Sas eurobonus resor - 2-4-1 på sas metall

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av nix031, 22. jan 2017.

  1. nix031

    nix031 Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    13
    Hej, har sett på andra forum att det finns trådar där folk ger besked när dom avbeställer sina bonus resor. Själv är jag ute efter en till Tokyo i sep - okt.

    Eftersom jag har 2-4-1 med endast sas metall så tänkte jag att detta kanske kan vara till hjälp för oss som letar efter just detta...

    Har just nu en bokning i c till Chicago i oktober, men öppnar sig Tokyo vill jag posta det här, så kanske det hjälper någon ;-)
     
    Travellingalf, Shyneno and Larsmarius like this.
  2. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    291
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Er det ikke slik at om en eb-reise avbestilles, så går setene tilbake til ordinære seter om belegget på avg er stort?
     
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Det skjedde når jeg avbestille osl-ewr. Men om det alltid skjedd vet jeg ikke.
    God ide med en slik tråd
     
  4. nix031

    nix031 Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    13
    Ja om så är fallet kanske någon här kan ta en för laget, så vi får se om det fungerar. Kanske en som sitter på Tokyo biljett i slutet av året ;-)
     
    DanH and Xflipper like this.
  5. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har en reise booket EVE-OSL-CPH-NRT t/r i september. Kan gi en lyd her om jeg avbestiller den. Er egentlig på utkikk etter noe å brenne 50k poeng + CT på i juli, så om noe dukker opp er det ikke umulig at jeg avbestiller NRT.
     
    braathens safe, nix031 and Xflipper like this.
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig jeg hadde snappet denne opp da ;)
     
    nix031 liker dette
  7. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Og hvis det er noen der ute med en bonusreise booket i C i juli som ikke kan benytte seg av den - rop ut! :D
     
  8. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, da har jeg avbestilt min bonustur i C til Tokyo i september. Ut 5. og tilbake 21. Dere får sjekke om de er tilgjengelige :)
     
  9. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    717
    Likes mottatt:
    3,692
    Bonuspoeng:
    93
    Og jeg mine 5-26. juli; men ser ikke ut som de kom tilbake som ledige bonusbilletter...
     
  10. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Bet meg merke i det samme. Kan vel hende det tar litt tid?
     
  11. nix031

    nix031 Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    13
    Coolt, då får vi se vad som händer framöver. Men det låter väl för bra för att vara sant om dessa kommer tillbaka som bonusbiljetter. :)
     
  12. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kansellerte i dag 2stk SAS Plus bonusbilletter OSL - HKG mandag 02. oktober, disse er nå tilgjengelige.Kan det være at SAS skiller på Plus og Business mtp. at dere over opplevde at billettene ikke ble tilgjengelige etter kansellering?
     
  13. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ingen automatikk i at kansellerte bonusbilletter blir tilgjengelige igjen. Vet ikke hvordan SAS lager prognoser, men om det er f.eks. lite ledig (eller kanskje forventet lite ledig, hva vet vel jeg?) igjen på en flight så vil SAS selvfølgelig heller selge disse plassene for penger enn for bonuspoeng. Derfor pleier ihvertfall vi å høre med venner og familie om de kunne tenke seg å overta bonusbilletter før vi kansellerer de.
     
  14. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,285
    Likes mottatt:
    3,186
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har nettopp kansellert 3 bonusbilletter i C til NRT. Utreise var 26 april, med mange ledige seter i C. Disse ble umiddelbart frigjort, slik at antall bonusbilletter i C gikk fra 1 til 4.

    Retur 27 mai, på denne avgangen er det solgt ca.40% i C sist jeg sjekket for en uke eller to siden. Her ble setene ikke frigjort.

    Så tydelig at SAS ser an belegget før de gjør kansellerte bonusbilletter tilgjengelige igjen.
     
    Are and Petter B-C like this.

Del denne siden