Ser i SAS appen at en tur KRS-HKG vill komme på 159500 poeng i beste tilgjeglighet. Da får man 27500 poeng i retur(grunpoeng) så koster jo denne turen egentlig bare 132k poeng. Dette må jo være et greit alternativ til MR for de som har litt poeng ? Vurderer det ihvertfall selv da poeng er det nok av
Jeg pleier å ha en long haul i året med beste tilgjengelighet, da jeg har relativt god tilgang på poeng. På den måten ender jeg på EBD i stedet for "bare" EBG.
Hm, kan bli en god bruk av poengene slikt. Jeg hadde egentlig tenkt motsatt - kjøpe go for poeng (60k t/r?) og så evt oppgradere via poengbud til biz. Får man grunnpoeng da, og er det totalt waste of points, eller? Er Tokyo som er mitt store sparemål btw.
Får du ikke poeng ved bud oppgradering? Er vel kun baggasje som er lik det du kjøpte på, så lenge du oppgraderer med bud. Oppgraderer du i skranken, ikke flere poeng?
Jeg kjøpte enveis Go-billett over dammen for 36k poeng, benyttet Plusgrade og fikk poeng for oppgradert klasse. Dette var for ca. 8 mnd. siden, så mulig "smutthullet" er tettet...?
Ser ut til at det koster rundt 150.000 poeng + 800-900 NOK for business tur/retur som EBD for OSL-SFO/MIA også. Med 30-32.000 grunnpoeng tilbake etter endt reise, så er jo det en relativt grei deal? Pleier det å være tilbud på "best tilgjenglighet"-billetter?
Dette er vel unntaket Skal vel verken få poeng for en award bilett. Eller ha mulighet for plusgrade på award ? Men fint om det funker.
Vill tro at når det er tilbud på biz saver vill dette slå ut på beste tilgjeglighet? Men vet ikke sikkert.
Enig. Men har man mc premium og nivå 4 er det jo billigere. Men for meg ender det nok opp med en mr i beste tilgjeglighet for 100k eb netto ila året. Nesten urealistisk billig eller en feil? Normal award er 100k. Og beste tilgjeglighet i z klasse for 127? Har det alltid vært slik pris ? Veldig bra dette kun er for EBD.. Eb Mc gold?
Var faktisk ikke klar over dette. Veldig bra incentiv for EBD da. Premium nivå 4, jeg mente om man fikk Biz for Plus poeng?
Ja. EBD får jo 30% mens EBG får 10 og sølv 5.. Så utgjør jo en del når full pris til SFO er 185(tror jeg). Dette er jo rene biletter som kan betales med penger. Så mc premium har ikke innvirkning her