Jeg ser at SAS har stengt for bestilling av Star Alliance-reiser, men har ikke funnet noe om at de har stengt for vanlige SAS-bonusreiser. Men når jeg søker på billetter fra Bergen til Tokyo finner jeg bare poeng+penger-billetter. Er det virkelig utsolgt for bonusreiser på denne strekningen helt frem til mars neste år, eller kan jeg forvente at de kommer senere?
Det er tomt og har vært det en stund. Tokyo er en av de vanskeligste destinasjonene å få tak i billetter til.
Jeg skjønner.. Er det noen spesiell måte man kan følge med på når nye billetter legges ut? Noen tips?
Har en tur booket med poeng OSL-TOS-OSL om et par uker. Poengene som er brukt gikk ut på dato i April. Noen som aner hva som vil skje med disse hvis turen blir kansellert? Vanligvis kan man jo endre turen såfremt at poengene fortsatt er gyldig.
Etter poengenes utløp får du de ikke tilbake (selv nå). Dersom du betalte avgifter når du bestilte får du de tilbake. Akkurat nå er det jo avgiftsfritt i Norge så min kommende Tromsø-tur koster kun poengene..
Det var jo synd! Hadde håpet at disse krisetider ville gi meg poengene tilbake Ble avgifter på rundt 1000,- kroner så kjekt at i hvert fall ikke dem er tapt da.
Når bestilte du med tanke på at du kun betalte poeng? Jeg bestilte for ca 10 dager siden innenriks og betalte rundt 400 per person.
Når bestilte du med tanke på at du kun betalte poeng? Jeg bestilte for ca 10 dager siden innenriks og betalte rundt 400 per person.
Det har sammenheng med når du skal reise, regjeringen fritok flyselskapene for flyplassavgifter ut juni og flypassasjeravgiften ut oktober. Så dersom du skal reise etter juni, vil du få avgifter, helt eller delvis. Fritaket gjelder norske lufthavner, så om du reiser til Norge kan du måtte betale avgift.
Dette er ikke korrekt. SAS opplyser selv at dersom flighten blir kansellert kan man få tilbake poeng selv om de har utløpt i mellomtiden: Will my EuroBonus points be refunded if my SAS or Star Alliance flight is canceled? If your flight is canceled you are offered a refund of your points and taxes. The points will be refunded to your account even if they have expired since you made your booking. Please contact SAS Customer Service for refund of expired points https://www.sas.no/traffic-information/faq-corona-eurobonus/
Fant akkurat dette: Yes, due to the situation, we are now offering you to rebook even though your points have expired. You can rebook flights with original departure date through 31 May 2020 for travel by 30 November 2020. Rebooking is valid for SAS, Wideroe and Star Alliance airlines.
Aha, ser man det ja.. Reisen er evt i Juli, derfor jeg betalte skatter. Om de fritar med tanke på Juli, vil man da få disse automatisk igjen? Eller må man evt booke på nytt?
Uansett når du avbestiller, uansett hvilken billettklasse, skal du få igjen "skatter og avgifter", det er bare det at "skatter og avgifter" når du kjøper billett av en eller annen mystisk grunn er et annet beløp enn når du avbestiller... Men noen kroner får du, en gang...
Hva mener du? Når man bestiller en reise med poeng og den må kanselleres, kommer nøyaktig samme sum tilbake vel? I alle fall gjort det hver gang tidligere. Mitt opprinnelige spørsmål var om hvis flyselskapene vil få fritak for juli også, hva skjer da med de som eventuelt har betalt dette på bestilling tidligere en etter fritaket?
Sorry for uklarheten. Ja, på poengreiser kommer samme beløp tilbake. Jeg misforstod, trodde det gjaldt kansellering. Godt spørsmål da, jeg har ikke tenkt på den varianten.