SAS Amex platinum, bestille på nett eller på OSL

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av EinarW, 28. nov 2017.

1. EinarW

EinarW Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hver gang jeg er innom OSL står de å maser om jeg vil ha amex, og det vil jeg så lenge jeg kan få Platinum. Får man større bonus av å ta et tilbud på OSL eller er det like greit å bestille på nett?

2. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    For all del forsøk på nett. Best å ikke støtte opp om det maset...

Lurer dog på om selgerne kan ha noe større pull om man i utgangspunktet ikke kvalifiserer, men de allerede har rekruttert deg pga. linjakke og kashmirskjerf. Hvem vet...

Last edited: 28. nov 2017
    Scandipendler and mofser8 like this.
  3. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Digresjon dette, men må bare si at jeg har særdeles stor respekt for folk som gjør det bra i salg, spesielt de som står på gaten/Osl og får 99 nei før de får ja! Ville med letthet ha ansatt en slik person hvis holdningene ellers var bra:)

alexfins, KristianSk and MadsVaHa like this.
  4. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Før jeg fikk Platinum fortalte jeg dem at jeg hadde Premium, men gjerne ville ha Platinum. Det kunne dem ikke gjøre noe med. Så bestill på nett, du.

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Forsåvidt enig i det du sier, men de er uansett j***lig irriterende. Jeg er av typen som ikke liker oppsøkende salg, og blir umiddelbart skeptisk til sånne glætte unge karer som skal selge meg ett eller annet.

Berlioz and Anton80 like this.
  6. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Kjøp nytt kort på OSL.
    Handler om sysselsetting også.. :)

La Amex/dnb få en kostnad ved salget :)

C

alexfins liker dette
  7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Viss du likevel oppfyller alle "krav" for å få SAS Amex Platinum så kan du vel like godt søke online. Men viss dette feiler av en eller annen årsak og du ikke får søknaden godkjent så ville jeg ha snakket med en av selgerne på OSL neste gang. De har, etter min erfaring, muligheter for å påvirke resultatet.

Men, flere poeng kan du nok se langt etter.

8. miura

miura Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Det har de nok ikke. Dette er innleide folk som rett og slett innheter søknader. Får man avslag er det bedre å ta en telefon til kundeservice og høre litt hva som evt. skal til. Mener det finnes en tråd her på forumet som går på strategi for å få innvilget selv om man ikke nødvendigvis kvalifiserer på inntektskrav.

9. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, den tråden skal finnes her inne. Og jeg leser hva du skriver, men det stemmer ikke med det jeg og andre har opplevd i alle fall.
    Ett eksempel fra noen år tilbake er en som hadde søkt online og snakket med kundeservice, men fikk avslag flere ganger. Han endte da opp med Diners (?) i stedet for. Samme person ble så stoppet av en av Amex sine utskremte på OSL en stund senere og ble da spurt om han hadde Amex eller var interessert i det. Han fortalte da historien og viste frem resultatet; ett SAS Diners kort. Selgeren ble da ekstra engasjert og mente at dette skulle de få til, på tross av at økonomien til søker ikke hadde forandret seg nevneverdig. Ny søknad ble fylt ut på stedet og etter noen dager (?) var søknaden innvilget og SAS Amex Platinum kom i postkassen.
    Jeg har også hørt om lignende historier fra andre og det kan selvfølgelig være tilfeldig at det ordnet seg, men det skader ikke å prøve i alle fall...

10. miura

miura Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Kan tenkes at selger har rundet opp inntekten som gjorde at søknaden akkurat gikk over inntektsgrensa og dermed blitt innvilget automatisk.

Travellingalf liker dette
  11. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,400
    Bonuspoeng:
    93
    Trådstarter bør nok endre tittelen, her dreier det seg om SAS Amex, ikke det "ekte" Amex Plat.

Petter B-C liker dette
  12. EinarW

EinarW Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for mange svar. Tenker at jeg hører med de utskremte på OSL først. Kanskje jeg kan klare å overbevise dem om at jeg fortjener kortet..

Pingus: tittelen på innlegget er jo Sas Amex platinum, så ser ikke noen grunn til å endre tittelen.

13. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det var nok jeg som la til SAS.

Are liker dette
  14. A346

A346 Medlem

Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Litt OT: om man bestiller SAS Amex nå, så vil jeg anta at man ikke blir belastet årsavgift før 2018?

15. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    Du blir belastet for årsavgift rett etter at du får kortet. Og så neste gang i november/desember 2018.

Del denne siden