SAS endret 4 seter fra rad1 til siste rad9 i sas plus kabinen, kan man klage?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av SVG_flyer, 20. jan 2020.

  1. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Håper virkelig du overlever så langt bak som på rad fire.

    #firstworldproblems
     
    chipcampden, Arvid1410, geddi and 4 others like this.
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har aldri truffet på kongen på et fly, men en flyvertinne som registrerte at jeg alltid satt på 1D fortalte at kong Harald alltid satt på 1F.... vet ikke mer enn det.
     
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Bare å følge med mot avgang, plutselig dukker setene opp igjen. Det kan være mange årsaker til at dere ble flyttet.
    Men fellesnevneren er at SAS kan flytte dere hvor pokker de vil uansett hvor happy du er for det eller ikke. Leser litt på Facebooksiden til SAS innimellom, og der er det noen ganger noen som klager over at de ble flyttet.... Sånt skjer stadig, så dere er ikke de eneste.

    Setereservasjon er gratis i plus, så du har ikke tapt noe.
    Servicen er lik, serveringen er lik og du kommer deg frem dit du skal.

    Jeg har lidd mer enn deg, jeg havnet på rad 9 fra ARN til LPA en gang. Gikk jaggu bra det også;)
     
    Adrian E, Arvid1410, Origo and 4 others like this.
  4. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    La faktisk merke til at AwardWallet informerte meg på mail om sete endring på en booking for ca 1 måned siden. Kan jo være greit å benytte seg av enten det eller lignende så man kan velge nye/samme seter igjen.
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Flybytte til et av disse flyene som ikke har rad 1 på den ene siden, og så tilbake før du rakk å tenke deg om?
     
    Xflipper, drsyk and trygveat like this.
  6. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,074
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge vi som reiser aldri sier noe, eller klager i det dem gjør så vil det alltid være slik som det er nå. Og sånn er det med alt i Norge. Og syns du selv personlig at det er ok for deg å bli flyttet på, så er det helt ok det og :). Men bare fordi f.eks du syns det er greit, så trenger det ikke å bety at jeg liker det de gjør eller noen andre heller. Problemet med SAS er hele opplegget deres ikke bare dette med sete reservasjon, og de vet hvordan de skal melke kundene sine, det er det ingen tvil om.
     
    EgilSk and drsyk like this.
  7. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg synes ikke det er ok, men de har rett til det. Står i t/c. Er ikke noe å klage over. «Alle» klager på at de blir flytta. Uansett selskap. Selskapet gir f i det. Sånn er livet;)
     
    ILS2 and drsyk like this.
  8. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Regner med du har klaget til SAS.
     
    drsyk and OttoL like this.
  9. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    SAS har ikke nødutgang på rad 1.
    SAS har flere fly som ikke har rad 1 og setene ABC, første rad er 2 ABC. 1DEF finnes. Om du hadde 1ABC og D, og det ble flybytte til maskin uten 1ABC? Da bør du heller være glad for at SAS byttet alle 4 til siste rad i Plus. Så slapp den 4 å sitte alene.
     
  10. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Har fløyet to ganger med Haakon Magnus OSL-BGO. Han satt begge gangene på 1F.
     
  11. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Er det det som kalles for tronsete?
    *chi-ching*
     
    animals, Eddie47, jgroneng and 3 others like this.
  12. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Husker godt da en purung ILS2 ved en tilfeldighet fikk snappet opp ett av få Economy-seter med god beinplass på LHs A346 til PEK ca. 48 timer før innsjekk. Kan tro det var ståhei i kabinen da Senatoren, som opprinnelig hadde valgt mitt sete, oppdaget «katastrofen» da han kom om bord. Var ikke måte på hva han forlangte av purser i form av oppgradering, tvangsflytte meg m.m.

    Enden på visen ble at vi begge sittende i våre tildelte seter, den ene mer happy enn den andre

    Shit happens, ingen setevalg er hugget i stein.
     
  13. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke kronprinsen har «fast» sete... Da jeg fløy TRD-OSL i februar, kom han, Ingrid Alexandra og Sverre Magnus fra VM i Åre. Haakon satt på 2A, Ingrid Alexandra 1F og Sverre Magnus 1E. Mette Marit kjørte eller tok tog, grunnet flyskrekken...
    PS! Som en kuriositet fikk jeg påspandert Dumle av en av sikkerhetsvaktene som satt på samme rad som meg:D
     
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    De «viktige» passasjerene har nok seter det er lett å holde kontroll med av vaktene og er lett å evakuere ....

    En gang reiste jeg med United fra OMA til ORD og det skulle være en senator med flyet. Da ble vi holdt i god avstand til gaten mens security gikk gjennom flyet før senatoren gikk ombord. Vi dødelige tuslet ombord etterpå ...
     
  15. HEHO

    HEHO Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har selv opplevd å miste tre seter på 1DEF. Da kom kronprinsen med følge etter boarding, slik mange av dere andre her har opplevd :)
     

Del denne siden