SAS bonus biz, foreløpig enveis - endre/kanselleringsmuligheter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av HaraldOslo, 22. mars 2020.

  1. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    For en gangs skyld så har jeg funnet SAS biz-bonusbilletter for neste år, men kun utreise. Bonusbillettene er da såklart dyrere. (36.000 istedenfor 30.000)

    Hvis jeg senere skulle finne returbilletter også, kan jeg slå de sammen på noe vis for å få poengrabatten?

    Hvordan er det med kansellering av bonusbilletter i biz (fly premium). Får man alt tilbake, også skatter og avgifter?

    Hvordan er det med å endre navn på bonusbilletter? Dyrt? Vurderer om jeg skal sende foreldrene mine på en biz-tur, men hvis de ikke kan så tar vi den heller selv. Ser ut til at vanlige billetter er 150 kr, så det er jo ikke så ille hvis det samme gjelder for bonus.
     
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan ikke slå sammen to enveisbilletter, men du kan ringe sas kundeservice og legge til en retur på din utreise når du finner business. Evt. Kan du bestille retur i plus/eco nå og ringe inn og bytte til business hvis det skulle dukke opp.

    Man får tilbake alle avgifter på rene SAS bonusbillett er og det er også mulig å endre navn i motsetning til star alliance-billetter.
     
  3. polarexpressen

    polarexpressen Medlem

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    33
    Det er samme pris for bonusbilletter.
     
  4. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Takker, da har jeg bestilt OSL-CPH-MIA, så får vi håpe det dukker opp fornuftig hjemreise (helst direkte) etterhvert. OSL-MIA hadde jo også vært fint..

    Det er jo høyst usikkert i disse COVID-19-tider når vi får slippe inn i USA igjen, men må jo være litt optimist :)
     
    chrt and Maggie like this.
  5. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,205
    Likes mottatt:
    21,223
    Bonuspoeng:
    183
    Når går reisen?
    Osl-Mia med sas i biz er fantastisk :)
     
  6. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    ...også koster det jo nå mer for en kaffe på starbucks i Miami enn i Oslo....får satse på at det snur litt etterhvert.
     
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Går den fortsatt OSL-MIA direkte?
     
  8. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Januar 2021. Og ja, det er det virkelig! Vi har pleid å fly plus men var heldig å få oppgradert til biz på gate på vei hjem en gang. Etter det har vi alltid lagt inn bud, men aldri fått det :-(
    Så nå går vi rett på bonusbiz hvis mulig, så lenge vi har nok poeng til gull fra før. :)
     
    Maggie liker dette
  9. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Javisst, den ruten er fortsatt i drift, men det er håpløst vanskelig å finne bonusseter i biz på denne strekningen. Som du kan se av listen nedenfor:
    Current availability:
    ARN-MIA 2020-04-14 2
    CPH-MIA 2021-01-10 2
    MIA-ARN 2020-09-18 1
    MIA-CPH 2020-09-19 1
    MIA-CPH 2020-12-01 2
    MIA-CPH 2020-12-09 2
    MIA-OSL 2020-09-20 2
    MIA-OSL 2020-12-24 2
    OSL-MIA 2020-04-15 2
     
    flying_all liker dette

Del denne siden