Er ikke det en gammel direkte link til chatten? Nå må man bruke chatten på kontakt oss siden til SAS og velge "Chat med kundeservice". Men noen får gjerne si ifra om jeg tar feil, i såfall tar jeg gjerne den fulle direkte linken til chatten.
haha.. Jeg har forsøkt denne chatten hundre ganger siste par år og aldri kommet igjennom.. Linken fra den opprinnelige posten her er fortsatt aktiv på SAS.no.., men tenkte jo at noen her inne måtte ha hatt samme problem...
Jeg har brukt den "nye" flere ganger i det siste og alltid fått svar (om vi definerer "svar" som respons i enkelte tilfeller). I dag derimot ville de ikke sette meg i kø p.g.a stor pågang, så nå har jeg testet funksjonen ved å få en mail med varsel når det er ledig, så får vi se om det fungerer.. Sikkert ikke den eneste som er lysten på å snakke med bolaget i dag... *EDIT* Dette gikk fort.. 3-4 min etter jeg skrev dette fikk jeg mail om at jeg hadde plass i køen og kom inn som nr 1. Som vanlig var svarene lite informative, men det gikk nå i det minste kjapt..
Jeg fikk faktisk meget god hjelp med å få ryddet opp i en reise. Det ble ikke helt fikset, men det ble gjort akkurat som jeg ba om. Riktignok må jeg uansett ringe inn for å gjøre siste rest, men jeg ble positivt overrasket over at det var noen som var løsningsorientert og minst over snittet kompetent.
For et par uker siden oppdaget jeg til min skrekk at flyet fra Gardermoen jeg hadde planlagt å ta var fullbooket før jeg hadde bestilt. Booket neste fly med full flex (har travelpass), og sendte henvendelse på chat. Fikk tilbud om e-post når det var min tur. Det fungerte veldig bra, køen gikk raskere enn forespeilet. Forklarte situasjonen, og vipps så var jeg inne på ønsket avgang. Veldig fornøyd med servicen! Er EBD, men aner ikke om det hadde betydning. Jeg flashet ikke status, og det ble ikke kommentert. Dette var innenfor chattens åpningstid selvfølgelig. Ideelt sett burde diamant slippe å vente i kø på denne måten, men det er mer akseptabelt å vente på chat enn telefon føler jeg.
Nå er vel det en av gull/diamant fordelene, at du har garantert plass ved bestilling en gitt tid i forveien (selvfølgelig med en haug andre begrensninger...)
Virker som SAS Chat også er rimelig bingo. Sist uke fikk jeg en agent som var hjelpsom og likefult kunne utstede billett. Riktignok ble det ikke gjort pga en teknisk feil som vedkommende ikke var kjent med. (Men litt googling og egenopplæring i Amadeus så ser det ut som passinfo må legges inn før selskapet godtar utstedelse av billetten (Copa). Dette kan jo selvfølgelig ikke gjøres via chat, og ei heller via SAS sine nettsider, så jeg måtte til slutt ringe inn. Jeg fikk dette gjort via Swiss sine nettsider (Vi flyr ikke Swiss, men de har tilgang til å legge dette inn i Amadeus). Så var jeg på telefonen på fredag kveld, men de kunne ikke hjelpe med Eurobonus-biletter, så må ringe på mandag. Tenkte å prøve chatten på lørdag og silte meg i kø, 12 minutter etter jeg fikk mail om at jeg kunne få chatte så var linken utgått, og jeg stilte meg i kø på nytt. 45 minutters forventet ventetid, noen timer senere fikk jeg mail om at det var stengt for dagen. I dag prøvde jeg på nytt. Etter en snau time fikk jeg svar, og ble henvist til å ringe da de ikke kan røre bookinger via chat.... Så satt jeg meg i kø noe senere igjen, 30-45 minutters ventetid og joda nå etter ca 3 timer fikk jeg mail om at køen er stengt og de ikke kan hjelpe i dag. Det fremgår klart at om man ikke kan ringe og vente i timesvis midt i arbiedsdagen så har man ingen mulighet til å få utført noe. Så langt er det noen uker til avreise, men det er rimelig surt at reisen som jeg hadde, som riktignok ble flyttet til en dag tidligere, nå er helt ødelagt da billetten ble booket om onsdag formiddag sist uke. Da ble den ikke utsted selvfølgelig, fordi det måtte eurobonus gjøre. Om enden på visa nå blir at jeg ryker hele sør-amerikaturen blir jeg mildt sagt forbannet.. Det er ingen andre muligheter for å booke noe innenfor samme tidsrom som jeg har funnet, og denne reisen i seg selv ble booket for 6 mnd siden. *grrr*
Hva er deres erfaringer med å få svar på bonustilgjengelighet på chat? Jeg testet nå nylig og fikk svar om at dette er ikke noe som kan gjøres på chat. Poengterte at jeg kun ønsket å få svar på tilgjengelighet, men nei, de kunne ikke se noe slikt. På spørsmål om hvordan mennesker som har problemer med å bruke telefon kan kontakte SAS og få hjelp var svaret det er kun Chat og Telefon... Så mao, har du eksempelvis nedsatt hørsel eller talevansker vil ikke SAS ha deg som kunde.
Da jeg skulle sjekke tre datoer med TG F for å verifisere at SAS ser det samme som United og AC fant ikke KS på chat noe som helst.. På telefon så agenten akkurat det samme som UA/AC, hhv 2, 2 og 1 sete. Så konklusjonen er vel at chatten er helt ubrukelig.