SAS Winter Schedule for 2024/2025 New Routes Tromsø, Norway (from Copenhagen, London) Kiruna, Sweden (from Copenhagen) Rovaniemi, Finland (from Copenhagen) Sälen-Trysil, Sweden (from Aarhus, London) Increased Frequencies Tromsø, Norway (from Copenhagen, Oslo, Stockholm) Longyearbyen/Svalbard, Norway (from Copenhagen, Oslo, Stockholm) Luleå, Sweden (from Copenhagen, Oslo, Stockholm) Åre-Östersund, Sweden (from Copenhagen, Oslo, Stockholm) Gran Canaria, Spain (from Scandinavia) Tenerife, Spain (from Scandinavia) Agadir, Morocco (from Scandinavia) Bangkok, Thailand (from Copenhagen) Los Angeles, USA (from Copenhagen) Boston, USA (from Copenhagen) New York (JFK & Newark), USA (from Copenhagen) Atlanta, USA (from Copenhagen) Classic Ski Destinations Zurich, Switzerland Geneva, Switzerland Salzburg, Austria Innsbruck, Austria Milan, Italy Munich, Germany
Det er interessant at Longyearbyen frå Kastrup og Arlanda blir plassert under 'utvida rutetilbod'. Dette er vel heilt nye ruter, etter kva eg kan sjå? Elles ser London ut til å bli ein liten minibase med fly til Kiruna og Tromsø i tillegg til dagens ruter til CPH, ARN, OSL, GOT, BGO og SVG...
Fornøyd med disse: Åre-Östersund, Sweden (from Copenhagen, Oslo, Stockholm) Gran Canaria, Spain (from Scandinavia) Tenerife, Spain (from Scandinavia) Agadir, Morocco (from Scandinavia) Bangkok, Thailand (from Copenhagen) Los Angeles, USA (from Copenhagen) Boston, USA (from Copenhagen) New York (JFK & Newark), USA (from Copenhagen) Noen empiri på når bonus-seter dukker opp når det er under 330 dager til flights?
Problemet nå er vel at det er mindre grunn å fly til VIE ettersom man ikke kan dra nytte av gjennomgående trafikk som man potensielt kunne gjort nå med Austrian. Dog burde det gjerne vært plass i ruteprogrammet til SAS med VIE som endelig destinasjon noen dager i uken.
Med økt frekvens på BKK må man vel kunne tolke det som at denne ruten selger godt. Fremover håper SAS kan/tør å satse litt mer på BKK. Jeg vil tro at mye av trafikken til TG har i dag inkluderer feed fra SAS, og at det i stor grad er Skandinavere som fyller flyene. 1) SAS inngår et JV med TG på rutene fra OSL/CPH/ARN og beholder feed i begge endre 2) SAS viderefører codeshare-avtalen som i dag 3) SAS satser selv med flere ruter/avganger til BKK og inngår en codeshare med Bangkok Airways. Og eventuelt noe tilsvarende med ST-partner Vietnam Airlines. Det står nok litt på tilgang til fly, samt russisk luftrom før man ser noe slikt.
Helt enig i at det er mindre grunn til å reise innom VIE nå for connections videre. Men hvis man har lyst til å reise dit må man da fremover via et eller annet KLM eller Air France med tilhørende flyplass for å holde seg innen alliansen, og det spørs om man orker det hvis endelig destinasjon er VIE?
CPH-JFK har i allefall ikke Increased Frequencies for winter 2014-2025. SAS hadde JFK avgang hver dag kl17:05 og 19:05 for vinter 2024-25. SAS kansellerte "for godt" 17:05 avgangen fra JFK i forrige uke. Det var en a321 på begge ruter,og avgangen 19:05 har nå fått en a330,som egentlig var satt opp på CPH-BOS,og BOS fikk den a321 som JFK hadde.
Jeg sliter helt ærlig med å finne noen store forbedringer for forretningsreiser, både mot Europa, USA og Asia. Spesielt fra Trondheim blir det bare færre og dårligere connections. Driver SAS og snur seg mot typiske feriemål i stedet?
Merk BKK får morgenavgang 4 dager i uka på returen, 09.45 er ikke en favoritt for min del men om prisen er riktig så fylles vel flyene.