SAS sine økonomiske utfordringer (Chapter 11-prosessen) og veien videre

Tråd i 'Nyheter' startet av Kaffen, 24. okt 2021.

  1. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,213
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Plutselig ble behovet for EKTE Business class mellom BGO-OSL en realitet :p
    For å ikke snakke om First.... :D
     
    Are and oddA like this.
  2. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    857
    Likes mottatt:
    2,967
    Bonuspoeng:
    93
    Alle aksjonærer hadde hatt tilgang på privatfly

    Vi dessverre kjørt SAS konk på en uke med alle kravene våre.
     
    Ombo and The_Dude like this.
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,751
    Bonuspoeng:
    293
    Det var slik i gamle dager … bedre plass mellom setene og bedre seter og mat på hver flygning!
    De første SAS B 737 hadde 2+3 i business innenlands
     
    Gribb and holmen like this.
  4. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    448
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Bilder hentet fra facebookprofilen: MOWpics Aviation Photos

    A7910970-8FAA-4FFB-856F-292F8893B9D5.jpeg
    A343302C-5832-43EC-A38E-76BF90D29C5F.jpeg

    Følelsen av nostalgi :cool:
     
    Baldrick, Calling, Liza and 10 others like this.
  5. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, husker de hybrid-midtsetene …
     
    Eddie47 liker dette
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,751
    Bonuspoeng:
    293
    Dro de den ut og du fikk et B-sete var du ødelagt ved ankomst ..
     
  7. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Hva i alle dager var poenget med det B-setet...?
     
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,751
    Bonuspoeng:
    293
    På et finurlig vis ble DEF skjøvet litt sammen mens AC ble dradd tilsvarende ut slik at det kom et svært lite behagelig B sete. Da ble hele flyet 3+3 og dermed flere seter.
     
    Are, FlyTax and jgroneng like this.
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,751
    Bonuspoeng:
    293
    Nei… bildet er fra en B737, bak gardinen ser man at treseteren bak er smalere enn treseteren foran gardinen.
    Hvis gardinen ble flyttet fremover ble det 3+3 bak denne, men fremdeles bedre seter med et stort unntak. B setet var helt ubrukelig for alle og spesielt for menn 100+!
    Benplassen var betydelig bedre enn bak for alle.
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Dette gir da virkelig ingen mening i virkeligheten ?
    Hadde det vært en 2+3 variant så ja, men 1,2x3+ 1,2+0,6+1,2 gir da ingen mening?

    Skulle nesten tro at dette er en av de tidligere utgaver av såkalt "contoller-design" o_O:D
     
    Rscott liker dette
  12. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
    Vi regnes som småaksjonærer, invester heller i råvarer nå ;)
     
    oddA liker dette
  13. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Var toalettutsikten jeg tenkte på; ikke setekonfigurasjonen.
     
    Eddie47 and tobeornot999 like this.
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,751
    Bonuspoeng:
    293
    Noen trakk ned gardinen fordi de ikke ville ha innsyn ...
     
    Last edited: 29. mai 2022
    Spielhaug liker dette
  15. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,043
    Likes mottatt:
    1,735
    Bonuspoeng:
    113
    https://www.dn.no/luftfart/sas/anko...-20-milliarder-i-gjeld-til-aksjer/2-1-1227394

    SAS vil at verden skal gi dem 30 mrd, mens de leverer tidenes dårligste produkt i luft og på bakke.

    De har jo planlagt dette lenge, så de kunne vel i alle fall investert en milliard eller så i å levere troverdighet, punktlighet og opplevelser som resten av verden vil betale for og investere i? Har stor forståelse for at man ikke alltid kan få i pose og sekk, men bønneteller-lederskap blir ofte så endimensjonalt; I stedet for å lede og motivere mennesker (herunder ansatte og potensielt ansatte) frem til et mål, så myses det på regneark, fokuseres på bankmenn og trues med konkurs.

    Det eneste lysglimtet her er at Anko van der Werff uomtvistelig er en industriell persona. Så gjenstår det å se om han har et industrielt eller finansielt grunnsyn; i 2022 vinner man ingen kunders hjerne eller hjerte ved å ikke levere til forventning.
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Tja, mon det. Var det ikke han ved roret når Avianca Brasil gikk ned?
     
    Shyneno liker dette
  17. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Noen må snart spørre seg om Norden trenger SAS
     
    Shyneno liker dette
  18. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,782
    Bonuspoeng:
    183
    Vi trenger et flyselskap med connections til en større allianse, med et rutenett innenriks, ikke bare ut fra OSL.
     
    jonss, lMartin, Lillegutt and 5 others like this.
  19. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er det SAS da leverer som du ikke får med med KL og AF til BGO, KL til TRF, KRS, SVG, AES og TRD eller LH til SVG og BGO? WF har avtale med KL som sikrer connection med KL videre fra TRD og BGO.
     
    Eddie47 liker dette
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,782
    Bonuspoeng:
    183
    Godt poeng. Og jeg mente ikke at vi spesifikt trenger SAS, jeg mener bare de kriteriene må oppfylles av et eller annet selskap
     
    OttoL liker dette

Del denne siden