Har en direkte flight fra OSL til Newark i mars med min halvdel. Fikk i dag sms og epost fra SAS om endring i reiseruten. Ser ut som avreise er 15 min tidligere enn først booket. Etter å ha studert nøyere har jeg også fått et nytt sete, men fruen har mistet sitt sete og står uten sete. Det er heller ingen flere ledige seter i SAS Plus. Noen som har vært borti dette? Hvilke rettigheter - tips til hva vi burde gjøre? Jeg har de normale 15 dagene på å handle, ellers så tolkes det fra SAS at vi aksepterer endringen.
Det er mest sannsynlig gjort endring fra A330 til A321 som har betydelig færre seter i plus. Mange som har hatt plus får oppgradering til biz istedet. Men ville uansett ringt inn for å få klarhet i det.
Samme endring her. Men fikk seat assignments til begge. Ville nok ringt og spurt - selv om det sikkert ordner seg når avgang nærmer seg. Overbooking skjer jo - og så satses det på at det er noen som kansellerer eller ikke dukker opp.
Hadde booket Plus T/R til EWR for et par uker siden, ble oppgradert til business begge veier, etter at flyet ble byttet til A321. Flyvertinnen sa det var A321 som gjaldt fra Oslo fremover da det var svært få solgte billetter over Atlanteren i vinter…
Oppdatering: Snakket med SAS kundeservice på telefon og chat og de informerte om at vi fikk sete nærmere avgang/på flyplassen. I frykt for å bli nedgradert og utilfredsstillende kompensasjon kansellerte jeg turen fra SAS og bestilt Swiss/United tur retur business i stede.