.

    Noen med andre eller lignende erfaringer?
     
  2. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,212
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Det er INGEN av disse som virker på lokale ting. Det beste er å bruke hotell concierge hvis man bor på et skikkelig hotell.
    Det eneste disse tjenestene kan fikse er store konserter og lignende, men selv da er finn.no minst like god ;)
    Jo forresten: når man kjører bil og ikke kan bruke skjerm, så er det OK å ringe inn til en slik tjeneste for banale bestillinger. Har gjrt det et par ganger i Junaiten.
     
    Edvard liker dette
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, lite futt i denne conciergen. Å fortelle meg at en restaurant er fullbooket har liten verdi, det hadde jeg allerede funnet ut selv (that is why I´m calling smartass). Dog er visstnok vanlig Amex Plat concierge av et annet kaliber.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har god erfaring. De fikset bl.a. En prima restaurant for to i Sydney på nyttårsaften med kort varsel.
     
  5. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    SAS amex sin har jeg brukt et par ganger.. ikke veldig begeistret, fikset litt ting jeg ikke orket selv, når jeg var på ferie..

    Men hjemme i Norge, føler jeg dnb saga sin er bedre... Amex kunne fikse billetter til utsolgt konsert, bundlet i hotellpakke..
    Dnb hadde biletter til utsolgt konsert, for pålydende(selvsagt)

    Så sas amex sin har liten verdi, tror som sagt over at amex plat er av annet kaliber.. men ikke prøvd, da jeg ikke ser verdien av kortet..

    C
     
  6. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    SAGA Concierge og SAS EuroBonus Platinum Card benytter akkurat samme concierge-tjeneste (Affinion).
     
  7. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Da har de forskjellige fullmakter eller noe... for jeg snakket med Amex kl 11.05, og de kunne bare skaffe hotelpakke, med 2 biletter.. kl 11.10, snakket jeg med Saga concierge, og de hostet opp 2 enkeltstående biletter på 2 min...

    C
     
  8. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Tyder bare på at agentrullett også gjelder for slike tjenester.
     
  9. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Joda, den spiller alltid en rolle, men..

    Tror nok kanskje DnB sin rolle som konsertsponsor over det ganske land(og på denne konserten) også hadde en innvirkning..

    For billetene jeg fikk var sponsorbiletter..

    C
     
    Last edited: 21. aug 2017
  10. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Nok en gang skufffet over denne tjenesten

    Dessverre så er restauranten DSTAgE fullbooket 13/10-2017. Den er veldig populær og blir fort fullbooket.

    Tydeligvis en myte at denne Concierge tjenesten kan skaffe bord på fullbooket resturanter.

    5/5 FAIL i min empiriske undersøkelse
     
    CrotchRocket liker dette
  11. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg må si at min erfaring med Concierge Servicen som DNB Saga/Privat Banking, AmEx Gold Card og SAS AmEx Platinum bruker er kun av den positive karakter. De har ordnet med div. klokker i utlandet, bord, billetter, business class-billetter, vanskelige produkter (les klær og vesker) osv.

    Nå har jeg AmEx Platinum Card (ekte) og den concierge servicen er enda bedre (og raskere).
     
  12. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Hvilket selskap som håndterer dette? Jeg har enda UK Amex ICC da jeg er redd for at det er de samme folkene i Affinion som tar dette. Kan du bruke UK sin concierge også med det norske kortet?
     
  13. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Det er Quintessentially som leverer Concierge Servicen til AmEx Platinum (ekte) i Norge.

    Primært det norske kontoret, men utenom deres åpningstider er det kontoret deres i London som svarer. Alle Qs kontorer over hele verden står til disposisjon. De ulike kontorene kontakter ved behov det kontoret som kan hjelpe best.
     
  14. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Nå er det vel samme concierge på Saga og SAS Amex. Har forøvrig begge kortene - og skulle booke bord på Scirocco i Bangkok. Ringte inn, og gav bestillingen. Det tok lenger tid å svare på alt han lurte på, for så å ikke høre noe fra de. Endte opp med å booke selv via nettsiden deres.

    Når de skal ha så mye informasjon så vil jeg si at 9/10 ganger burde man gjøre det selv, med mindre man sitter bak rattet selvsagt.

    Skulle jeg grade tjenesten? Svar = 4/10.
     
  15. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,758
    Bonuspoeng:
    183
    Som et minimum av en god conciergetjeneste ville jeg egentlig ha forventet en liste med alternative restauranter, og forsikring om at de ville sjekke innom med jevne mellomrom for å se om det har kommet noen avbestillinger.
     
    DanH liker dette
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan se for deg personen som sitter på support hos concierge-tjenesten for Norden. Tenk på hvilken reiseerfaring, livserfaring, tilgang på ressurser, motivasjon, evne til research og kreativitet han/hun har.

    For mange år siden ga jeg de ulike kortselskapene noen oppgaver for å se hva de klarte å levere. Det ble enten elendig resultat, dårlig responstid eller utrolig dårlig value – gjerne kombinasjon av alle tre.

    Om du er helt oblivious på kostnad, så vil upper-tier internasjonale tjenestene kunne gi deg hva du vil ha, men absolutt alle forespørsler jeg kan tenke meg, vil jeg selv løse kjappere, billigere og bedre.

    Du er den perfekte kunden for slike tjenester.
     
  17. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Vi forsøkte amex concierge for første gang i dag da vi sliter med å få tak i briller til Solar Eclipsen som er her i USA i dag. De klarte dessverre heller ikke å finne men det sparte oss uansett masse tid med å ringe/reise rundt. Følte i de gjorde et godt stykke arbeid for oss som sparte oss tid på ferie, selv om vi ikke fikk det vi trengte.
     
  18. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @HenrikE-G - Hvilket klokke ordnet de for deg?

    Privat Banking bruker vel ikke samme concierge som Saga? Eller...?
     
  19. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Jo. Og de har samme åpningstider (man - fre 08 - 21 og lør 09 - 17) som Saga, AmEx Gold Card, SAS AmEx Platinum og alle andre kort fra andre banker i Norden som de betjener.

    Er faktisk kun AmEx Platinum Card (ekte) som er det eneste kortet fra DNB-systemet som har 24/7/365 Concierge Service.
     
  20. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    De har ordnet ny Rolex GMT Master II (butikkjøpt) som måtte hentes på en søndag i London, Rolex Cosmograph Daytona i stål (ny) (butikkjøpt), Rolex Explorer II (ny) (butikkkjøpt) i London og Omega Seamaster (ny) (butikkjøpt) i Manchester.
     

Del denne siden