SAS - barn reiser gratis fra USA til Skandinavia

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av OGKverneland, 03. okt 2017.

1. OGKverneland

OGKverneland Nytt Medlem

Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Vurderer en tur til Miami med familien og leste på hegnar.no at SAS har gratis billetter til barn som flyr med voksen (frem til 5 oktober). Etter litt nærmere sjekk ser jeg at dette gjelder fra USA til Skandinavia - altså feil vei i forhold til det vi skal reise. Spørsmålet da er jo om ikke man kan bestille dobbelt sett med tur/retur billetter med SAS plus den veien man ikke planlegger å benytte for å få denne refundert igjen?

Noen av dere som har erfaring med å organisere reise på denne måten? Så lenge man kjøper en fullt refunderbar billett burde det vel ikke by på noen problemer? I så fall er det jo mulig å komme seg to voksne og 3 barn tur retur Miami for ca 12000 NOK... Ulempen er at man må legge ut nesten 150 000 i plus billetter som man får refundert - vet dere om refusjon tar lang tid?

2. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,003
    Bonuspoeng:
    113
    Uten å ha regnet på ditt tilfelle må du huske at hvis du flyr en vei og ber om refundering andre veien, så får du kun t/r minus enveis billett. Enveis koster alltid mer en 50%, og noen ganger mer enn 100% av t/r. I sum tror jeg du vil komme dårligere ut på denne måten.

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Forøvrig en interessant deal.
    Funker på både go Saver og Pius Saver.

Ikke på business.
    Jeg trenger jo å fly inn 2x longhaul PE/C for å rekvalifisere ungene... hmmm...

Del denne siden