Er det noen som har erfaring med Sas Amex Platinum, som har prøvd ut concierge service? Koster det å benytte denne tjenesten? Og Hvilke begrensninger er det mtp. hva de kan gjøre?
De fleste som har prøvd den mener den ikke er verdt mye, men det kommer vel an på hvor dyktig man er selv til å lete og finne, og ikke minst dersom man skal ha hjelpe i ukjent territorie. Se f.eks. innlegg her.
Jeg vil gå såpass langt som å si at den er totalt ubrukelig, hvertfall om man skal ha hjelp utenlands. Jeg har ikke forsøkt, men vil tro de klarer å reservere bord på Egon Lillehammer, men gi de et par dager.. Men det er gratis...
Prøvde denne tjenesten da vi ønsket konsertbilletter i London til Robbie Williams, Den eneste som tjente på dette var Telenor som tele-operatør. Etter 1/2 time "please-hold"++, og en fet utenlandssamtale fikk jeg melding om at dette ikkel lot seg gjøre..
Okei. skjønner... det var jo synd.. For det høre jo veldig flott ut! men men...får vel teste en gang...
Jeg må si meg totalt uenig i dette. Jeg har brukt Concierge Servicen (som AmEx Gold Card-medlem) mange ganger og jeg har vært meget fornøyd hver gang. Det er samme Concierge Servicen som SAS AmEx Platinum. De har skaffet meg billetter til fotballkamper, konserter, bordreservadjoner på restauranter som har vært helt fulle når jeg ringte selv, oppgradering fra økonomiklasse til business class, klokker i London som var nesten umulig å skaffe og som måtte kunne hentes i en butikk som var åpne på søndager. Var kun i London noen timer på en søndag. Dette var bare noen eksempler hva de har hjulpet meg med. Har byttet til AmEx Platinum (Centurion Line) og denne Concierge Servicen er faktisk enda bedre.
Jeg har brukt de til å bestille bord i byer hvor jeg ikke kan det lokale språket. Har alltid fått kjempebord og god service.
Jeg trodde det var ett helt annet selskap som hadde servicen til SAS Amex i Norge? Det er ihvertfall ikke samme selskapet som har Plat her i USA Det er stort sett dårlig feedback på SAS Amex i Norge, mens "skikkelig" Amex Plat er det mange som er fornøyd med.
Affinion tar seg av DNB Amex Gold og SAS Amex Platinum i Norge, samt DNB Saga, Eurocard... (det som kan krype å gå av "premiumkort"). DNB Amex Platinum håndteres av Quintessentially. Ideelt sett burde jo DNB Amex Platinum benyttet seg av Amex Platinum Concierge i UK (eller har Amex Sverige egen concierge?), menmen..
Jeg kontaktet de i forkant av en flyvning med Icelandair mellom Oslo og Boston via Reykjavik og hørte om de kunne hjelpe meg med en oppgardering fra økonomiklasse til businessklasse. Da jeg sjekket inn på OSL var dette i orden og jeg fløy Saga Class hele veien til Boston.
Nei. Betalte kun for økonomiklassebilletten og ble gratis oppgradert til Saga Class. Dette var det Concierge Servicen som ordnet for meg.
AmEx Platinum (ekte, ikke SAS) i Sverige har egen Concierge Service (bruker ikke den UK-baserte). De har helt sikkert outsourcet denne på samme måte som AmEx Platinum (ekte, ikke SAS) i Norge (DNB) har gjort med sitt kort til Quintessentially. I Norge settes man over til Quintessentially i London utenom ordinære åpningstider for Quintessentially i Norge. Dermed har Quintessentially i Norge mulighet til å benytte seg av London-kontoret (og helt sikkert alle andre kontorer også) når de trenger dette for å løse ulike utfordringer.
Har faktisk opplevd dette på andre flyselskaper også, bl.a. med KLM via Amsterdam til USA. Dette også med hjelp fra Concierge Service.
Dette har jeg aldri hørt om før, og det har aldri falt meg inn å bruke Concierge Service til det. Hva i all verden er det de sier til Flyselskapet for å få til noe slikt?
Prøvde å bruke conciergen til sas amex i sommer da jeg var i nyc til å komme på liste på noen utesteder. Eneste problemet er at de ikke har 24 timer åpent så jeg måtte fikse alt sammen på morningen, og da det ble litt frem og tilbake så fikk jeg ikke svar før dagen etter og det var forsent. Fikk ordnet det gjennom conciergen på hotellet istedet.
Har heller aldri hørt om noen som har gjort dette så jeg ringte Amex plat concierge her i USA på morran og de ba meg ta kontakt med flyselskapet. Dersom jeg hadde kjøpt billetten via Amex kunne de ordne betalt oppgradering. Så ymmv