Hei, Jeg oppdaget i dag at sas har endret en billett jeg har på plus klasse A til et tidligere tidspunkt. Det tikket visst inn en epost om dette allerede i mai, men det har jeg ikke lagt merke til. Hvilke rettigheter har jeg nå over fem måneder etter jeg ble/skulle blitt informert om denne endringen? Kan jeg kansellere hele reisen gebyrfritt? Kan jeg kreve avreise og hjemreise tidligere dager (altså jeg skyver på hele reisen)? Noen som har erfaringer fra andre reiser?
Det er ikke store endringen, flyet går 25 min før, men jeg må dra ca en time tidligere pga togrutetider. Personlig går glipp av siste delen på et viktig jobbarrangement jeg skal delta på, uten at det nødvendigvis blir så mye vektlagt av SAS...
Eneste er vel at du kunne kansellert hele billetten og fått pengene tilbake. Men det må normalt sett gjøres innen to uker fra første beskjed om endringen.
Jeg har fått en lignende sak, men med litt større tids diff. Hadde egentlig utreise kl 11:00 fra ALC via Bergen til Oslo, ankomst 1650. De endret utreisen til 2100 fra ALC og direkte til OSL med landing kl 0045. Det som er det verste er at det ikke går noen flybuss før kl 0445 fra OSL til mitt hjemsted. Ser at hjemreisen er byttet fra SAS Plus Saver til SAS Plus. Hvordan er det med endring? SAS har bedt meg ringe de hvis jeg ikke er enig i ruteendringen, hva kan jeg forvente av "hjelp" der? Mulig å få flight en dag senere feks?
Ring og legg frem saken din, du har intet å tape. Og med en så stor endring skal du vel være berettiget til litt komp og vil jeg tro?
Opplevde dette med SAS for noen år siden (for sent hjem for transport fra flyplassen og hjem). Da spanderte SAS taxi